Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla: Fy för män emellanåt! Jag vet inte ens vad jag ska säga för det är ju helt absurt att inte hjälpas åt inför hantverkarbesök Hoppas han hade en dålig dag och rycker upp sig inför morgondagen och helgen!

Pyttis: Fruktansvärt! Det är det värsta med att jobba med människor Klart det berör annars fore du inte rätt person på det jobbet!

malin: Jag tycker det låter som du bestämt dig, även om du inte riktigt är med i huvudet än så låter det som magkänslan är klart FÖR nya förskolan. Att lära sig lösa konflikter är ju ett sätt att jobba med kompisskap tänker jag, att personalen inte bara går in och säger att "så får man inte göra" utan att barnen själva får fundera på om det var bra eller dåligt och hur det kändes för kompisen (inom pedagogernas ramar såklart). Sex månader är ju jättelänge i barnens liv och om As kompisar dessutom ska sluta så kommer det ju ändå bli förändringar på gamla förskolan också.

Mycket att fundera på, jag förstår att det inte är ett lätt beslut!

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

malin: Jag tror precis som M73 att en kedja förmodligen har en klarare policy. Dessutom så är det ju så att standardiserade arbetssätt ger mer utrymme åt kreativitet hos personelen. När man inte behöver lägga tid och enerig på att uppfinna ett sätt att hantera en viss typ av problem så kan man inom de ramar som finns vara kreativare. "Standardization for creativity".  Har du någon referensfamilj att prata med?

Jag skulle gärna föda lite barn snart om bara barnet blev lite suget på att komma ut

• Piggley Wink

Åååh, en rosa ukulele låter ju underbart! H älskar att sjunga och spela men det gäller ju att hitta instrument som låter "lagom" mycket!

Gulle-G!

• Piggley Wink

Pyttis: Ja, det är säkert mycket trevligare ljud i en riktig ukulele än i leksaksvarianterna! Ingen bebis på gång, den tänker nog stanna flera veckor för nu har jag inte haft fler värkar

• Piggley Wink

Vi4: Skönt med seriösa svar och ordentlig undersökning av knölen, dessutom ordinerad sömn! Låter som en bra läkare!

Har inget att säga om sex just nu för jag är så klumpig och har så ont i ryggen så det känns helt otänkbart

Dietisten ringde idag, de funderar på sötade drycker eller om grönsakerna till maten har för mycket fibrer i sig . Verkar konstigt men jag ska på utvecklingssamtal på förskolan på torsdag och diskutera saken, och sen prata med dietisten igen på måndag. Hon ville också att H ska få egen soppa (medhavd som hon tål hemma) en dag när det är soppa på förskolan, för att veta om det är soppan eller tillbehören hon inte tål... Det låter iaf som en bra idé.

• Piggley Wink

Tack för alla gratulationer och G R A T T I S   A S S A R ! ! ! !

malinkat: Bra att de faktiskt tar saken på allvar nu, det hjälper ju förhoppningsvis andra barn även om du tagit ett annat beslut för dina egna!

Pyttis: Skönt att det funkar med glasögonen, hon kanske behöver träffa idolkusinerna och visa upp dem snart?

Föräldrar som inte spänner fast barnen kan jag inte med! Jag hade ångest jättelänge när H fick åka framåtvänd hem från förskolan en gång när hon blev magsjuk och morfar fick rycka in akut för hämtning, han hade bara tillgång till framåtvänd stol och det är 3 km hem.... Ångest tills jag visste de var hemma!

• Piggley Wink

Pyttis: Men tänk att vakna brevid varandra utan att bli väckt av någon annan! Mysfrukost på sängen kanske? Lite vin och en mysig pratstund på kvällen... Härligt!

H och maken har gjort en snögubbe idag! läckert med kramsnö!

• Piggley Wink

Men vänjer sig inte alla barn vid att sitta fast i bilen? Jag tycker det verkar konstigt om det verkligen inte skulle gå att ha dem fastspända???

Nu sover lillebrorsan. H leker med Villa Villerkulla och jag funderar på att städa badrummet, bara för att jag kan . H sa att det "var ont kiss" förut, men fråga de nu om det gjorde ont och det gjorde det inte. Antar att det skulle gjort ont varje gång om hon hade uvi?

• Piggley Wink

Vi 4: Så är det nog, det känns iaf som att det måste göra ont fler agånger för att det ska vara uvi... Fy vad jobbigt med bilåkandet, lillebror verkar gilla det lika bra som H, sov hela vägen hem från BB och fortsatte en timme till sen...

Skönt att E fick penicillin och hostmedicitn, och att han somnade ordentligt. Spontant ser ajg hellre att de tar i lite när de undersöker än att de är för tama och inte hittar felet... Har erfarenthet av försiktiga veterinärer som missat i undersökningen just öfr att de varit för försiktiga!

Håller tummarna för att det är en mjölkkörtel som löpt amok!

Maken sjunger hårdrock med H i duschen, de har lika roligt båda två Liten har däckat i soffan. Han somnar så fort han ätit minsta lilla, sen vaknar han och kommer på att han borde ätit lite mer förra gången så han är JÄTTEhungrig!

• Piggley Wink
    M73 skrev 2010-11-21 20:33:32 följande:
    Härligt att läsa om era lyckade barnfria kvällar, själv har jag haft lite egentid i fårhuset idag o försökt fjäska in mig, det märktes att de gamla fåren saknat att få lite kelstund
    Underbart med egentid, dessutom med lite mys och kel 

Vad härligt med dater och barnvakt! Låter underbart!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*