• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

pyttis > Heh okej, det svåra med att läsa på internet man får tolka det man ser och missar känslorna bakom. Då hoppas jag att du får sova gott i några nätter

• Mandra

juni 07 > Det är helt otroligt. Fylla sitt liv med mening och att ge till andra verkar vara en viktig del både i lycko receptet (att känna sig lycklig) och i att bli långlivad. Att utvecklas så livet inte blir tråkigt är också en viktig ingridiens.

Vad härligt att ni delar med er av era historier om långlivade, så himla inspirerande människor. Tack!

• Mandra

jahapp, så sitter jag här och hoppas på att Vilyas alvedon ska verka, att hennes feber går ner och jag få ro att sova. Hon hostar och skäller men har suttit med mig på balkongen en stund så tätheten lättade i alla fall.

Jag får plocka fram min bok och läsalite till helt enkelt

• Mandra

AssarP > Tack detr fick jag efter 03 då jag fått i henne en ny Ipren omgång. Hur mår ni själva?

• Mandra

AssarP > Just ja, mor din är där. Så ljuvligt att du får paus och så typiskt att du deklarerar när du ska vila. Sen med en rest på 26 känns som det blev allt utom vilsamt. Resten av gungtiden är prio Assar
    Jag åkte på 2 och ett halvt rest. Inte så skoj .. jag kvittar nästan ut det sambon får tillbaka hehe
    Ja, Ipren tar bättre på båda mina men kan ju bara ges var åttonde timme så alvedon får ta lite däremellan när hon har så uppenbart hög feber är det svårt att inte ge något. Hon sätter igång och pratar OAVBRUTET i 180 om saker som finns och itne finns. Både sött och lite oroande
    Nu på dagen är den inte liak hög så då får den hållas, febern alltså, så hon håller en lägre nivå och friskar på sig.
    Tyra tror jag är feberfri idag. Känns som det.

• Mandra

Vi 4 > Gott att se dig! Hoppas lillpys kryar på sig snabbt. Jag kan tänka mig att det är en hel del saker att ta tag i med köp och sälj av hus/lägenhet. Tur ni dubblekollar företagen, jag såg ett sånt där skräckprogram med Martin Timell, igår tror jag. Hua så folk blir lurade ibland. Lycka till med allt där! Vilken superfaster. Så inspirerande med alla dom här gamla

malinkatarina > Åh vad härligt med allt besök. Och bästa vänner är ju juvligt att få rå sådär. Hoppas ni har mysiga dagar, intensiva kan jag tänka med alla barn. Och skrattfyllda kvällar då ni kommer ikapp

AssarP > Grattis till den vända förkylningen ! Nu håller det i sig, det känner jag på mig.

sirre> Åh hej på dig! Vad trevligt och skönt att ni är på bättringsvägar. Jag hoppas det håller i sig. Hur har det gått med tösabitens urinvägar? Verkar det utläkt nu?

pyttis > Yey, jag kan inte komma på något mysigare än att sova på soltorkade lakan. Dom doftar ju ljuva drömmar redan när man läggeer sig ner på dem.

Här finns inget nytt att berätta. Barnen är febriga och hostiga och jag med.

• Mandra

AssarP > Jag håller tummar och tår för att det är din tur att välja och vrakar mellan alla svar nu !

M73 > Fin ny blogg du har och spännande bok! Haha, du  det där sömnproblemet känns igen. Tror vi är i alla fall 3 här hemma som har haft och stundtals fortfarande har det. Sambon somnar dock som en stock i tid och otid

sirre > Så ljuvligt att höra och så rättvist att hon får vara så frisk nu. Minns hur ni hade det. 

Nu ska jag ta med mina små troll ut på en promenad. Friskluft och lite sol på näsan är aldrig fel. Febern har gått under 39  på oss alla utan febernedsättande nu så kanske det vänder?! Hoppas!

• Mandra

På tal om att somna bra. Min svärmor är värst, ja, eller bäst av alla. Hon somnar på väg  mot kudden. Det är inget skämt. Det händer att hon inte hinner lägga av sig glasögonen på väg mot kudden. Hennes bågar är alltid snea och vinda på grund av det.
    Hennes karl facineras fortfarande hur han kan samtala med henne.. han sitter på sängkanten och trixar med sin snarkmaskin och hon hinner lyfta på täcket, krypa ner och somna mitt i hans mening. HAha.. helt underbar!

• Mandra

AssarP > Jag blir så avis på din trädgård och allt som växer i den. Låter som en dröm i mina öron. Så mysigt och spännande att se den förändras framöver Mums för hemkokt saft!

kaz > Hoppas barnen blir snabbt friska. Ja, hur trivs du på jobbet? Vad skönt att du kan ta med det hem och jobba ikapp lite ibland?!

Sambon är sjuk... igen, barnen är båda äntligen feberfria ... igen, men hostar så mycket fortfarande och slemmar att jag itne vet vad jag ska tro. Dom blir hemma ett par dagar till i alla fall. *suckar lite*

• Mandra

AssarP > Åh, hoppas hon bara var så trött att hon mådde illa och slockna så det är som vanligt imorgon.

Inget nytt roligt här heller att förmedla, tror att Vilya kan gå till dagis i morgon. Hon äter som vanligt och har full energi igen. Tyra däremot har varit hängigare än igår, klängig, seg och trött.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*