Inlägg från: Frk Kanin |Visa alla inlägg
  • Frk Kanin

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej hopp !!!!!! En hoppande Fru Kanin!

Föreställningen var jättebra men jag hade svårt att koncentrera mig dels av oro inför idag, dels av trötthet. Var på kontoret till 18.  Sedan fick jag ett mail 22,21 om att den utskällande chefen ville ha extra bilder in i presentationen. 

Tack för den. Här har hon haft den för påseende i 3 veckor utan att säga mer än att bra vi kör så .Igå reftermiddag kom vi överens om vad som skulle göras SÅ det vara bara att stuva om i powerpointen. Vara på jobbet 06.15 för att trycka ut nya ex. Hon avbröt och tog över min del men ..... hämnden är ljuv. Eftersom jag har arbetat 10 år med frågorna på högsta nivå så ställde publiken bara frågor till mig ! ha ha!! 

Sedan iväg till doktorn som var snäll och sa att vill du att vi kollar innan vi pratar. Hon gjorde UL på magen och .... den lille gynnaren vinkade!!!!!!!!!!!

Är så lycklig. Och tänker vara det tills ngt annat besked kommer på Nupp..... Håller tummarna. 

• Frk Kanin

Och till råga på allt är maken borta på kvällsmöte, Ärtis hos farmor så jag får en egen kväll framför TV.n. Oj vad det var  länge sedan. 

• Frk Kanin

Vi 4.... jag hade också väldigt höga stressnivåer, av förklarliga skäl. Du har ju upplevt samma sak. Har för mig att du är yngre än vad jag är. Mina värden var ok vad gäller am värdet men min ålder var emot mig. Jag hoppas att du får vila och ro. 

Jag är i vecka 12 + 2 idag enligt sista mens men troligen ett par dagar tidigare enligt doktorn. Nästa vecka är det NUPP-ultraljud och sedan moderkaksprov om testet ger sämre odds än vad vi förväntar oss... 

Jag har bestämt mig för att kämpa på här tills min anställning är påskriven och jag har fått löneförslag. Misstänker dock att den här hemska veckan har varit för att man inte ska ge mig den lön jaghar blivit utlovad när jag anställdes. Jag ligger 10 000 kr under den lön jag ska ha.

Om om om allt går vägen med filuren i magen så måste jag säga ngt så snart som möjligt eftersom det nu syns rejält på byxorna... 

Jag hoppas alla får en bra helg efter en vecka som verkar ha varit jobbbig för flera av oss.

• Frk Kanin

Agera Gud ? 

Var på Nupp-ulttraljud i morse. Fick 193 för riken för trisomi 18 vilket är en förhöjd risk men 1:616 på trisomi 21 vilket är låg. Mina siffror är naturligtvis mycket sämre än vid både Ärtis och Adèle men jagä rju 43 år också. .

Min man vill absolut göra moderkaksprov. Jag är så himla rädd att det ska bli missfall. Samtidigt så vill jag ju inte bära ett barn i 9 månader för att det ska dö av Trisomi 18 vid förlossnngen. Dda barn har vi fått nog av. Skulle jag klara att ta hand om ett barn med Downs syndrom ? Ja. Skulle min man ? Ja men han vill inte utsätta sig eller Ärtis för detta. 

Jag är bara så rädd att om vi gör provet och så får vi missfall och så visar det sig att det är friskt. Jag vet varken ut eller in. 
    Hur har n funderat ? Har ni varit i ssituationen ? 

• Frk Kanin

kaz: Fick du prata med en läkare innan du bestämde dig  ?

• Frk Kanin

Som 4 åring var Ärtis som en riktigt tonåring - Nu som 5 åring myckrt känslig. Jag tycker inte om dig du är inte snäll får jag höra då och då....

V*ntar på att sjukhuset ska höra av sig så att vi får prata med en läkare om moderkaksprovet. vihar inte bestämt oss ännu

• Frk Kanin

Vi4 vilken av alla syskontrådar är det ? *letar*

• Frk Kanin

Hej 

MAndra vad fint du skrev. Skönt att höra lite positiva ord.

Nu har vi varit hos läkaren. Det visade sig att han var den som gjorde det " stora "ultraljudet när vi väntade Adèle. DÅ var han ganska sarkastisk och tyckte vi var lite löjliga som ville göra en extrakoll på att barnet hade njurar. MIn bror hade precis då varit tvungen att avbrya gravidtetn med sin son i 19 vckan pga avsaknad av njurar .
    Nu var läkaren dock lite lite mer tillmötesgåaende.

Han förklarade riskerna med moderkaksprov och sedan gjorde han ett 25 minuter långt ultraljud på min mage.... Han letade efter alla tecken på att det skulle röra sig om Trisomi 18. Han hittade inga indikationer på det men som sagt det är ju inte säkert för det. Vi fick 2 dagar på oss att bestämma oss. till idag alltså, I bilen hem började jag gråta. Vi hade fått en fin ultraljudsbild och jag ville så gärna visa den för Ärtis och berätta. Vi bestämde oss för att inte leka gud utan att vi håller tummar och tår för att detta barn är friskt.

Väl hemma väntade vi tills min mamma hade gått sedan berättade vi för ÄRTIS. OJ OJ OJ vad hon blev glad. När hon fick se bilden utbrast hon dock " Nedrans, en lillebror".  Hon ville veta allt hur stor den var och när den skullekomma. Vad hette doktorn som stoppat in den ? Jag förklarade att det inte var någon doktor. "Jaha, var det pappa ? ". 

Sedan ropade hon till bebisen att den skulle hålla sig frisk och komma ut och bli hennes lillebror. Hon är bergsäker på att det är en kille. Det är ju jag också men det kan jag ju inte säga. Hon frågade. Mamma kan inte du säga vad du helst vill ha ?  Jag vill bara ha ett friskt barn svarade jag diplomatiskt. Men mamma, du kan väl viska till mig vad du egentligen vill ha ? ..... 

NU är det godnatt bebisen och godmorgon bebisen.... Jag var tvungen att ta snacket om att det kan vara så att det inte går bra etc. Men det var det inga problem med. Hon svarade att hon förstod.

I tisdagskväll sa hon att nu har du tre barn mamma. ett här i sägnen, ett i hjärtat och ett i magen... Kärlek! 

• Frk Kanin

Assar P: Adèle hade inga som helst fysiska fel. I början var det jobbigt tt ta in men nu känns det bättre eftersom då behöver vi inte ha rädslan över att nästa bebis skulle ärva något läskigt. 

Hon var perfekt men somnade in för djupt. Hon gjorde det i magen också en gång men då yckades man väcka henne

• Frk Kanin

jaha, så har man då blivit grundlurad  på nya jobbet. När jag tog det såg jag det som en chans att få jobba med något som passar mig som person och en chans till en bra löneutveckling. Jag blev lovad en kraftig löneökning när jag blev fast anställd. Därför accepterade jag en låg lön..... Nu när jag skulle få besked om min nya lön säger de att de inte tänker höja min lön en krona. Så nu sitter jag med ett jobb som har sämre semestervilllkor än mitt gamla, ett ställe där jag är längst ned i hierakin istället för senior, sämre arbetsvillkor ,tider och stor psykisk press.... Kan jag söka nytt jobb ? Nej, för jag är gravid. De har anta detta varför de visste att jag inte skulle kunna säga upp mig... Jag är glad över barnet och håller alla tummar men jag är grymt besviken på hur de kunde lura mig. 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*