Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Angående magsjukorna så har Lucas fått 50 ml majsvälling nu efter att ha fått vätskeersättning i 2 1/2 timme och sovit i nästan en. Det har gått bra - och så även de andra två magsjuketillfällena. Men jag funderar på att ta majsvällingen lite längre tid. Två dygn räcker tydligen inte för att herrns mage ska "justa till" sig. Ska ta och ringa BVC och höra om hon har något tips också.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Lina: Förstår att du är trött på att vara hemma med sjuka barn nu. Hoppas att Milton piggar på sig, och att ni andra slipper bli sjuka.

Assar: Lejonunge och påklädningssång *lägger på minnet inför framtida påklädningar*. Idag lär vi nog inte komma så långt utanför dörren är jag rädd. Just nu sover Lucas, men se Gabriel är INTE trött. KOmmer antagligen betyda att när Lucas vaknar så är det dags för G att somna... Nåja, en tur till ICA i syskonvagnen kanske?
  • Milla C
    Serendipity skrev 2010-02-02 15:37:05 följande:
    Nähä, själva citatet kom inte med...

Jag rinde BVC, och hon tyckte att jag skulle ta det lugnt med "riktig" mat, och sedan ge honom mindre portioner oftare när jag börjar igen (kanske imorgon eller i övermorgon). Äpple, banan och majsvälling får han nu. Tänkte nog prova med en portion havregrynsgröt (på "Ren havre") i kväll om jag inte fegar ur.
    Pratade föresten med min svägerska i går em - hon är barnläkare - och hon tyckte att jag skulle ge vanlig mat. "Han kommer nog kräkas lite, men det gör inget. Tarmen läker bättre med vanlig mat". Nja, jag vill nog inte ha en liten kille som kräks hela tiden jag...
  • Milla C
    Frk Kanin: Hoppas att spolningen gick bra idag, och att ett litet kaninungefrö slår rot snart.

kaz: Kan det vara spänningar som eg sitter i någon annan muskel som ger nackspärren? Att du belastar fel pga det?
  • Milla C

Jag har faktiskt inte hört något om det. Jag är också jättenyfiken .

• Milla C
    Mandra: Vad fint att det blev så bra. Här finns inga katthem i närheten tyvärr.

Mini: Oj, orkade hon sitta still så länge ! Det är nog ett par år avlägset för G att sitta still så länge, men man vet ju aldrig.

oyra: Stackars lille plutt! Hoppas att han kan få chokladtårta någon annan gång istället.

M73: Hääärligt när småsyskonet får förskolebacillerna....
  • Milla C
    Wilma: Skönt att du har så fina vänner. Och det är aldrig fel för självkänslan att få ett daterbjudande .

Själv fick jag också en egoboost idag. Jag har blivit kallad på intervju imorgon på en tjänst där ansökningstiden inte går ut förrän på fredag . Kan inte sluta le...
  • Milla C
    Frk Kanin: Jag förstår din ångest. Alla dessa mediciner, och allt vad de gör med kroppen, och så VET man inte om det blir någon bebis... Hade ju varit ett helt annat läge om man säkert vetat att det skulle resultera i en bebis - men som med allt annat så är det ju ingen "slam dunk". Vet inte vad jag skulle ha gjort i ditt läge, så jag kan tyvärr inte ge några råd. Men kanske kan du få lite rätsida på dina egna tankar bara genom att skriva här?
  • Milla C

Lägesraport: Intervjun igår gick "sådär". Allt var bara bra (hur skulle det kunna bli annat när man har världens goaste lillkille med sig), testet jag gjort via internet var strålande - trots att Lucas vaknade mitt under testet var det bara en fråga jag inte hunnit med - och min "profil" var tydligen intressant. Men sedan kom frågan om när jag kunde tänkas börja upp - och där gick det nog lite snett. Jag kan egentligen inte börja förrän om två månader (eller - två månader efter det att vi vet att jag fått jobb) eftersom maken har "häcken full" på jobbet just nu, men om jag kan jobba några dagar i veckan och han några dagar så går det att lösa på ett par veckor. Men eftersom det är ett konsultuppdrag så vill de ju ha en person så fort som möjligt. Och så sa konsultchefen som jag var på intervjun något konstigt "Annars är det ju så bra med föräldralediga, eftersom de kan börja direkt och inte har flera månaders uppsägningstid" Vilken föräldraledig kan bara avbryta och börja jobba "pronto"? Hon måste ju ha menat om man var arbetslös och hemma med barn "i väntan på jobb".
    Nåja, hon skulle återkomma igår eftermiddag - men jag har inte hört något ännu. Det kom nog något emellan så att hon ringer idag istället.

• Milla C

Ringde alldeles nyss till Manpower. "Kunden" var på tjänsteärende, men tyckte att de två profiler (min och en annan) han fått var väldigt intressanta. Konsultchefen skulle återkomma till mig så snart hon fått svar ifrån "kunden" - troligtvis på fredag.

I ett helt annat ämne så sjöng jag upp för vår körledare Lina igår efter körövningen - för att se så att man var i rätt stämma. Vi var fyra stycken som skulle sjunga upp och jag var nummer två. Tjejen som sjöng upp som nummer ett sjöng "Idas sommarvisa" och fick jättemycket beröm över sin fina röst och att hon hade ett bra register. Så var det min tur och jag var NERVÖS. Jag skulle sjunga "Himlen i din famn" bestämde jag i sista minuten. Lina började spela, och jag började sjunga lite svagt och nervöst. Efter bara ett par toner säger Lina med positiv röst "Bra, jättebra" och jag bara känner hur alla spänningar släpper. Refrängen blev stark och fin, och Lina uppmuntrade mig att ta i mer och mer. När jag slutat sjunga och vi mätt mitt registeromfång med lite övningar så säger Lina: "Vilket stort register du har! Du passar helt rätt i första alt, men du skulle kunna sjunga andra alt eller sopran också om du vill. Du har en jättefin röst, så våga ta i. Vill du sjunga solo?" Så nu är hela min självbild helt förändrad. Jag vet ju att jag är ganska hyfsad som körsångare, men det är aldrig någon annan körledare som har tyckt att jag riktigt "passar" att sjunga solo. Jippie!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*