30+ som fick första barnet 2006 *4*
Boktrådenwww.familjeliv.se/Forum-5-71/m52157070.html
bara att hoppa in och säga hej för de som vill vara med
Jahopp, vi fick inte ha vår egen tråd. Vi fick bassning av en moderator så tråden är visst anmäld eller ja, kan vara jag som vart anmäld. Vet inte riktigt.
Hur som hällst
Ska vi ha en öppen boktråd här på FL eller ska vi göra en grupp på facebook ?
Jag har kontaktat redationen för att se om jag 'bara' hade lagt tråden fel eller om det är en allmän regel. Får se när jag får ett svar
Vi får väl dra lite på det så länge
Det är ju igentligen när det ska diskuteras som det tar störst plats i en tråd och tills dess har vi löst det på något sätt
Nu ska jag rusa och hämta tjejerna, nyss hällst hehe.. later.
Tyra är fullkomligt förstoppad i sin mage. Plötsligt bajsar hon var tredje var fjärde dag. Magen är stor som en ballong och hon får svårt med insomningen. Hur länge ska hon ha det så innan jag söker? Man kan ju inte låta bli att tänka att...snart släpper det, varje dag.
ang. boktråden så mailas jag med redaktionen och ser vad vi har för möjligheter Så fort jag vet nåt så delar jag med er såklart.
Ja även här är det i mångt och mycket så som ni skrivit, sambon bara släpper och jag står där som ett fån och frågar om han kan kolla barnen 2 minuter så jag får gå på toa
Hemma hos sin mamma och hos min mamma är han likadan eller han släpper ännu mer för Modern och svärmodern VILL ju ta barnen, tycker han iaf
Jag tror ärligt att i vårat fall så behöver framförallt jag lära mig bli som han, lite granna. Släppa och bara vara.
Idag har sambon valt att läsa hemma så vi har 'umgåtts', gått en långpromenad i det fina vädret, lagat och ätit lunch och nu läser han faktist på riktigt.
Ikväll ska jag ut på en välförtjänt tjejmiddag några timmar. Ska bli skoj för alla har så nya liv, jag också på mitt sätt. En hel del att komma ikapp med.
Men fy för små söta sorkar som gör hål i marken, hoppas ni hittar en bra 'bot'.
Ja verkligen bra jobbat av Agnes och Simon!
Idag har dagis stängt och båda tjejerna är hemma och supermysiga. Just nu leker de doktor och jag hörde Vilya från rummet:
-Nu ska vi undersöka snippan.
Jag rusade in i rummet och där stog Vilya och undersökte dockans snippa. Heh, jag pustade ut och smög ut igen. Vill ju inte störa leken när den är gemensam och flyter.
Gårdagens tjejmiddag var supertrevlig och god med en stor tapasbricka för 4 och ett glas vin.
Jag påmindes om min dåliga kunskap i kallprat och tränade istället på att lyssna på det.
kaz > Åh vad härligt att ni tar er tid för lite skumpa! Kan ju aldrig vara fel med bubbel på en tu man hand tid. Underbart att ni kört in en barnvakt sådär. Absolut en idé jag ska fundera på här borta.
Här sitter jag och dricker en kaffelatte och lyssnar på lite bossanova.
Jag har just avnjutit skön sång och frukost med presenter på sängen. Det är alltså såhär det känns att vara 39
Då är det officiellt, nästa gång jag fyller år blir jag 40år. Woho! Det är nu ni ska säga - NÄ, det kan man ju aldrig tro Lisa
Angående Tyras mage tyckte BVC sköterskan att jag skulle ge henne en månadskur laktolås och se om magen kom igång på det.
Jag och Vilya var på hennes fyraårskontroll igår. Allt gick toppen och när dom kollade hennes syn så hann sköterskan inte med för Vilya läste så fort. Haha.. hon stog bara och gapade, sen fnittra hon och till sist sa hon - Jag har aldrig sett en fyraåring läsa så snabbt. På alla år (så fastna hon i tanken 2 sekunder med blicken fäst i taket) och jag pensioneras nu i sommar.
Gissa om jag blev lite extra stolt i hjärtat.
Vilya var som en hungrig varg och frågade hela tiden, vad ska jag göra nu?
Hon älskar ju att få uppgifter.
I tisdags när jag hämtade Vilya på dagis så satt hon vid en rabatt och vaktade en blå hink med stenar åt fröken Marta som hade gått hem.
Det vart ju inte helt lätt att få med henne hem för hon hade fått en viktig uppgift ju. Tillslut så löste vi det genom at lämna över hinken till en av fröknarna på samma avdelning som Marta jobbade.
ang. boktråden så spelar det ingen roll under vilken rubrik vi lägger den på FL den blir öppen för alla.
Jag har haft ett trevligt mailande fram och tillbaka med redaktionens support som för övrigt instämde i att tråden lät spännande och det är klart att folk ansluter
Så då, åter till en fråga. Öppen på FL eller stängd på FB? Vad tycker ni?
hahaha, ni är så otroligt roliga. Tack snälla för alla grattis och roliga spinns på mitt tiggande om hur ung jag är . Visade just sambon som också skrattade!
malinkatarina > Jag ska se om den boken finns nere på bibblan. Blir riktigt nyfiken
AssarP > Heh, jo, nåt blir det nog. Får se hur vår studentekonomi är då bara
minimalla > Åh, tröstkram till dig. Det är helt okej att känna så, vi vill alla bädda in dom små i bomull och skydda/underlätta livet för dom, inget konstigt i det alls. Jag tror hon blir superfin och glad att se bättre.
pyttis > Först.. HERRE GUD så duktigt gjort! Helt otroligt. och starkt jobbat! Klart du ska ha byxor som passar så du har en anledning att behålla vikten Viktigt att få känna sig fin, framförallt efter det jobbet du gjort!
Vad bra att ni har så bra samtal med dagis och skönt att de varit uppmärksamma så det aldrig behöver bli nåt riktigt stort och svårt problem.
Så mysigt med huvudfoting! Fick ni med den hem så ni kunde rama in den?
Milla C > Japp, tummar hålls så de vitnar. Lovar att inte veckla ut dom förens dom ringt dig. Kan bli lite bökigt i helgen om de inte ringt innan men å andra sidan.. A girl's got to do what a girl's got to do
Jag har känt mig som ett barn på fler sätt än min ringa ålder idag, jag har fått presenter i år , heh det var inte igår jag vart firad på det sättet. En parfym, en mobil, 2 par skor , choklad och blommor, pengar och teckningar. *bortskämd*
Jag fick sushi till middag och min bror som bor nästan 3 timmar bort dök upp som en överraskning och åt middagen med oss. Perfekt slut på en perfekt dag.
Tack vad snälla ni är
Vet ni vad, idag påmindes jag om 'Du är vad du tänker'. Tyra hoppade/kastade sig ner på golvet och landade på knäna. HOn frös till för en sekund(gjorde lite ont) innan hon började leka igen. Den sekunden hon frös hann jag tänka, det där gjorde nog ont och så värkte det till i mina knän en snabbis, en ren minnesbild om hur ont det kan göra, så nog är man sina tankar alltid.
Hoppas ni hade en fin Valborg! och att resten av helgen blir toppen!
Vi 4 > Stor kram till dig. Jag kan tänka att det är många tankar att ta sig genom och förstå och plasera på rätt plats för er vid den här tiden.
Hoppas lägenheten säljs snabbt så ni 'bara' har ett hus att tänka på
Milla C > *kram*
kaz > Vad gott att han hittat ett par han gillar, en bra början!
*håller tummar och tår för Milla och Mini*
Vi åker en snabbtur till svärmor och ska få varsit smycke till tjejerna av en avliden ingift moster till sambon. Tråkigt nog så drabbades nog Vilya hårdast av förlusten i vår familj. Varje till varannan dag så ringde mostern och Vilya var den som förstog henne bäst och talade med henne längst. Efter en hjärnblödning för massa år sen så sluddrade hon otroligt mycket men Vilya förstog och ibland översatte hon åt oss andra. Gulligt
Hon lämnade efter sig 3 miljoner till sina 2 systerdöttrar. Härligt att det kom till en småbarnsfamilj, ja eller till barnen i den.