• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra - Härligt! Det var alldeles för lite schemalagda drinkmingel på min utbildning. (Desto mer utanför schemat, dock... )
    Nej, skämt åsido, det är faktiskt jätteviktigt att "nätverka" nuförtiden. Eller, det har kanske alltid varit viktigt, men nu pratas det massor om det hela tiden i "jobbsvängen".

• asap

juni - Nääee, tror inte de dricker champagne. På min tid var det iaf bara öl och cider i fula plastmuggar. Fast jag läste ju inte på tjusiga Chalmers, förstås..

Mandra - Tack! Jag ställer gärna upp på Mompower, kanske kan sköta hemsidan och sådant?
    Och som svar på frågan vad mer man kan begära så är svaret tydligen Erfarenhet, erfarenhet och erfarenhet. Inget annat.

• asap

Mandra - Du har helt rätt i det du skriver, och jag är också övertygad om att erfarenhet inte är allt. Jag brukar trycka på att jag är lättlärd och motiverad osv. men jag är ett för osäkert kort att satsa på ändå, tydligen.

Milla - Håller med till fullo. Men vi får kämpa på, det är deras förlust om de väljer bort oss, eller hur!? Och jag hoppas fortfarande på Manpower för dig.

malinkatarina - Martina Haag har skrivit någon rolig krönika om när hon fyllde 40 och fick gröna utemöbler i plast av sin man...
    Vi säger snippa, men jag vet att i syrrans familj går den under namnet "tjejgrej". Vulva är bland de fulare ord jag vet - kommer bara att tänka på Seinfeld-avsnittet när han dejtar en tjej han glömt namnet på. Han vet bara att det rimmar på "a part of the female anatomy", och försöker med namnet Mulva...

• asap

Det som verkade vara magsjuka för Ida i måndags utvecklade sig till scharlakansfeber + örinflammation. Hemma från läkaren nu, kåvepenin i 10 dagar.

• asap

Vi4 - Kan bara instämma i hyllningskören - Du grejade att lämna E till maken en liten stund iaf, ta små steg så ska du se att det blir längre och längre stunder. Kämpa på!

Agronom - Jag var på en intervju förra veckan och fick frågan hur jag ser på resandet. Jag lämnade någon sorts njasvar och sade att det är viktigt att hemmalogistiken funkar, så det får inte bli för mycket resor. Intervjuaren sade att han förstod, men sedan visade sig att han själv var 4-barnsfar och reste massor. Självklart fanns det då en hemmafru i bilden som skötte allt där hemma. {#lang_emotions_yell}

• asap

Sirre - Zlatan

Frk Kanin - Hoppas kalas och annons blir fina.

Vi4 - Ja, det är märkligt i universitetsvärlden. När min man var på sluttampen i doktorerandet när Ida var liten var det rätt liten förståelse för att han tog föräldraledigt osv. Han har alltid sett det som ett jobb snarare än ett "kall", men hans handledare var en sådan som struntade i sin familj och tyckte att alla som inte lever enbart för fysiken är konstiga..

Agronom - Kram! Kryp fram från det där gamla du dragit över dig, vet jag. Vi verkar sitta i liknande sits, du och jag. Det känns så löjligt svårt bara för att man inte har det där spikraka cv:t, är det verkligen det enda som betyder något? Jag har många gånger tänkt tanken att det är inte ens i närheten lika svårt att sköta jobbet som det är att det. Knäppt. Det är ju inte så att man försöker bli härskare över universum, allt jag vill ha är ett "vanligt" jobb - hur svårt kan det vara!? Och handlar det bara om att lära sig handdatorn, jamen vaddå?, det skulle du ju lära dig medan de andra var och fikade.
    Snart är det vår tur, jag lovar! {#lang_emotions_flower}

• asap

Drutten - Kämpigt med maten, kan tänka mig att man blir lätt desperat tillslut.

Ja, det var en härlig revansch efter gårdagens otäcka krasch!

• asap

Gustav, den lilla sötnosen, hittade en tomteluva i utklädningslådan imorse. Han tog på sig den och har ännu inte tagit av den. Ena örat utanför, toksöt!

• asap

Minimalla - Åh fy, förstår att du blev skraj! Bra att hon får i sig colan nu iaf, då vänder det nog snart. Var det alltså vätskebristen som gjorde att det gjorde ont när hon kissade? Kan ju vara ett bra tecken att hålla koll på framöver isf.

Agronom - Rätta takter! Så skönt det vore att "jaha, ska man kunna handdatorn? Jamen den har jag lärt mig på egen hand, se här" och så peka i cv:t

Puh! Det var mycket snö som skulle skottas idag! Inte blir det lättare av att G ska sitta i spaden så fort man försöker skotta. Det tar ju hundra år att bli färdig!

• asap

Vi4 - Vilken kille! Inga stapplande små förstasteg där inte. Imponerande.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*