30+ som fick första barnet 2006 *4*
Och bra idé förresten, att leva som man lär - inte alltid det enklaste
Och bra idé förresten, att leva som man lär - inte alltid det enklaste
Mandra, du är min idol!
Juni, jag har nog rätt fantasilöst skrivit "Välkommen hit ..." och så namnet... Har det varit någon riktigt nära så har jag lagt till något mer personligt också.
Mini, det är ju så det är! Tänk att man ser det från fel vinkel oftast.... när jag är glad och tålmodig, ja då är Alfred det med. När jag tänder på alla fyra för ingenting, ja då tycker han ju inte det är så kul och så provocerar vi varandra ännu mer. Något att jobba med..... tack för insikten Jag tänkte faktiskt på det där just nu när jag bytte sängkläder (väldigt terapeutisk uppgift), att det är väl så att barn glömmer fort... Ja, om man nu faktiskt förändrar sitt eget beteende och försöker vara lite konsekvent kanske de inte kommer ihåg den där gnäll-och tjatmamman som surar ihop lite för ofta.... :-8
Alfred kom till en insikt när han satt på toa igår:
Mandra; bajs och kiss lär ju vara spännande ett tag Det är ju stora upplevelser, icke att förringa! Och du, du är väl inte alls avundsjuk på din syster va... ? Låter underbart! :-8
Men åhhhh vad less jag blir! Brukar kopiera det jag skrivit, eftersom jag av någon märklig anledning ofta blir utloggad när jag ska posta något. Gjorde inte det det nu och inlägget är väck! Så nu blir det en kortare version....
Frk Kanin, vad du har att tampas med, alla dessa känslor det måste föra med sig! Skickar över de varmaste av kramar. Har du och maken fått hjälp, pratat med någon? Kanske har du skrivit det tidigare.... Hoppas bara ni hittar tillbaka till den där kommuniktationen med varandra, så ni kommer närmre varandra och inte längre ifrån. Stor stor kram!
Aj då Juni..! Ja, det där var ju mindre kul. Kanske kan du ringa någon tygaffär, eller soffaffär eller nåt, och fråga? Spritpenna låter mindre lovande dessvärre....