Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Juni: Faktiskt inte, vi var i Markskommun, lager 157 ligger ju mer åt Ulricehamn.  Kinna/Skene har ju fabriksföräljning av textil, tex Marks Pelle vävare. Men detta är en relativt ny affär som satsat på friluftskläder.

Assar: Jag passar på att fråga medan jag kommer ihåg det: Finns det välling att köpa på Åland eller ska man ta med? Hur är det med TV, när jag var där -88 hade de svensk tv?

• Gladhannapanna

Juni: Tyvärr ingen länk...

Assar: Tack!!!

Mandra och Juni: Stort grattis till antagningarna!

Här är det febrigt, Julia har 39,4 nu på morgonen, hade 39,6 igår kväll. Rinnsnuva. Ringde vc eftersom hon haft så många öroninflammationer men vi kom överens om att avvakta dagen. Hon vet inte riktigt vad hon vill, sitta nära och bara vara eller gå omkring så hon kommer och går hela tiden.

• Gladhannapanna

Vi4: Julia är ju bara 15 månader men hon blir också skitarg när vi inte fattar vad hon vill.

Vi brukar fråga: " Är det den här du vill ha?" Till slut brukar det bli rätt. Vi säger också: "Julia, jag förstår inte vad det är du vill" Vet inte om det hjälper henne, men det känns lite bättre för oss. Hon är tydlig med att hon vill elelr inte vill någonting. Bryter ihop vid motgångar tex. Hon kan tom tjura ihop, satt och sköt ut underläppen och blängde under lugg på mormor i säkert 15 minuter i helgen. bara för att mormor sagt nej till någonting!

Jobbigt när grannarna bankar i väggen, men det är ju inte så att ni inte försöker!!!!

• Gladhannapanna

Mandra: Härligt med plan för körkortet!!!

Vi4: MEddela gärna om du hittar en metod som funkar!!!

Jobbigt med mer allergier, man tycker att det skulle ta slut någon gång!!!!

• Gladhannapanna

Juni: Stackars H som måste lämna prover igen!!!

Ska med Julia till läkaren om en liten stund, hon har haft feber sedan i måndags, har hittils varit på rätt gott humör, men inatt blev hon ledsen och andades väldigt ansträngt. Skönt att få en tid och kolla upp vad det är som bråkar med henne!

• Gladhannapanna

Mandra: Julia är också en riktig busunge! Hon vill också göra på sitt sätt, "Nä nä" och skakar frenetiskt på huvudet när man försöker med ngt som inte passar fröken. Nu när hon kan äta själv får man inte ens hålla i tallriken!!!

Inte så kul nu när hon har feber och man måste ha i henne vätska! Har fått använda medicinspruta för hon vägrar ALLT!!!

Förmodligen är det mul coh klövsjuka hon har. Agnes har blåsor under fötterna, men vi har trott att det varit skoskav. Julia har blåsor på händerna och förmodligen i munnen. Det läker ut av sig själv, finns inget man kan göra.

• Gladhannapanna

Juni: Det kallas så i folkmun, men heter nog mun, hand och fotsjuka tror jag.

Mandra: Hon tycker itne om medicinsprutan, men ibland har man inget val!

Agnes gillar den däremot!

• Gladhannapanna

Vi4: Ibland är det inte kul att bli bekräftad! Jag vet inte hur "farligt" det är med honom, men jobbigt verkar det ju onekligen! Julia brukar inte få sådana utbrott vid de situationer du beskriver och Agnes har alltid vara lätt vid bvc/läkarkontakter...

Julia är fortfarande rejält dålig så maken har ringt vc och ska dit med henne i eftermiddag. Han är bättre på att stå på sig, vi är oroliga för lunginflammation nämligen, hon andas väldigt hastigt.

Imorse vaknade jag av att Agnes hade kissat i vår gemensamma säng... Första gången på evigheter så det är inget att säga ngt om, men mindre trevligt uppvaknande!

• Gladhannapanna

När Julia hade sovit tre timmar på förmiddagen igår verkade hon må bättre så vi bokade av läkartiden, hon fick mer feber igen på eftermiddagen kvällen, men andades lugnare. Idag hade hon 38.1 när hon vaknade så jag har givit lite panodil, ska avvakta dagen innan vi andas ut. Har hon fortfarande hög feber imorgon kommer jag att åka till jourläkare med henne, det var det rådet jag fick hos läkaren i torsdags. (det är dessutom hon som jobbar på jouren)

Vi4: Jag lät bara brösten vara när jag slutade amma Julia, möjligen gjorde jag som Mini skrev. FÖrstår att det ska bli skönt att kunna äta det du vill utan att ta hänsyn till hans allergier! Vad står först på listan?

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2010-07-17 09:59:24 följande:
    Pyttis > Men lilla stumpan så seg feber. Har ni kikat på Halsfluss?  en av Tyras otaliga förkylnngar detta halvår var ju en fökylning med feber som dalade på dag 4 och sen vände upp igen. Då var det  halsfluss.
    Ingen halsfluss enligt läkaren vi träffade i torsdags i alla fall. Nu har värsta febern givit med sig så vi hoppas verklgien att hon är frisk snart!!!

Assar: Vi tvingade i henne vätska med sprutan. Nu har hon äntligen accepterat panodil och ipren i spruta. Men penicillin har vi ibland behövt vara båda som ger, en som håller och en som sprutar! Fast jag tror att det går bättre och bättre, om hon sitter i sin stol i köket och man ställer sig bakom henne och håller ena handen under hennes haka brukar hon ge sig ganska fort.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*