• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Siggan >  Jag håller med AssarP. Jag tycker hon låter som vilken treåring som hällst. Jag tror att om du och din man tycker samma sak, har ställt er samma frågor och kommit fram till samma svar så är det det ni ska lita på och inte vad en tant från dagis säger. Visst kan väl barn ha vissa starkare särdrag utan att man behöver oroa sig för det?!
    Är hon nu väldigt envis och ni vet det så är det ju något ni kan hjälpa henne att hantera längst med livets väg.
    Ibland undrar jag om det fortfarande bor lite.. tjejer ska vara snälla, tysta och söta i folk. Har dom de särdragen så är det okej. Tar de plats och är envisa, låter och tycker saker, så får man veta det men inte i samma gillande ton kanske?

Det där med förlåt efter ditt och malins inlägg. Jag tror jag ska tänka mer på det och bli lite bättre på det jag med. Tack för er inspiration!

• Mandra

Datordjungeln har inte klarnat och jag lånar sambons datorer titt som tätt. Får se, ska göra ett till försök att laga min dator igen.

kaz > Vi fick också tvinga i Tyra de första doserna och sen var det med massor med jobb men inte lika dramatiskt. Kovepening är en äkta pita att få i de små, stackars Simon. Jag hoppas han blir bättre snart.
    Ja typiskt vilken start på nya jobbet du fick, lite olyckligt med februari som är den värsta VAB månaden på hela året. Antagligen så är din nya arbetsgivare väl medveten om det också

sirre> Vad skönt att våra tjejer verkar vara i samma fas med att just det lillsyskonet har är den absolut roligaste leksaken i hela huset. Då är det inte nåt konstigt heller, skönt.

Frk Kanin > Jag hoppas att dina ägg överraskar med en liten buskanin. Mycket att tänka på för er, mycket att jobba med. *krama om*

Igår hade vi gäster här. Vi åt gott och barnen fick varsin tablettask. En av våra gäster som barnen inte träffat förut skulle vara lite skojjig och skämtade med Tyra,
    -Inte vill väl du ha den tablettasken?! Ska du inte ge den till mig i stället, sa han och sträckte ut handen och log busigt.
    Tyra som är en mycket bestämd ung dam, gav honom bokstavligen onda ögat. Ropade - Nä! och kramade sin tablettask, sprang en stor cirkel runt, förbi honom med sin truligaste min.
    Jag skrattade och sa åt han - Vissa saker skämtar man inte om.
    Sen fick han jobba i två timmar för att ens komma nära henne. haha men han fick en godnatt kram när de la sig.

• Mandra

Hej påer!

Nu har vi fått iväg första matleveransen till katthemmet.

Om ni minns så pratade jag om det och lovade att återkomma när vi kommit igång.
    Vi har lyckats hitta ett fantastiskt litet ställe som helt livnär sig på ideella insatser. Det roliga är att det visade sig att en av sambons nya kollegor på jobbet är ordförande och såklart en drivande kraft på stället.
    Det är så lyckat att det är öppethus på söndagar mellan 11-16. Så på förmiddagen åkte vi och köpte en säck kattmat och på eftermiddagen åkte vi dit och lämnade den.
    Katterna är utsläppta och sprang runt, det låg leksaker överallt och såklart lekte barnen konstant med de godmodiga och sociala små liven.
    Jag föll för en stor, riktigt fet hankatt som halva tiden låg och glassade mitt på golvet och den andra tiden lät både Tyra och Vilya vifta hysteriskt med pinnar i ansiktet med intresse. Vi smög runt och mös. Vilya ställde en hel del intelligenta frågor och fick så fina svar av de anställda.
    Kan inte fatta att vi haft sån tur. Det var verkligen det perfekta stället!

Jag och sambon var så nöjda när vi gick därifrån för att inte tala om tjejerna.

• Mandra

Minimalla > Åh vad skoj att det blev så bra för er med. Den filmen har jag missat och måste kolla upp.
    Det påminner mig om att sambon var på bio med Vilya för ca ett år sen tror jag och nästa gång skulle bli min tur. Tror det är på tiden

• Mandra

oyra > Ja fy, det borde vara förbjudet att vara dålig på sin födelsedag när man är under 30!!

M73 > Men typiskt. När ska ni bli friska då? Krya på er nu för bööövelen

• Mandra

Vi 4 > Haha ja det tyckte jag med, fast det var visst inte helt ett sammanträffande ändå. Eller jo fast nej .. haha
    Alltså, jag frågade sambons goda vän, han agerar nämligen jourhem år katter, vilket ställe det är han får katter från. Det verkade som en bra ände att börja nysta i. Vi fick namnet och adressen och sen var vi igång. Den gode vännen och sambon jobbar numer ihop på banken och den gode vännen hade visst kommit i kontakt med det katthemmet , så klart, på grund av denna andra kollega.
    Så även om det var ett sammanträffande för oss så var det inte det ändå.. haha om du är med?!
    Hur som hällst så vart det rätt och superbra och det var liksom bara meningen

Vilken fin bild du just gav mig av Albin och hur han växer jämt med att våra barn växer. Du är lika fin som dina tankar och bilder.

malinkatarina > Hoppas kvällen med tjejerna botar fökylningen helt! Det där med hosta. Är det inte upp till 8 veckor man kan få dras med dem så här års utan att man ska behöva oroa sig? (om det inte känns konstigare än vanligt eller flera andra symptom samtidigt förståss då) Ha det skitnajs ikväll !

*extrakram till pyttis*

• Mandra

Frk Kanin > Åh så mycket tankar. Är biverkningarna bestående? eller går de över?
    Jag brukar ställa mig två frågor när jag ställs inför viktiga beslut. Vad händer om jag gör det? Sen låter jag fantasin flöda runt det.
    Andra frågan är då såklart  Vad händer om jag inte gör det? och förhoppningsvis så blir jag lite klarare åt vart det lutar.
    Jag hoppas att du fått smälta dagen och sen tänka igenom all information du fick/ ni fick. Jag tror att med lite tid, ngn dag- några dagar så har ni ert svar.

• Mandra

gbg30plus > Hej vännen! Där är du, jag undrade så var du ahde tagit vägen och hur det går för dig. Så roligt att se dig!
    Tråkigt att höra att du har ont och är så yr. Jag förstår att dagarna blir långa då. Du kan inte passa på att läsa lite? lära dig ett nytt språk kan ju vara skoj och stimulerande? Så du kan fylla dagarna med något.
    Kan ju lyssna på en språkkurs om det gör ont att hålla i en bok och ligga ner. Prata lite franska med maken på eftermiddagrna, kan ju bli nåt skoj av det
    Jösses vad tiden går fort! v. 36 redan! Kan tänka mig att ni alla 4 mest går och väntar på lillebror nu.

Själv var jag med en sväng på Vilyas avdelning idag. I 2 timmar på fm och det var supermysigt och vi lekte för fullt. Fröknarna är suveräna där och en go liten tjej kom och tog Vilya i hand, när jag skulle gå, så hon inte skulle bli ensam och ledsen. Så sött!

Milla C > Så spännande! Någon lösning kommer ni säkert på? Det kanske är bra med din man som har häcken full att få tagga ner lite redan nu?!
    SKoj att det gick så bra i alla fall. Njut av det lite med!

• Mandra

Minimalla > Ja mycket kan hända men om du ska stå ut tills hon kommer hem så gör vi en ny bild

Hon håller en kamrat i handen och förväntansfullt så tjolahoppsar dom till bussen med en fröken som håller dom i raka linjer. Glada åker de buss och pratar om viktiga saker som att dom gillar banan och skrattar åt någon som pruttar.
    Fröken ser att youghurtlocket sitter för hårt och hjälper henne och sen sörplar hon själv ur den direkt. Ägget glider av mackan ner i knät och någon säger 'Hoppsan' och sen skrattar dom igen medans hon fångar upp det och lägger det på smörgåsen. Håret sköljer hon ur i duschen efter badet och tvättning, balsamering och kammning glömmer hon för hon är så där häligt badtrött i kroppen. Hon klär på sig och dom åker hem.
    Hemma har hon 1000 saker som bubblar upp och som försöker berätta samtidigt när mamma kommer och hämtar henne.

Skämt å sido, jag är också duktig på att göra sånna bilder och det är en av de sakerna som jag jobbar med mest nu. Jag är dotter till en kvinna som är en tvättäkta katastrofteoretiker så jag vet ju vart det tankemönstret kommer ifrån när det gäller mig. Sambon kan fortfarande förundras, efter 9år, av att mitt 'säkerhetstänkande' sträcker sig till dom nivåer dom gör. Skönt att man fortfarande kan förvåna efter så många år tänker jag

• Mandra

Åh Mini, jag skulle ju inte få dig att gråta, tvärtom. Jag hoppas att ni får en mysig fika!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*