• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla > Erhm, med den beskrivningen? han var enbra avelshäst? (försöker hjälpa med possitiva sidor) Annars så skratta jag gott åt M73 komentar. Han är sotis på vinsten såklart så nu får du göra allt själv Men du kan ju vara stor, som M73 föreslog, och helt enkelt ge den till honom? diskmedelsflaskan alltså.

M73 > Jag skrattade gott, tyckte inte det var en helt dum idé

Pyttis > Kram till dig, klart du berörs, inga bebisar ska försvinna från någon.

• Mandra

malinkatarina > Jag tycker att du kan fylla på med en fråga må morgon. Hur är det med personalomsättningen? För det kanske kan spegla om personalen trivs? För då är dom nog inte så vinstdrivande att det går ut över verksamheten? Dessutom är det ju tryggt att veta när du byter att personalen i alla fall stannar det halvåret?

Milla > Hähä, så söt. Skönt när de har temptament att de kan byta sådär snabbt !

Jag har också en gobit här hemma. Vi had emin bror med familj här förra veckan i 3 dygn, så himla mysigt. På fredagen så följde brorsbarnen med och hämtade barnen på dagis och Vilya var fullkomligt lyrisk över det.
    Sen på kvällen när de åkt hem så säger hon -Mamma, skriv på min lista (underförstått julklappslista/önskelistan) Att M och C kommer och hämtar mig på dagis igen.
    Mao, det finns ingen pryl i världen som slår en upplevelse att bli hämtad av sina kusiner.

• Mandra

pyttis > Åh så coolt, är den riktig alltså`? Ingen fake ukelele? Vilya har ju önskat sig en BLÅ guitarr i 2år nu och vi tänkte att hon skulle få en till jul. Men då får det bli ukelele om man kan komma undan i den prisklassen med rätt färg och ett 'riktigt' instrument. så roligt att kalaset blev så bra! :)

Milla C > En klok kille du har !

malinkatarina > Japp, jag förstår ditt val och hade gjort sammas sak. Vilken tur att du fick tag i henne. Vad är det för sätt? ingen efterrätt? Har barnet inte redan matissues så kan man ju se till att de får det? grrr
    För övrigt tycker jag att du har en superbra plan med åsikter och förändringar som kan hjälpa dom att styra om och styra rätt. Då har du lämnat efter dig en bättre plats?! Eller iaf möjligheten till att det blir en bättre plats. Kanske fått igång en process, hoppas det finns fler föräldrar som tar vid när du slutar
    Du är bäst!

• Mandra

AssarP > Men jösses vilken glädje som sprids i vår tråd. Det var längesen man fick skriva GRATTIS i två inlägg irad ang barnaalstrande. STORT grattis till dig min vän. Åh så glad jag blir!

• Mandra
    asap skrev 2010-11-17 18:10:06 följande:
    Tack tack, för alla grattis!

M73 o Sara - Jag jobbar med en pappa som har fått tvillingar. Tre gånger i rad! Han berättade igår att han hade haft dem själv i helgen, liiiite trött sedan.
    hähä, blir lite svettig bara av att läsa om det
  • Mandra

malinkatarina > Woow, äntligen. Hoppas de blir ett produktivt möte och inte så att de sitter och håller på 'sitt' Vad gott att du kämpat ! *glad*

• Mandra

AssarP  Det där med julhandel. Jag brukar skriva en lista med alla namn och planera alla julklappar i princip. Sen går julklappshandlandet på 4 timmar. Brukar vara såsmidigt. Som du hör är jag en stor fan av shopping

Milla C > Så gott med utekväll som blev så bra. vad skönt att han var tyst och nöjd när ni kom hem. Behövde bara se er så kom sömnen sen också. Det är ju okej med vakenhet så länge dom inte är ledsna vid barnvakt ; eller ja det är mitt måtto.

Pyttis så härligt att ni var iväg också. Fick lite på tu man hand tid.

Även vi lyckades med konststycket av barnvakt igår och var på öl och whiskeymässan. Det var Sambons födelsedagspresang från svärmor och hennes man, den senare var också med oss. Först tänkte jag banga med min hjärtklappning men sen tänkte jag att Nä, har vi barnvakt 1-2 ggr om året så måste jag med ut. Vi var också hemma strax efter 22 men startade 17 så det räckte bra.
    Prövade fleeeera jättegoda whiskeys och kvällen vart såklart dunder.

• Mandra

M73 > Haha, gott för de gamla fåren ;)

Sara > Just ja, tack för alla länkar :D Så söt du är som tänkt på mig sådär!! :) Jag har beställt en ukelele av svärmor i blått från en musikaffär redan men tack ändå ! Så i år får hon en!

Vi har tänkt köpa en docka åt Tyra, en som kan prata och så. Hon kan släpa runt på sina dockor i veckor. Fast den senaste veckan är det en 2cm stor(?) groda som hon drar runt på.
    Någon som har någon bra docka? Det fanns ju en uppsjö av sånna. Annars så tar vi en random bara helt enkelt :)

• Mandra

Sara > Tack igen. Aha bra råd. Vi har en hård(vilyas) men den leker hon aldrig med. Hon har en med mjuk kropp och hårda armar ben och huvud som hon älskar. Sen älskar hon också min telefon iphone med ett program där en katt härmar henne. Hon springer runt så fort hon får med den och leker och kivas med den. Skitrolig är hon :)
    Men storlek på dockan är absolut bra reflektion som jag ska ta i beaktande. Jo hon är 2 1/2 blir 3 i feb Förvånad, hur det nu kan komma sig? Men hon är inte så stor tjej, det är ingen av dom. Inte jag heller är lång. Hela 157cm över havet mäter jag ;)
    Oh vilken duktig tjej du har, klart du ska skryta om henne, ja om alla såklart . Vad många märken och vilken orädd tjej du har. Smart med bebissim och barn som blir vän med vattnet direkt. Vilya vill börja simskola nu. Hon får det när hon är 5år. Dom har den gränsen här.

malinkatarina > Oj och fy, stackars liten. Lyckades hon träffa båda ögonen med lego? Stackar A och stackars dig, vet hur orolig man blir innan man fått hela situationen klar för sig. Skönt att det inte var värre ändå. :) Lycka till med skärm och jobb!! :)

Själv har jag målat helakvällen, kan inte sluta sen jag tog upp det för ett par veckor sen. Målar tavla på tavla och det är så härligt :) Nu håller jag på med ett självporträtt. Haha, fast jag målar ju märkligt såå det syns knappt vad det är :D

Nu stupar jag G'natt alla goa!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*