Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hoppar in och berättar för alla som bor " i närheten" att om det är bra väder nästa eller nästnästa vecka "måste" ni komma till Arboga om ni har tid. Det är VM i segelflyg för damer 14-26 juni. KOmmer ni andra veckan stöter ni nog på mig desutom . Jag ska jobba dagtid i serveringen hela andra veckan.
    Denna och nästa helg jobbar jag dock "morgonpass" samt "kvällspass" denna helg och "dagpass" nästa, så denna helg är det 06-09 samt 15-20 och nästa helg 06-15 som gäller. Loggar ut och går och lägger mig snart .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} GRATTIS Assar till "lill"-flickan ! {#emotions_dlg.flower}

Ego: Tack och lov för "Rorri Racerbil". Precis när barnen är vrålhungriga - och maten inte är klar än på ett par minuter - så börjar "Rorri", och det blir lugnt i tio minuter till .
  • Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis Simon! {#emotions_dlg.flower} Tänk vad stora våra små börjar bli !
  • Milla C
    Vi 4: Åh, var det du som var "upphov" till den rubriken . Tja, jag får nog återkomma till dig när hjärnan är påkopplad för att höra vilka fettsyror man ska "boosta" barnen med nu "i efterskott". Gabriel fick ju inte mycket mjök alls av mig, och Lucas slutade ju amma när han var fem-sex månader.

juni: Sigrid är ett av mina favoritnamn ju!
  • Milla C
    Malin: Oj, övernattningsfest för tvååringar . Det var ambissiöst . Och att åka iväg två dygn med förskolan som femåring - det är STORT. Själv ska jag försöka övertala svärföräldrarna att ta Gabriel och Lucas en natt i början av augusti så att jag och maken kan få fira vår bröllopsdag (eller i närheten av vår bröllopsdag) med att bo på hotell en natt. Det räcker för mig .

Just nu har barnen somnat helt själva på fem minuter . Har inte hänt på lääänge.
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2011-07-02 07:28:08 följande:
    Milla: Jag skulle ju kommentera det där med att vara ensam med barnen som du skrev igår men har glömt vilken tråd... Visst är det ibland lättare att vara ensam, jag skapar mig en bättre strategi då än om vi är två. Är man två går ju allt att lösa, men är man ensam måste ju vissa saker bara funka!
    Ja, och eftersom det inte finns någon annan som kan få sakerna att funka är det ju bara att "kavla upp ärmarna". Är man två kan man ju ibland tro att den andre ska göra sakerna...
  • Milla C
    Malin: Just nu känner jag precis som du: Jag kan gärna vara gravid och känna det underbara buffandet i magen - och vill gärna ha en förlossning som går som jag vill - men jag vill inte ha ett barn till. Kanske ändrar sig med tiden, vad vet jag .
  • Milla C

...Och jag sitter här med en nybadad (plaskpoolen) tvååring i bara blöjan som sitter och tittar på "Postis Per" på datorn och en snart femåring som tjatar om att han vill åka till flygfältet NUU! (Vi åker och hälsar på maken på SM imorgon efter jobbet/förskolan - om jag hinner packa ikväll ). Maten gör sig tyvärr inte själv, så jag måste väl sätta igång.

• Milla C

Hej hopp! Trillar in efter en förlängd "semester" hos ett par kompisar och deras barn. Vi skulle eg ha åkt hem i fredags morse, men då hade min kompis fixat så att vi fick åka till deltidsbrandkåren och både åka brandbil och spruta med vattenslang , så det blev igår istället. Trevligt, men skönt att komma hem .

Mandra: Förbindelserna härifrån till Örebro är inte så dumma - och här i grannskapet finns ett par fina hus till bra pris .

Ego: Är det någon som är kvar i hufvudstaden 1 och 2 augusti, och som har lust att hitta på något? Jag och båda buspojkarna kommer till sta´n för att bo på hotell och hitta på lite roligheter. Vi kommer redan på söndagen den 31:a kl 15, men då hinner man kanske inte så mycket mer än att leta upp hotellrummet och äta middag tänkte jag. Måndag har vi heldag i sta´n, och tisdag går tåget kl 15.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*