Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hemkommen från en internetlös helg hos underbara mormor i Finland. Läser ikapp sen, men vill också ge dig en strimma hopp, Kanin. Jag har en vän som drabbats av otaliga missfall när de försökte få till nr två, och en jobbig första graviditet också. När hon så ännu en gång blev gravid, verkade allt bra. Sen fick hon plötsligt en stor blödning (tidigt, ca v. 6-8), åkte in till sjukhuset, VUL och UL, bägge visade på att fostret inte levde. Hon fick tid för skrapning veckan efter. Åkte dit, och innan proceduren kollade läakren rutinmässigt att det rörde sig om ett dött foster. Vad hittade han då om inte ett tickande hjärta!!! Förstå chocken, först sorg över att det ännu en gång inte lyckats, sen glädje över att det trots allt fanns där, sen förståss en del oro resten av tiden. Hon är nu en frisk och pigg liten tjej, detta tickande hjärta! En STOR kram till dig, med hopp om de bästa för dig.

• malinkat

Frk Kanin, den varmaste kramen till dig. Vilket hemskt okänsligt bemötande! Var du där själv också? Läkare måste verkligen lära sig att LYSSNA på patienten ibland, det handlar om OSS och våra kroppar. Ta hand om dig själv, kram!

• malinkat

Mandra, grattis till V och hoppas T snart är bättre!! 

Assar, en sån present skulle man ju inte tacka nej till!!!

Jag har haft FL paus en vecka nästan Min härliga systerdotter (18) med kompis har varit här, jättemysigt. De var ute en kväll, annars har de varit hemma och myst med oss. Det värmer ju en gammal mosters hjärta att de vill umgås så mycket

Elvira har feber och har just somnat - nu måste jag försöka få något gjort. Thorsten åkte bort i lördags och kommer hem sent fredag, så nu får jag vara effektiv när det går  

• malinkat

Mandra, känner igen det där - Elvira är visserligen inte uppe och springer eftersom vi inte bytt ut spjälsängen än, men hon läggs ca 19 och somnar oftast efter Alfred som läggs 19.30... Vi har ju funderat på att lägga henne senare, men samtidigt verkar hon ha mysigt i sängen, ligger och sjunger och pratar med mjukisdjuren. Enda problemet är förståss att när A kommer in och ska somna vill hon leka...... Ibland får A somna i vår säng för syrran babblar för mycket

Assar Våra är ju vana att sova tillsammans, så nån enstaka gång när A somnat hos mig när T är borta, kan han vakna mitt i natten och vilja tillbaka till Elvira

• malinkat

Hej alla! Och hej MILLA! ;o) Härligt att se att det är koll i tråden så ingen tappas bort. Det är därför jag verkligen gillar det här "förhållandet" till er alla, nätvänner i stor bemärkelse.

Orkar ärligt talat inte läsa ikapp - en intensiv månad...... i slutet av mars/ början av april var jag i Finland, sen åkte Thorsten till Österrike en vecka, dagen efter han kom hem åkte jag till Zürich på foto-workshop (http://www.mauritsen.de/weddings/workshop-in-zurich-part-i-of-three/  om ni e nyfikna ;), kom hem igår kväll, och nu idag åkte Thorsten till Sverige på intervju. Sen på lördag har jag första bröllopet och är REDAN nervös Förvånad SEN kan vi slappa lite hela familjen, ska bli skönt...... Idag var Thorsten hemma innan han åkte till flyget och behövde hjälp med en annan ansökan han ska skicka in, vi hade också tänkt hinna med lite rajtantajtan, men så var det plötsligt dags att hämta barnen. Vi fick kompensera med en jättebakelse på ett cafe hela bunten Cool

Hoppas allt är bra med er alla, KRAM!

• malinkat

Vi4, vilka fina bilder på en underbar liten kille! Stor kram till dig, och till er. När all press är förbi och du klarat aav det du ska, ta lite tid för dig själv, eller vad annars du behöver för att ge kroppen, själ och hjärta ny kraft.

Och vink vink till er andra  

• malinkat

Ok, vet att jag är urusel på att kommentera på sistone, har bara inte orkat. Men läser gör jag! Finns det ingen maskin som kan skriva ned det jag tänker bara?

Jag har en fråga om soleksem, har ni erfarenhet av det med era barn? Vi har riktigt sommarväder, och igår satt ungarna ute på balkongen och lekte med vatten i flera timmar på em. Jag hade på solkräm (50), men från förra året eftersom jag inte köpt ny. Tänkte sen inte på att tvätta bort den i just ansiktet. Vi var också ca 45 ute i skugga (och lite sol) efter dagis, vid 15 tiden, utan kräm eftersom den låg hemma. I morse var Elvira rödfläckig i ansiktet, på kinderna. Känns bitvis lite "raspigt" också, om ni förstår hur jag menar? Kan det vara soleksem, reaktion på gammal salva? Och hur försiktig måste man vara med att vara ute innan det lagt sig (med rätt kräm då förståss). *Förvirrad* Vi hade inga problem förra året, var då ute mycket också.

• malinkat

Tack för lite input! Jo Vi4, det är en tjock kräm, men det faktum att den var ett år gammal gör väl sitt till också antar jag ;o) Vi gick till apoteket igår efter dagis, fick någon Weleda-kräm som är bra, samt att jag blivit fattig på att köpa nya krämer till hela familjen (T ska ha en, jag en annan, barnen två - en till dagis. Och så en After-Sun...) . Blev väl lite hispig och köpte det som fanns  MEN - det verkar inte klia och det har lagt sig mycket idag. Fortfarande lite rispigt på ytan liksom, men annars ok. Vi har varit på djurparken hela dagen idag, ca 23 grader och sol, och den nya solkrämen verkar i alla fall funka. Kom också att tänka på förra året när jag köpte den förra krämen, solfaktor 50. Så säger hon på apoteket, att "du förstår, att med faktor 50 kommer de inte att få någon fin brun färg"..... Eeeehhh?

Och Vi4 - såååååå skönt med välbehövd sömn!! Grattis Och skönt att det känns bättre idag!

GLAD PÅSK allesamman! 

• malinkat

Milla, hoppas vildarna somnar snabbt i alla fall, så ni får kväll tillsammans! Ska ni till Långtora i påsk? T är på flygklubben idag och i morrn, sen har vi lite ledigt tillsammans

• malinkat

Tack Assar - har jag aldrig hört om! Hon reagerade igår också.... så jag ska definitift testa 30 istället för 50!

Rapporter etc en annan dag här med... lite lätt bakis

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*