• Vi 5

30+ som fick första barnet 2006 *4*

mandra, nej inte en droppe frivilligt har provat bad och att hälla med vatten, men funkade inte, isglass tycker han inte om, nu har vi försökt mata ett bi med saft för att locka utan att truga, men icke. Funderar på att ringa 1177 igen för han är rätt hängig nu. och eftersom sprutandet nog inte ger mer än någon tesked så mt som han spottar..tror han har lite feber, men vill inte bråka med termometern, r tillräckligt jobbigt för honom med supparna...

• Vi 5

puh, tack och lov har  han nu frivilligt druckit två glas havremjölk och hör och häpna, dessutom ätit en portion köttfärssås och spaghetti! Hurra för ipren, och hoppas på att detta betyder att det nu vänder.

• Vi 5

Mandra

Pyttis, ja vi har gladeligen provat allt vi kan komma på, (just läsk och glass tycker han dock inte om) men han är i en sådan härlig 2,5 års trots samtidigt så han har dessutom bestämt sig för att i n g e t, hur lockande det än må vara, ska komma in i munnen. Han upprepar också "innentin" när vi frågat vad han skulle vilja ha. Det är väldigt påfrestande med denna trots mitt upp i alltihop, men vi försöker tänka att så länge han orkar trotsa lite så kan han inte vara så sjuk Fast dessa dagar har det varit i princip i halvt komatillstånd som han ändå knipit ihop läpparna och kämpat fram ett nej.

• Vi 5

Pyttis, ja visst är trots ljuvligt? Intressant när nejandet dessutom slår tillbaka på dem själva, att tex säga nej till något man eg. gärna vill...

Mandra, skönt att det vänt för Tyra, men trist att du nu är sjuk istället. Kul med lite ommöblering, skulle också vilja göra sådant,särskilt skulle jag vilja fixa i Edvins rum, men vi lyckas inte få igång några sådana projekt fast vi eg. vill. Det är väl orken som tryter. Denna vecka ska vi börjar äta bättre och röra oss mer iaf, jag är så trött på att vara trött. Taskigt schema de har lagt! De skulle nog behöva någon sådan där Kanske går det att byta några pass när han lärt känna dem lite bättre?

• Vi 5

Mandra så trist med tänderna, hoppas att de under inte är skadade! Tänk att ett så litet fall kan orsaka så mkt.

Assar, renoveringen invändigt är helt klar, så det är själva inredningen vi inte är klara med. Det var som att vi tappade orken efter alla renoveringsbeslut och sedan inte orkat bestämma lampor, gardiner, förvaringsmöbler mm. Det var ganska tråkigt och besvärligt i vinter tex att vi knappt hade några lampor Skäms 

juni, oj vad du hunnit bara idag, vilken energi ni verkar ha hemma hos er

Pyttis, usch så tråkigt! Det är ju svårt det där, men samtidigt är det kanske just konsekvensen som får henne att tänka efter nästa gång, även om någon kompis försöker dra igång något bus. Edvin kastar mkt just nu, och nu nästan hoppas jag att någon av hans älskade bilar skulle gå sönder, för vi tjatar om attt saker kan gå sönder när man kastar, men vi tror inte att han förstår vad det betyder för än har inget gått sönder (så att det är märkbart). 

• Vi 5

Mandra, skönt att höra att op gick fint! Försök nu sova så gott så att du orkar lösa resten i morgon.

Vinkar till er alla andra

• Vi 5
    Mandra, kul att du ska ta körkort nu, heja, heja! Och så skönt ändå att veta att ni ska flytta även om det förstås inte kommer att vara utan visst vemod.

Assar, spännande att vara själv med dem allihop, det låter som att det blir fullt upp Jag tycker för övrigt att det är fantastiskt att läsa dina fina beskrivningar av dina känslor av att vara trebarnsmor Hjärta

Drutten, ja visst går tiden fort när man är ledig, och två veckor tillsammans låter lite lite, minns att vi gjorde så förra året, men det var inte mycket man hann då. 

Milla, inte lätt  med omställningen för någon av er kan jag tänka. Ni tre har ju hunnit köra in er på nya rutiner, så rubbas det plötsligt. Och som du skriver är det lätt att tänka att man direkt ska få avlastning när den andre kommer hem, men det brukar ju inte funka rikigt så...Hoppas ni snart är tillbaka

Själv tycker jag att det mesta känns rätt kämpigt mu, jag är fortfarande så trött och håglös och orkar nästan inget alls, jag undrar tyvärr på allvar hur jag ska orka jobba igen (börjar nästa torsdag), Edvin är samtidigt extremt mammig, det är bara jag som duger, och trotset har nått oanade höjder, kombinationen med att jag som brukar ha oändligt med tålamod nu är jättelättirriterad är inte bra alls. Dessutom blev det inget syskon denna månad heller, på nionde försöket, och jag som denna månad snart fyller 40 börjar bli verkligt orolig för att det är försent. Jag skulle nog behöva lite egentid, jag har inte orkat komma iväg själv ens några timmar och när jag är hemma är det "maaammaaa" hela tiden, inte ens har jag ringt till någon vän och pratat utan bara går och tänker och mår halvdåligt mest hela tiden. Vi sover ju iaf tack och lov mkt bättre, men jag ligger tyvärr ofta vaken tidig morgon och funderar, vilket inte är något bra tecken. Kanske borde jag ta tag i detta, men ännu har jag lite hopp om att jag ska ha hunnit bli piggare och må bättre lagom till jobbstarten...
  • Vi 5

Pyttis, Kaz och ni andra, tack för omtanken!!!

Assar, vad härligt att ni har ett så fint sommarlov Jo, jag försöker också passa påatt smita iväg små stunder för att varra för mig själv, men det är som att det inte räcker till riktigt, och de få gånger jag är borta lite längre stunder får jag dåligt samvete, knepigt det där.

Drutten, nej, det är ju inte konstigt och jag hade "räknat" med det, men det är en sak att räkna med det i teorin och en annan att verkligen vara där mitt i det. Vad trist att ni inte fick den lilla tiden ni hade velat ha för att fixao ch vara tillsammans.

Mandra, grattis till era 10 år och hoppas att ni har riktigt härliga dagar! Jag tror också att det är helt normalt och att det är svårare att vara hemma utan dem än om man själv åker i väg. nej, och jag läste ju just om b12 och att om man har magkatarr som jag har så kan man få brist på det med, ska nog be att få kolla det faktiskt. Har iaf äntligen tagit tag i att be om att få kolla om det kan vara bakterier jag har (helicobacter pylori) det är ju lite konstigt att det aldig har blivit kollat fast jag haft magkatarr från och till i 20 år nu. Jag kan för tillfället inte vara utan medicinen ens en dag för då får jag sådana smärtor. Tänk om det skulle vara bakterien då finns det ju hopp om att bli av med det.

Milla, kul att han fått prova på att flyga och att han gillade det så mycket.

• Vi 5

Ela, ja och jag känner SÅ med dig! HjärtaJag vet precis vad du menar med att känna sig så dränerad och precis när det börjar se lite ljusare ut är det något som dränerar all energi igen. Men mina nätter är ju extremt mycket bättre nu när Edvin bara vaknar en till två gånger per natt och då oftast somnar om nästan direkt i sin egen säng. Dessutom sover han längre på morgnarna nu och vi får ofta sova ända till 7. Så jag avundas dig inte som har tre små som turas om att vakna. Jag undrar ibland om jag är helt galen som är så besatt av att vilja ha ett barn till och förstår eg. inte hur vi skulle orka det om min dröm skulle slå in. Avundas dig inte din svärmor heller Min svärmor har bara träffat E några enstaka gånger, hon har varit här två gånger och då sitter hon några timmar i soffan och tittar på honom. Det kan ju kännas rätt trist att hon inte verkar bry sig mer, men är lite skönt ändå att slippa allt besvärligt som en närmare relation kan medföra. Och svärfar är ännu värre han har aldrig varit och hälsat på
    Minimalla mår bara bra Hon har fått jobb på mitt jobb, men inte min avdelning  Vet att hon började förra veckan, men jag börjar inte förrän på torsdag, men då hoppas jag på att få träffa henne.

• Vi 5

Ela det där med trasig skiva känner jag så väl igen. Men för mig är det faktiskt inte så illa med just sömnen längre, jag får faktiskt sova skapligt, det handlar nog mer om att det varit så så länge och att jag gjorde slut på all psykisk energi till avhandlingen. Det är en lite annorlunda trötthet nu inte lika akut utan mer ihållande och med stoa inslag av apati och hålöshet. Innan kände jag mer som att jag typ d-ö-r om jag inte får sova nu och att det inte fanns något annat i huvudet än sömn. Och då får skriva av dig hur mkt som helst! Man behöver få klaga och det är jobbigt när man känner sig så tjatig mot sina närmsta... 

Mandra, Tyriska hur gulligt som helst!

Drutten, fint att du kände att du fick lite extra energi! COh fint att Elis fick stå i centrum, det var nog bra för dem båda, även om det vvar jobbigt för Anton just då.

Kaz, jag begriper inte hur ni orkar ha så mycket besök hela tiden, jag tror att jag skulle bli knäpp Inte konstigt om man blir trött då. Hoppas du kommer ikapp snart.

Idag har jag varit hemma hos HuldaStina Ett heldagsbesök hos henne, våra killar är ju lika gamla, skiljer bara 6 veckor Kan meddela att barnen är hur fina och goa som helst och att hon verkar må utmärkt Även om vi tröttade ut henne lite idag Vi har ju en annan gemensam FL-vän som också hade med sig sin kille som är 6 h yngre än Edivin, så det var full fart.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*