30+ som fick första barnet 2006 *4*
Hej,
Vad läser ni för era 6-åringar? Vi har läst Ronja och en del Lasse och Majas dektektivbyrå. Funderade nu på Harry Potter men den kanske är för komplicerad och läskig?
Hej,
Vad läser ni för era 6-åringar? Vi har läst Ronja och en del Lasse och Majas dektektivbyrå. Funderade nu på Harry Potter men den kanske är för komplicerad och läskig?
Hej alla! Är tillbaka efter 2 veckor i la France! Första jobbdagen idag!
Drutten: snart är det dags! Härligt! Jag blir faster vilken dag som helst! Kram
Mini: härligt att det funkar med bilåkningen!
Simon var över 3 och halvt när han slutade med blöja. Då slutade han på dagen och natten inom en vecka på eget initiativ.
Kram Mandra, hoppas det känns bättre idag!
Härligt Mandra! Glöm inte att du är bäst!
3 dagar på dagis och Sara har (lindrig ögoninfektion) och så går det löss! Welcome back to reality! De går på sommardags - massor m personal men de verkar inte hitta på ngt. Förra året var de på en massa utflykter. Ja ja, bara nästa vecka också. På lör kommer tjocka släkten från när och fjärran. Ni minns kanske hur jag brukar klaga det lär jag snart göra igen! Puss och kram
Drutten: Stort grattis till lillkillen! Så kul! Hur är livet med 3 små?
Jag har ny blivit faster! Tjoho så kul!
Asap: Åh vad kul med övernattning! Spännande! Du ska mig kolla upp det där med SGI så det inte blir ngn obehaglig överraskning!
Vi4: Vilken underbar kommentar! Så sött!
Malin: Wow för skolstart! Härligt! Kul att det firas ordentligt! Vad har hänt? Tackade T nej till sist? Nyfiken...
Simon kissar också på sig fortfarande. Han har helt enkelt inte lust att gå. Oroar mig för att han ska bli retad i skolan men i så fall kanske han skärper sig!
PW: Låter mer som trots från H sida, härligt!
Om det bara vore 1 släktvecka det handlade om Och nu när bebisen är född kommer även mamma
Malin: Wow vilken resa! Ibland är det skönt att tvingas till beslut!
Drutten: Kul att läsa om din förlossning. Härligt att det går bra m lillebror och de andra killarna!
Malin: Åh, det gör ont i mig när jag läser att A blivit retad. Hoppas att läraren lyckas komma till rätta med det och så bra att ni tig tag i det direkt. De är ju så små nu igen när de börjar skolan (relativt andra barn). Simon går nu fjärde dagen på fritids. Det går bra och han verkar trivas. En av fröknarna sa att de äldre tjejerna tar hand om honom. Dag 2 hade han kissat på sig totalt när jag kom (det hade nog precis hänt). Han sa att han inte velat fråga efter toan. Det är mycket att tänka på både för som och mor. Igår undrade han varför jag inte packat ner handduk. De hade tydligen haft gympa och han ville "också vara så där blöt i håret".
Mandra: Hua, förstår att du blev skrämd! Men hon repar sig nog snabbt!
Skulle absolut köpa studsmatta om vi hade trädgård! Verkar toppen (med rätt utrustning)!
Malin: håller helt med! Stackars A! Det är ku jättelångt upp till 4:de vån när man behöver gå nu NU! Här hade personalen förvisso påmint innan de gick ut men Simon måste man ju tvinga att gå i sådana lägen. Jag har sagt till om det nu.
Hanna: mysigt! Hur tar J all uppmärkelse kring skolstart för A?
Skolstart idag kl 10! Spännande!
Tack för att ni delar med er av era erfarenheter! Ja, det är verkligen en ny fas i livet för oss alla! Jag har precis haft mitt första samtal med Simons lärare och fritids. Igår hade ett äldre barn nämligen gett Simon en karatespark på benet och Simon hade inte velat berätta det för ngn (tror inte han har koll på vilka sim jobbar på fritids). Personalen tog det verkligen på allvar och det kändes som bra samtal. Men det är ju så mycket barn per personal så de kan ju omöjligen ha koll (tyvärr). Först i morse grät Simon och ville inte gå för det var ingen som lekte med honom (tror också det beror på att det är många barn att han inte ser de han redan känner). Vi hade ett bra samtal och han verkade glad när jag lämnade honom.
Sedan gråter Sara när hon blir lämnad på dagis. Hon får börja lite tidigare nu och då har ofta hennes kompisar inte kommit ännu. Och dessutom ska hennes absoluta bästis flytta (men det vet hon inte om ännu).
Ja, det ät mycket nu! Kram
Hejja Ida! Då bra svarat!
Malin: Ja visst blir man förvånad över andra föräldrars beteende ibland. När vi var en en lekpark i France i somras stod en mamma och hetsade sin son när jag stod och försökte lugna ner min - blev riktigt arg på henne!
Ja, det är så mycket som jag skulle vilja skydda min barn emot men det går ju såklart inte. Det är helt rätt att försöka lära dem hur de ska handskas med allt och de bygger ju såklart på att de berättar. Jag påminner dem nästan dagligen om att de kan prata m mig och pappa eftersom vi vill hjälpa dem!
I morse grät Simon över att en flicka var kär i honom och det ville han inte (ngt som han var lite stolt över förra veckan). Sedan sa han att han inte längre var kär i X3 (ngr han varit i flera år men tydligen är det obesvarad kärlek). Japp, det är mycket nu!
Malin: Fina bilder vännen!
Hanna: Oups! Ja, även hos oss dyker nya ord upp!
Sedan måste jag bara få berätta för ngn - har idag plussat trots spiral (ja maken vågade inte fler barn efter förra mf). Nu måste jag få tid hos gyn och undersöka vad som hänt! Sjukt nervöst och väldigt gravidpåverkad!