• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra, jag finns också, har jobbat lite med det. Generellt sett är det vanligt i vissa åldrar. Kram!

• Vi 5

Grattis till Gabriel!

Malinkat så fint biverkan hantera den svåra frågan om var ni ska bo. Ni verkar så måna om varandra och respekterar varandras känslor. Fint att höra att ni bestämt er!

• Vi 5

Mandra, stort lycka till idag! Jag tror det kommer att gå utmärkt! Mysigt att de kan fixa frukost så bra.

PW massa lycka till till dig med! Hoppas att slitet med matriserna ger utdelning.

Kaz, men fy för att trilla i stentrappa. Hoppas att det onda snart går över och att det inte förvärrar foglossningen.

Siggan, håller tummarna för era försök.

Själv är jag hemma och kurerar mig från lungsäcksinflammation. Jag har dessutom just fått ett tidigt missfall, väldigt tidigt så jag hann som tur var inte hoppas något. Är lite glad att det verkar kunna ta sig iaf. Det trista är att vi skulle gjort IVF nu i januari som blir uppskjutet pga sjukdomen och mf. Men det är inte mkt att göra.

• Vi 5

Mandra, men så trist, finns det kriterier för VG-nivå? Uppfyller ni dem tycker jag ni ska prata med handledare och examinator och hänvisa till kriterierna. Om det inte finns el är otydliga, be om förklaring på skillnad mellan betygen.

• Vi 5

Mandra, ja det kan vara lurigt om handledarens åsikter inte stämmer med examinatorns, tex att studenterna i vissa fall känt sig tvingade att följa handledarens råd, fast det är mer vedertaget att göra på annat sätt vilket xaminator då påpekar, eller tvärtom att handledaren vet hur det bruakr vara på ett visst område, men exainatorn är inte insatt i området och anmärker på metod tex utifrån ett annat synsätt. Jag handledde studenter i våras som siktade på VG, vilket jag tycker att de nog precis uppnådde, men examinatorn läste jätteslarvigt och hade väldigt märkliga kommentarer, studenterna orkade dock inte klaga hos kursansvarig och när jag förde fram det till kursansvarig tyckte denna vi kunde låta det vara om "studenterna var nöjda".
    Oj, skallad? Låter inte bra alls. Vad hände?

PW, hoppas du inte behöver ta med så mkt jobb hem när du börjar jobba sedan. Hoppas du är nöjd med insatsen på tentan.     

• Vi 5

PW, kursansvarig i detta fall är professor som studenterna nog inte orkade med och eftersom jag var ny som handledare lyssnade han inte mer på mig. Jag försökte som sagt peppa studenterna och även säga ifrån själv, men lyckades alltså inte

Mandra, fy så ska man ju inte ha det på förskolan (eller någon annanstans heller). De behöver ju verkligen ta tag i det. Och jag tänker att om man inte kan gå därifrån så måste man få putta undan och försvara sig. Det är ju viktigt. Hoppas nu ni får gehör från förskolechef är det damma som enhetschef hos er? Kanske även ska dokumentera det och mejla ut till alla ansvariga..,

• Vi 5

Mandra, heja! Bra att visa allvar! Men glöm inte att vila lite också mellan varven.

PW, grattis på födelsedagen! Skål   Själv gillar jag inte bubbel, men skålar i något bubbelfritt, både för gjord tenta och din födelsedag!

asap, jag känner mig bättre tack, men har för ovanlighetsskulll bestämt mig för att stanna hemma ett par dagar extra.  

• Vi 5

Mandra, har ni hört något mer fr förskolan? Är det lång tid kvar till mötet? Puh, är det något rum klart i huset? Låter som en upplevelse!

PW, kan förstå frustrationen, och, om jag vågar skriva det, så kan jag förstå glömska hos kursansvarig med om de har lika mkt att göra som oss och hon blev sjuk dessutom :/

Asap, man kanske skulle låsa in TVn i ett rum lite då och då

GHP, så spännande att sova över. Hade de varit vakna t 23? Hur hade hon haft det? När den dagen kommer för E kommer jag nog inte sova en blund.

Milla, så tufft när de uttrycker sådant! Jag funderar på om det också kan vara ett sätt att få försäkran om er kärlek och ett sätt att "pröva" styrkan i att uttrycka sådana saker? Ibland kan man i så fall hamna lite i att som förälder förstärka det om man reagerar "för starkt". Förstår du hur jag menar? Det är kanske inte alls så för er och jag kom att tänka på det det då en vän till mig hamnade i en sådan ond spiral när hennes sexåring sa att hen ville dö.

Här har E fått sin första maginfluensa någonsin. Stackarn! och jag som hade sett fram mot mina två sista sjukskrivningsdagar för lungsäcksinflammationen innan jobbet börjar på ons. Nu är det hemma med liten sjukling och oroa sig för att ha blivit smittad som gäller.

Har just insett att jag ska föreläsa på fre och börjar jobba på ons men har fullbokat hela ons och hela tors, så när ska jag då förbereda föreläsningen?! Blä, känner mig lite stressad, det är för 150 pers och inte lätt att flytta. Hur kunde jag glömma det!?

• Vi 5

PW, så klart att du blir sur, besviken och förbannad, det skulle ju vara utlagt! Jag var nog bara tvungen att skriva det pga eget dåligt samvete i liknande situationer där jag tror jag kan ha missat sådant.

Asap, ja jag kämpar lite med det att vara bättre på att ta det lugnt och tänka på hälsan och ältar nu om jag kan flytta eller ställa in något och i så fall vad.

• Vi 5

Lia, hej , kul att se dig och grattis!

Agronom, så kul att se dig, och så kul med en lillebror på gång! Grattis! Tänker på dig ibland och undrar hur ni har det.

Siggan, det är ju som de andra säger allvarligt med stryptag och är ju verkligen personalens uppgift att se till att sådant inte händer. Skönt att hon själv inte verkar ha blivit påverkad.

Mandra, du är verkligen en superkvinna Skönt att du bestämt dig och du är ju snart klar med studierna ändå

Kaz, mår ni bättre nu? hur går det med sjukdomarna?

Drutten, usch den där tröttheten är förlamande, klart att du inte orkar så mycket. Sköt om dig!

Jag har precis lyckats bli gravid igen, direkt efter ett missfall. Jag önskar så att detta ska leda till ett litet syskon, men har svårt att våga hoppas efter missfallen och alla försök de senaste åren. Det är bara några dagar över tiden, så allt kan hända och vid min ålder (41,5) så är chanserna att det går hela vägen små förstås.
    I övrigt är allt bra med oss. E (nu 4år) är lika lugn och harmonisk som han varit de senaste ca två åren. Jätteintresserad av bokstäver, siffror och vill spela spel hela tiden. Väldigt roligt tycker jag.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*