Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis: Man vet att man är ensam hemma med barn när man längtar efter att få klippa gräsmattan! Skönt att de mår bättre iaf!

Sara: Jobbigt att sitta längst ut, men skönt att få en bra stol iaf, det uppväger en hel del

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Milla. Härligt med direktt och spontan feedback, såklart det är så du är och inte den där de beskrev på det andra stället!

• Piggley Wink

Pyttis:  Förstår att ni längtar efter att det ska bli klart! Det är verkligen jobbigt att bo mitt i byggarbetsplats, och dessutom med sjuka barn

Mandra: Det svåraste i vår ålder är att vara "good enough" Jag läser gärna lite mer än nödvändigt (har faktiskt inte behov av superbetyg, men vill absolut inte behöva göra om tentot)

kaz: Härligt med fast jobb! Grattis!

Assar

• Piggley Wink

Vi4: Kram, tänker på er! Finns det ingen hjälp att få med Es sömn, såhär kan ni ju inte ha det hur länge som helst... kramar!

Sara: Kul med audition!

Pyttis: Det var ju en jättebra träning, att klippa längs strecken! Bullar lät nte heller helt fel

Är lite hängig, de där j-a sammandragningrna kom tillbaka i torsdags så de berodde inte på GBS utan på nåt annat Skönt på ett sätt men det hade varit enklare om de försvunnit efter penicillinkuren. MÅSTE ta det lugnt annars blir det sjukskrivning och jag vil så gärna bli klar med denna läsperioden innan jag ger upp skolan för i år. Nu är dt ju bara tre veckor kvar i skolan och sen en tenta så jag hoppas verkligen att det funkar!

• Piggley Wink

Assar och malink: Jag har tagit det absolut så lugnt det går i helgen och har inte haft några större sammandragningar. Ska försöka fortsätta med den strategin i veckan, men det är inte så lätt...

• Piggley Wink

Milla: Härligt med jobb, och ännu bättre att få reda på det dagen före!

Pyttis: Underbar helg! Klart du fick beröm!

• Piggley Wink

När jag hämtade h idag så sa hennes kompis att vi skulle få komma på hans kalas (tror iofs han fyller på våren ), om H inte retade honom. Jag orkade då inte fråga om hon brukar göra det för sammandragningarna började göra ont. Jag har nämligen frågat förut och då har han sagt att hon inte brukar det , jag tror han lärt sig av nån annan, större kompis men inte förstår riktigt vad han egentligen säger...

Nu ska jag inte åka tåg och spårvagn mer! Sniglade från spårvagnen till tåget idag vid lunch, fck sammandragningar som iofs lugnade sig, men på em fick jag ONT! Hade jätteont när jag lagade mat så jag lämnade all disk mm till maken så han fick iofs middag  när han kom hem, men en hel del jobb också! Vill klara tre veckor till! Imorgon ska jag vara hemma, på onsd blir det bil, men först akupunktur. Har rätt ont i ryggen nu och det kan ju också utlösa sammandragningarna, hoppas det funkar om jag kör bil till skolan iaf!

• Piggley Wink

Milla: Det var ju nästan lite roligt... Precis det skulle kunna hända mig . Hoppas du får ett jobb idag där du slutar tidigt och kan göra nåt mysigt iaf! Hur funkar det förresten med förskolan när du blir inringd så sent, är det OK att bara säga till samma dag att du ska jobba och behöver ha dem där längre?

• Piggley Wink

oyra: Missade ditt inlägg igår kväll , härligt att ni fick hjälp som funkade FORT dessutom!  Att dessutom ha en bra jobbsituation låter ju helt underbart!

Milla: Är det syskontiderna 8-11 då? Men hur funkar det om du skulle ex gå nån kurs hos af? Eller finns inte de nuförtiden? Förut var väl typ alla tvugna att aktiveras med nåt sånt? Jag har inte så stora erfarenheter att vara arbetslös för inom min fd bransch fanns det ALLTID jobb, vi får väl se sen när det är helt andra jobb som är intressanta! Skönt att du bara kan ringa på morgonen iaf, det är ju itne så lätt att planera sitt liv när man vikarierar...

Idag skolkar jag från skolan för att lugna ner sammandragningarna, de var ju inte så bra igår Pluggar såklart men hemma istället för i skolan med gruppen... Jag har iaf skickat mina reflektioner till dem så att de kan ta med dem i helheten när vi ska lämna in imorgon...

• Piggley Wink

Vi4: SANT! Dessutom är det pass/fail-projekt och ingår inte i betyget så i vår grupp har vi bestämt oss för good-enough! Förra veckan använde vi ungefär hälften av tiden mot vad en av de andra grupperna jag pratade med använde...  Problemet i denna kurs är att det är så mycket obligatoriska moment i den här kursen, om man inte är där så måste man göra uppgifter som tar flera gånger så lång tid som att gå på föreläsningen/seminariet/presentationen. Därför försöker jag gå dit för att vara "smart-lat" Men jag slutar ta tåget nu och kommer åka bil istället, tar lite längre tid vid rusningstrafik och är lite dyrare men lugnare för bebisen.

Bra råd från läkaren! Hur går det för din man med träning/kost, har han börjat programmet?

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*