Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Siggan: Hon tål inte fullkorn så det får hon inte (inte heller på förskolan), men sen får hon diarré av köttbullar och alla soppor på förskolan. Jättekonstigt, jag fattar verkligen inte vad den gemensamma närmnaren är...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Vi 4: Jag vet att jag kollade (efter ditt tips) att soja fanns i nåt annat hon tålde...

h önskar sig Pippkläder i julklapp

• Piggley Wink

Vi 4: Hon blir bättre av majsvälling än av havrevälling. Det verkar som majsvällingen håller grundnivån av det hon itne tål lägre, så att hon blir mindre känslig på nåt vis. Semper skulle börja med risvälling ígen, läste att den skulle vara lite mer mättande än majsvällingen.Jobbigt att de inte är noga på förskolan, men skönt om han inte reagerade, man vill ju testa själv under kontrollerade former...

Pyttis: Mysig dag och det låter ju som ett toppenbeslut av dina föräldrar!

Milla: H fick en adventskalender av farmor ´förra året. Några av dagarna fick hon pusselbitar, några varje dag. Det kanske kan vara något att fylla ut med?

• Piggley Wink

Mandra: Visst känns det naturligt att hon inte vill äta det hon inte mår bra av! Ytterligare ett steg i utvecklingen, att känna efter själv! Anledningen att de är så tröga är att de tror det har vuxit bort, eller kommer göra det snart Vad f*n hjälper det nu att det förmodligen växer bort senare? Att bvc ska ta upp det på team-mötet känns iaf som ett stort steg på vägen, hoppas det är nån annan läkare där då!

Härligt att ni får in glädje i grupparbetet, det går så himla mycket lättare då! Hur gick det på förra tentan? Har jag missat eller har du inte fått tillbaka den? Visst är det jobbigt att plugga kvällar och helger med, men jag kan tycka att det ä värt att H inte går extrema dagar på förskolan och att jag faktiskt får träffa henne två timmar på em/kväll innan läggning. Jag brukar försöka få in ett par timmar per helgdag så att man är i fa varje vecka. Inför tentona blir det såklart mer, men det är ju för att det är så himla såvrt att veta när det är "good enough", för om man visste precis hur mycket man måste kunna för att få godkänt så kunde jag ju lagt betydligt mindre tid...

• Piggley Wink

Grattis till tentan Mandra! Såklart du klarade den, men det tar några stycken innan man lär sig "läsa rätt". Jag gjorde min tenta förra fredagen så jag har itne fått tillbaka den än, men bf enligt ul är 22 nov så det är ett tag kvar... Jag tror på 17 nov (enl ältest) men hoppas på 101112. Håller på att ge upp på att vara gravid dock, sista veckan har varit vidrig, ont i ryggen, ena höften känns som den gått i baklås, är helt instabil när jag sätter ner vänsterfoten. Sammandragningarna har lugnat sig men det är väl för att jag inte längre KAN rör mig antar jag. H får ju bara vara 15 tim på förskolan så det är inte så lätt för henne att stå ut med en mamma som inte kan röra sig Bläääää!

• Piggley Wink

Pyttis: Vilken underbar kommentar! Mysigt med krabba och vin!

kaz: Åh, vad avancerat, ute och åt! Låter helt outstanding! Maken kom på att han har en massa sas-poäng som vi "behöver göra av med". Vi hade funderingar på att åka en långhelg nånstans, men med två barn att lämna bort blir det ju svårare... Kollade lite igår och det fanns en del herrgårdshotell eller vad man ska kalla det i Sverige som lät rätt lockande. En övernattning med champagneprovning mm. Eller en "romantisk weekend med picknick framför brasan"... En natt borde man ju kunna lämna bort lillasyskonet när man slutat amma... Låter underbart med tre veckor i Thailand!

• Piggley Wink

Pyttis: 

Funderar på bröstpump, har bestämt mig för att köpa en elektrisk denna gången. Hade en handpump från Medela förra gången som var KASS! Hyrde på sjukhuset en elektrisk och den var UNDERBAR!! Har ni några tips om vilken som är bäst? Jag har ju rätt stora bröst (70 H), spelar det någon roll tror ni? Tänkte ju köpa en i förväg så att jag har den när liten kommer, fick en massa mjölkstockningar sist och det var inte roligt . Vill ha en rejäl pump att pumpa loss stockningarna med

• Piggley Wink

Pyttis: Spännande med Ullared på sportlovet!

malin: Jobbigt med dagisproblem, det är ju helt sant att det måste kännas bra i vuxenmagarna cokså, inte bara att barnen trivs (även om det är livsviktigt). Finns det en styrelse eller hur drivs föräldrakooperativet? Klart att personalen måste få föra fram sina åsikter, men har de inte utvecklingssamtal att göra det på? Verkar ju jättekonstigt att personalen får lov att slänga ut en "kund" utan förvarning

• Piggley Wink

Pyttis: Höstlovet menade jag ju såklart

Förresten så sa jag till H att vi skulle gå in i Sportaffäen i lördags. När vi varit där en stund sa hon "Men mamma, får man verkligen spotta här?"

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*