Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Instämmer emd er andra, det är inspirerande att läsa om hur andra löser vardagen!!!

Kul med bröllop Drutten, glöm inte att njuta av dagen! Vårt bröllop är fortfarande den absolut roligaste dagen i livet. barnens födelse är ju naturligtvis mer speciella, men inte lika kul om ni fattar!

Mandra. Det var fullt ös direkt, hoppas att det itne blir lika intensivtr hela tiden!

• Gladhannapanna

Mandra: Jag är nöjd med min egen man, men förstår att du är ledsen och besviken!

Min ena syster har haft stora problem med hjärtrusningar och hjärtklappning. Det visade sig att hon hade ett extra impulscentra bakom hjärtat, typ pacemaker, som satte igång det. Hon blev opererad förra året och mår bra idag. Vill inte skrämma dig, bara berätta att även om det är ngt fel så behöver det inte vara allvarligt!

Imorgon har vi varit gifta i fem år, någon som vet vilken bröllopsdag det är, läder? Ska fira med skaldjur och champagne har vi tänkt.

• Gladhannapanna

Läser att det är fler som har ojämn arbetsfördelning hemma.

Vi hör inte till den skaran, den som är föräldraledig fixa maten, både planering och handling. Jag tvättar och han dammsuger. Båda tar ansvar för barnen och deras behov. När båda jobbar blir det nog lite annorlunda, men det kommer att lösa sig.  Vi kommer att anlita städfirma för att slippa lägga tiden på det.

• Gladhannapanna

Mandra: Jag hade nästan önskat att du inte plockade och fixade med tanke på din stress, men skönt att ni kunde prata om det i alla fall!

Vi4: Tänker också lite som Mandra med din man och Edvin, men samtidigt kanske du skulle må bättre om du förklarade att du vill att ni delar lite mer på ansvaret. Jag håller med om att det inte behöver vara millimeterrättvisa, men inte jätteskillnader heller.

• Gladhannapanna

Ser nu att jag missade några inlägg i fredags. Vi4: JObbigt när han mår så dåligt men ni verkar ju ha en bra plan för att det ska bli bättre!

Själv har jag ju gått på Xtravaganza som jag tror är ngt liknande med kost, gruppträffar och träning. Har gått ner 21 kg sedan årsskiftet. Igår köpte jag två par byxor, fick gå ner ytterligare i storlek vilket var en glad överraskning!!!

• Gladhannapanna

Tack för kommentarer om min viktresa. Jodå, ni behöver inte alls vara oroliga, det finns fortfarande massor kvar av mig! Jag är faktiskt fortfarande överviktig om man går på BMI.

Mandra: Vad skönt att du fick sova ut ordentligt och att maken verkar ha snappat en del!

Idag ringde en gammal vän och frågade om jag vill åka med på en ridresa i slutet av september. Det är ett tjejgäng som åkt till Danmark och ridit islänningar hur många år som helst, jag var med varje år innan barnen men sedan har det inte blivit av. Men i år ska jag iväg, ska bli så himla kul!!!! (och dyrt men det skiter jag i just nu!)

• Gladhannapanna

Juni: Det ska bli så himla kul! Det brukar vara en salig blandning av ridvana och nybörjare. Ett superställe med jättebra hästar och en härlig ägare. God mat och inte minst dryck! Brukar tex bli en barbackaritt på kvällen, antingen i ridhuset eller i skogen, efteråt vankas det ofta irish coffee eller annat gott.

• Gladhannapanna

Mandra. Vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg, det är ju precis så det ska vara!!!

Juni: Agnes kan vara lite liknande ibland, jag försöker att visa att jag finns och älskar henne men att jag inte alltid kan vara precis där hon är. Om hon tex vill att jag ska komma och titta i lekrummet medan jag lagar mat säger jag att hon får komma till mig om hon vill men att jag måste laga middagen klart.

H kanske känner av att det är konkurrens på gång också, ditt barnfokus är inte bara på henne utan även på bebisen i magen.

• Gladhannapanna

Idag fick jag tag på operationskoordinatorn. Hon och jag kom överens om att jag ska opereras v40 eller v 41. Känns helt ok, nu kan vi ju planera en del även om det inte går att planera detaljer förrän vi vet när det blir exakt.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*