30+ som fick första barnet 2006 *4*
Även jag skickar extra tankar till Vi 4, Minimalla och Frk Kanin
Även jag skickar extra tankar till Vi 4, Minimalla och Frk Kanin
Tittar in och kommenterar som vanligt bara en del .
M73: Oj, vad jag önskade det många gånger under förra året (hemkörning ifrån förskolan, alltså ). Dels när vädret var mindre trevligt, men också när man var tvungen att väcka sovande lillebror för att komma i tid och hämta på förskolan.
Mandra: Tråkigt med drömhuset . Det låter säkert väldigt präktigt, men "det kanske inte var meningen". Min egen erfarenhet är iaf den att ibland har framtiden någon anna plan för en. Jag och maken (som då "bara" var pojkvän) var och tittade på en lägenhet som på pappret såg jättefin ut. Den var trång, gammal och sliten - och dyyyr . Sedan åkte vi till ett annat område och tittade på två lägenheter - och när vi kom in i den andra så var det som att komma hem. Var och tittade på söndagen, och på torsdagen var den vår . Tvillingsyster var med om något liknande när de skulle köpa hus. De var och tittade på ett som de väldigt gärna ville ha - men budgivningen stack iväg. Ett par månader senare hittade de ett nästan likadant hus i samma område - och då blev det inte ens budgivning .
Hoppas att sambon kommer fram dit han ska på sommardäcken idag. Här var det knappt att vi tog oss till förskolan - till fots.
Ego: Har nyss ringt till ett förskollärarjobb jag sökt. Väldigt trevlig enhetschef, som verkade intresserad. Sista ansäkningsdag på tisdag, så "hoppas, hoppas, hoppas".
Hörrni, föresten! Jag har ju glömt att skriva att jag vann på ICA-lotteriet igår. Man kan ju vinna bilar och solsemestrar och allt möjligt. Jag vann... en flaska diskmedel .
Måste bara kika in och skriva ner vad Gabriel sa till mig när jag var inne hos dem vid kvart över fyra i natt (Lucas vaknade och skrek, och sedan måste jag ju kolla så allt var OK med Gabriel också):
"Ska jag säga. När man kramar, då skyddar man dom. Både vuxna och barn. Så det så"
Tycker att det är en jättefin tanke.