• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Fyller Pyttis år idag? Grattis grattis!

Frk Kanin - Ja, det är många små avstickare från matbordet bland annat för att hon plötsligt kommer på något som måste kollas upp. Det är som att det måste göras genast för att inte glömmas bort.

Vi4 - Hoppas E inte håller på att bli sjuk, utan bara vaknat på fel sida.
    Klart vi orkar hålla tummarna! Hoppas, hoppas.

M73 - Tumhållning för dig också, hoppas det blir något av jobben idag!

• asap

Grattis Elvira!

Tänk, snart har jag en sådan där liten igen... har glömt hur det känns.

• asap

Vi4 - Kram! Trist att det inte tog sig, men skönt när det gör det sedan och du har mindre att tänka på med jobb samtidigt.

juni - Har inte så mycket råd att komma med, Ida var ju inte ens 2 när Gustav kom. Även om hon inte var speciellt försiktig då alla gånger så blir det på ett annat sätt när de är lite äldre. Hon kan vara beräknande nu på ett sätt som hon aldrig varit förut, och det kan vara grymt provocerande. Men klura du på ett sätt som passar så kommer jag och frågar om ett par månader när jag ska amma lite och ha två illbattingar runt omkring samtidigt.

Men just idag är jag bara glad och stolt över min tjej - vi har just varit hos frisören. Först fick Ida en massa beröm för sitt fina hår, frissan hade då aldrig stött på en fyraåring med så tjockt hår förut, och Ida satt där och konverserade med frissan som en liten dam. Svarade på frågor och berättade saker osv., jag var helt överflödig. Sedan fick hon en klubba när klippningen var klar, och då sade hon "mamma, den här ska jag äta efter lunchen" och stoppade den i fickan. Frissan bara tittade på mig och sade "alltså, hon är ju... vad har du gjort?" Det är bara att tacka och ta emot för sådana här dagar. Hjärta

Vi är hos svärisarna över helgen, maken har skjuttävling och blir borta hela dagarna idag och imorgon. Jag hankar mig fram med fogarna så gott det går och farmor och farfar ger barnen uppmärksamhet och kärlek under tiden. Två av kusinerna är här också, så barnen leker för fullt med varandra ute i solen nu.

• asap

..tänkte inte amma lite, utan förstås amma liten. I början är det ju rätt många timmar som går åt till amning vill jag minnas.

• asap

juni - Hoppas dopet blev lyckat!

På Gustavs dop skrek han som en besatt hela tiden. Det var i domkyrkan också, bra aukustik... Det visade sig att han bara var trött, när allt var klart somnade han och sedan när han vaknade var han solstråle igen. Men prästen och de andra som inte redan hade hört hur G kunde skrika när andan föll på trodde nog att han hade jätteont någonstans eller så, och verkade lite smått oroliga.

• asap

Mandra - Hoppas det går vägen med tentan! Vilka härliga tjejer du har.

Så var det dags för en jobba-hemma-dag igen! Fantastiskt skönt. Särskilt som vi har fått en ny chef som är helt värdelös och vill att jag håller handen hela tiden, typ. Han är konsult och ska bara vara hos oss ett par månader tills de lyckas rekrytera en "riktig" och det är så mycket snack på honom om hur tuff och bra han är mot kunderna, hur ledsna de blev på hans förra uppdrag när han skulle sluta osv. 
    Men så fattar han ingenting, jag har fått förklara de enklaste saker för honom flera gånger redan. Igår ville han att jag skulle vara med som stöd på ett telefonmöte eftersom han är så ny och inte har koll på allt. Det slutade med att jag fick sköta snacket och han satt där och sade inte halv sju. Efteråt frågade han "hur gick det? Skötte jag mig bra?" som om det var jag som var hans chef istället för tvärt om.. Jag blir riktigt trött på skrället, skönt att få sitta själv och ostörd idag. Jag har nog med barn att ta hand om här hemma, behöver inte en vuxen karl på halsen dessutom.

• asap

M73 - Fy för sjukdomar! Och så jobbstrul på det. Hoppas det löser sig med jobb för dig och att ni får vara friska från och med nu!

juni - Ja, det kan man säga att de har gjort, på sätt och vis. Jag har just denna vecka blivit teamleader/gruppansvarig. Hur de löser det när jag är fl är inte mitt bekymmer, jag hoppade på utan att tänka för mycket på magen i sammanhanget.
    Den värdelösa chefen är rent operativ - han är "incident manager" (jag jobbar med support och ärenden som kommer in till oss kallas incidenter. Kritiska sådana kan arga kunder ringa om för att skynda på eller av andra anledningar bråka om, och det är då denna IM som ska styra incidentens väg tills den är löst.) och det vill jag inte vara. Det kan bli ordentligt hektiskt emellanåt, och den som är IM måste vara beredd hela tiden - då kan man tex inte gå och äta lunch utan att ta med sig mobilen ifall det "brinner" just då. Det underlättar ju dock för oss andra om den som är IM kan axla det ansvaret, istället för att som nu behöva ha någon som går bredvid hela tiden. Hoppas på att det blir någon bättre som kommer efter denna. Tror att de valde denna bara för att han fanns tillgänglig omgående, det var en rekrytering som var i stort sett klar, men sket sig i sista stund och plötsligt stod man utan IM. Tror de intervjuade den här på fredagen och på måndagen började han... Då väljer man kanske inte vem man tar in med så stor omsorg.

• asap

kaz - Oj, vilken långresa! Semester eller jobb?
    Jag har bf 12/6

Vi4 - hoppas det löser sig med VAB och att E får bli frisk fort!

Pyttis - Skönt att du känner så, det låter verkligen som att du trivs på jobbet.

Milla - Ibland får jag bita mig i tungan för att inte säga det till honom... Jag åker hem och öser ur mig för stackars maken istället, så känns det bättre sedan. Imorgon är det ju fredag dessutom, sedan slipper jag eländeskarln i två hela dagar.

• asap

Frk Kanin - Varmaste kramarna till dig! Så ledsamt.

Kaz - Jag har snappat upp att telefonen inte klarar av &-tecken utan då klipper inlägget där. Det var kanske det som hände?
    Jag tänker jobba maj ut, dvs två månader till. Puh! Men jag jobbar nu hemma en dag i veckan, jätteskönt! Ger lite bättre ork.

vi4 - Skönt att E kryade på sig snabbt, och så bra ni är på att kompromissa och komma överens även när det passar dåligt för båda att vara hemma! Skönt när man slipper bli osams över sådant.

Pyttis - Ajaj, en riktig vurpa med andra ord! Kul att A åker skidor i alla fall, åker ni på längden eller utför?

Sara - Så jobbigt med dagis, skönt att ni tagit upp det med fsk. Känns ju förstås förskräckligt att behöva lämna sin lilla tjej på ett ställe där hon behöver vara rädd och orolig stunder av dagen, inte ok.

Vi fick ett månadsbrev från vårt dagis där de berättade att det är trend i att bygga vapen av duplo och annat och att det är mycket diskussioner kring det från personalens sida. Leken blir ofta högljudd och fartfylld med dessa vapen, stod det, och nu förstår vi plötsligt varför vår G har börjat gå runt och "skjuta" med pistoler och gevär och pratar mycket om dessa. Jag tycker det finns massor av saker som är bättre och roligare att leka, men samtidigt kan man ju inte bestämma sådant åt dem. Obestämd Maken som pysslar med pistolskytte kör istället på den linjen att bekräfta hur kul det är med pistoler och att skjuta, men hur noga det är med hanteringen. Aldrig att man går runt och siktar hur som helst eller viftar med vapnen, ens om de är av duplo. Man skjuter ju bara på skjutbanan och bara på måltavlor.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*