Frk Kanin - Varmaste kramarna till dig! Så ledsamt.
Kaz - Jag har snappat upp att telefonen inte klarar av &-tecken utan då klipper inlägget där. Det var kanske det som hände?
Jag tänker jobba maj ut, dvs två månader till. Puh! Men jag jobbar nu hemma en dag i veckan, jätteskönt! Ger lite bättre ork.
vi4 - Skönt att E kryade på sig snabbt, och så bra ni är på att kompromissa och komma överens även när det passar dåligt för båda att vara hemma! Skönt när man slipper bli osams över sådant.
Pyttis - Ajaj, en riktig vurpa med andra ord! Kul att A åker skidor i alla fall, åker ni på längden eller utför?
Sara - Så jobbigt med dagis, skönt att ni tagit upp det med fsk. Känns ju förstås förskräckligt att behöva lämna sin lilla tjej på ett ställe där hon behöver vara rädd och orolig stunder av dagen, inte ok.
Vi fick ett månadsbrev från vårt dagis där de berättade att det är trend i att bygga vapen av duplo och annat och att det är mycket diskussioner kring det från personalens sida. Leken blir ofta högljudd och fartfylld med dessa vapen, stod det, och nu förstår vi plötsligt varför vår G har börjat gå runt och "skjuta" med pistoler och gevär och pratar mycket om dessa. Jag tycker det finns massor av saker som är bättre och roligare att leka, men samtidigt kan man ju inte bestämma sådant åt dem. Maken som pysslar med pistolskytte kör istället på den linjen att bekräfta hur kul det är med pistoler och att skjuta, men hur noga det är med hanteringen. Aldrig att man går runt och siktar hur som helst eller viftar med vapnen, ens om de är av duplo. Man skjuter ju bara på skjutbanan och bara på måltavlor.