Hej hopp allesamman! Har varit i Sverige hela förra veckan + lite till, nu är jag tillbaka och kikar in här igen......
Kaz, oj, det låter jobbigt! Tror också det är viktigt med de två ingridienserna konsekvens och en massa kärlek. Vem är barnvakten, tror du hon är "rätt", om du förstår vad jag menar? De kanske inte passar ihop?
Alfred sa till mig igår morse, att "mamma, igår slog jag inte så hårt" ... Ehhh? Började nysta i det hela, och hans version är i alla fall att det är en på dagis som bråkas en del, och inte vill sluta när han säger ifrån, och då slår han tillbaka. Vilket jag ju kan förstå, saken är att vi pratar alltid om att man inte får slå, utan måste säga till en fröken om den andre inte lyssnar när man blir arg och säger ifrån. Men jag har också sett på lekplatsen att hans reaktion på att han blir frustrerad, över att tex inte hinna före kompisen till rutschkanan, ofta är att slå. Jag vet att jag var rätt fysisk som barn också, att det var min reaktion liksom. Han förstår när vi pratar med honom om det, kan bara inte kontrollera det.
Mandra - mycket som händer hos er! Puh! Men ni kan ju prata om saker, det är inte alla förunnat. Det bådar gott för er framtid! Och körkort, klart du klarar det, och oj vad skönt när du har det!
Vi4, kram till dig! Hoppas du tar dig upp, ur och framåt, att allt känns ljusare snart. Och vad skönt att ha en sån go liten ljuspunkt i tillvaron!
Igår var jag redo att slänga ut min firma genom fönstret (alltså mig själv). Fotograferingar som inte gått så bra, utrustning som strular och en bröllopsbokning jag verkligen ville ha som jag inte fick. Paret var hos mig i 1½ h, allt verkade super. De visste om mina priser innan, hade sett mina bilder etc. Och ändå gick det till "en fotograf i bekantsskapskretsen". Kan bli lite frustrerad då, antagligen var det ett ekonomiskt beslut, och då borde de vetat innan att de inte var beredda att ge mitt pris. Och de där 1½ h sent på kvällen är ju också obetald arbetstid för mig. Har haft en del förfrågningar och kunder som inte bokat efter de sett priserna - men jag är definitivt inte beredd på att sänka priset. Är inte billigast och inte dyrast, måste kanske hitta ett sätt att ge mervärde till mina paket.... vissa dagar önskar jag bara att jag hade ett jobb att gå till, en fast lön och inget övergripande ansvar.......
Elvira fortsätter gå på potta och toa, men vill ännu inte bajja där. Och hon är fortfarande inte redo att säga till när hon måste gå - vi får ta henne till pottan, annars kommer det i trosan/blöjan. Men det går ändå över förväntan!