Inlägg från: Frk Kanin |Visa alla inlägg
  • Frk Kanin

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Säg den lycka som varar för evigt. VAr hos gyn idag för ultraljud. v6 +3 eller 6+6.

Gyn blev tyst och sa: Mycket mycket litet. BAra som i vecka 5. Du får nog en blödning snart. Vi bokar ny tid till 4 april men jag skulle inte hoppas om jag vore dig.

KOntrollerat leende från min sida. Tackade och gick. TÅrarna sprutade så fort jag kommit tillbaka till jobbet och stängt dörren. Varför varför kan inte saker och ting gå vår väg nu?

mamma till Ärtis -06 och Adèle 21/2-2/3-09
  • Frk Kanin

Vi4. inget hjärta slog. Bara en liten pyttemörk fläck som var embryot

• Frk Kanin

juni 07:en liten strimma hopp alltså... brösten växer, har superllågt blodtryck, magen trög...alla tecken på graviditeten fortsätter men troligen har kroppen inte hajat att det är slut

• Frk Kanin

tack ! jag tar med mig alla upppiggande ord s

• Frk Kanin

så att jag kan sova inatt... kl.10:50 dags för ultraljud imorgon... om dött måste jag säga upp mig. Och kan inte bli gravid  på 6 månader pga provanställning

• Frk Kanin

Hej kära ni.

Igår vid 11 var jag på mammia och fick göra ultraljud.  Som väntat, kan jag väl säga, så konstaterade den snälle doktorn att graviditeten hade avstannat men att min kropp inte uppmärksammat detta. Jag är alltså "tokgravid" men med ett dött embryo. Han sa att med tanke på att fredagens ultraljud visade samma sak så var han säker på sin sak. Han skrev en remiss med min bakgrundshistoria och skrev att jag skulle få en medcinsk abort. Jag åkte till gyn akuten på sjukhuset och väntade. I tre timmar satt jag. Sedan kom en manlig läkare som inte kunde svenska. Honom fick jag förklara remissen för ingående. Sedan kom en kvinnlig  läkare. Som inte heller pratade så bra svenska. ( OBS! Jag är för att vi ska få in invandrare i arbetsmarknaden så fort som möjligt absolut men jobbar man som läkare måste det vara ett krav att kunna tala och FÖRSTÅ svenska. )
    Jag började bli smått förtvivlad eftesom jag fick dra samma story igen. De gjorde ultraljud och konstaterade att det var en tom hinnsäck. Jag sa ok kan jag få tabletterna nu. nej fick jag till svar. Kvinnor vet inte när de har ägglossning. Jo sa jag eftersom jag precis gjort ivf så har jag superkoll på min ägglossning varje månad med hjälp av stickor. Jaha, sa läkaren men du får iallafall inga tabletter. Men, två läkare har ju med fem dagars mellanrum konstaterat att det inte växer. Såg ni ngt som växte? Nej, men du är så kort gången. Men jagär i ju i vecka 7 !!! Vid mina tidigare grav. har jag ju sett ett hjärta i vecka 6. Nej, du får v'änta i 2 veckor. Men jag mste ju säga upp mig i dag om jag inte är gravid. Såg ni ngt som gjorde att ni tvekar. Nej, men vi tycker du ska vänta ändå. Men hallå ? Jag har ju rätt till abort. Vi tycker du ska vänta två veckor. Men jag orkar inte gå omkring och bli större för varje dag och så är det redan dött. Nu får du gå hem.

Jag ringde mamamia och fick prata med doktorn. Han beklagade det inträffade och tyckte jag skulle ringa klinikchefen. han sa att hade jag inte gjort ett ultraljud i fredags så hade han inte skickat mig till kliniken men nu var det ju konstaterat redan 5 dagar tidigare att det avstannat och att det inte vuxit sedan dess så därför fick jag remiss om abort. Nu sitterjag här med D-kupa istället för A. Magen har börjat runda sig. En kollega frågade igår om IVF-hade lyckats eftersom jag såg så frodig ut.... Jag vill bara få ut det och känna mig normal igen. Suck

• Frk Kanin

HEJ 

Hur mår ni allihopa ? Jag har efter missfallet hållit mig undan Familjeliv och koncentrerat mig på nya jobbet och en tonåring till dotter. Ärtis har ju fyllt 5 men jag trodde nog hon var 13 år mellan mars och juli.... Utbrott, känslostormar, smällande i dörrar. Men nu är hon sig själv igen. Puh! Frågvis till tusen. Och hipp som happ kunde hon plötsligt läsa Skriva har hon gjort länge men inte läsa. En dag nä rvi var på semester började hon läsa ur Bamse:)

Idag denna alldeles ljuvliga höstmorgono testade jag plus.... Kan det kanske gå vägen denna gång ?

Mamma till Ärtis 060608 och Adèle 090221-090302
  • Frk Kanin

Hej hopp denna regniga måndag. 

I torsdags var vi på ultraljud. 7+1. Och döm om min förvåning när  läkaren upptäckte ett litet pickande hjärta!
    Ska tillbaka om två veckor för ett nytt VUL. HÅller tummarna.

I övrgt vr detta en omtumlande helg. Ärtis sprang DN-halvan i fredags och hamnade i tidningen på lördagen. I söndags gick hon två modevisningar i Nacka forum....  KÄnde mig som värsta Hollywood-morsan som tvingar sin barn... men det var faktiskt helt frivilligt och inte jag som anmält henne till det hela. Hn var dock helt orädd och traskade ut på catwalken själv. HOn tjänade 500 kr att spendera på köpcenretet så vi får ka dit en dag då hon och jag sjäöv är utvilade ;)

mamma till Ärtis född 2006 och Adèle 21/2-09-2/3-09
  • Frk Kanin

Vi 4: Jag håller tummarna. Mirakel kan ske. Jag har ju inga som helst förutsättningar för att bli gravid igen. 43 år och stressad..... Ändå blev jag det. Så det kan finnas en chans. Vila vila vila....

Dock tror jag inte att det lilla pyret är kvar längre. Fick en fruktansvärd utskällning i tisdags av min ena chef som skakade om hela min värld . Jag har inte sovit en natt sedan dess. Magen har helt slutat kännas. Brösten som var på väg på D-kupa gör inte längre ont. Verkar som om chocken tog kål på den lille(a). JAg sk aha en stor presentation på torsdag morgon som stressar mig. Sedan kl,11,20 har vi ett samatal inokat med en läkare om fortsatt planering av graviditeten. Jag kommer att be om ett ultraljud innan vi startar för att veta om vi är på banan.

• Frk Kanin

hej Utskällningen rörde mina arbetstider. De hade inte förtroende för mig. ... Jag är43 år gammal.Jag öppnar och larmar av kontoret v a r j e d ag !!!!!!Mellan 7 och 8. De kommer in vid 10 efter träningar, massager you name it. Sedantar de 1,5 timmar luncher. Ja så när jag går hem vid 16.30 så sitter de kvar till 18.30. Nog 17 hinner jag med en hel massa under mina timmar. De har aldrig klagat på det jag har levererat. Jag känner mig fruktansvärd kränkt. Om det är något jag är så är det plikttrogen. De har inget att komma med .Bara att kolla larmloggen.

Nåja. nu sitter jag hemma och jobbar på morgondagens presentation.... 
    Ikväll ska vi på "Ljust -och fräscht" Hoppas den är bra så att man får skratta pch koppla av... 

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*