• asap

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Träffade min syster i helgen, de har stor ångest över att behöva välja skola åt sonen född -04. Snart är vi där också, det går så vansinnigt fort så man har ju inte en chans att hänga med i att de blir så stora.

• asap

malin - Ja, det är väl smart att välja land innan man bestämmer sig för skola....

• asap

frk Kanin - Hoppas mensen kommer snart då och att det gör susen med en spolning sedan.

Här sitter jag och är liiiivrädd för en omgång kräksjuka till! Maken har just gått och lagt sig med en olustig känsla i magen. Jag har redan haft det två gånger sedan jul, vill INTE ha det igen!
    Men med tanke på att jag sitter och mofflar i mig av diverse julkakor så verkar det inte vara något akut på gång hos mig iaf.

• asap

oyra - Känner igen det där alltför väl! Ida hamnade sedan också i den villfarelsen att man på något vis tappar benen när man dör... Vi hade ju sagt att man inte kan gå när man är död.

Klart du får hänga här, förresten!

• asap

Malin - Vet inte hur man ska göra för att nå läkaren, tyvärr. Min mamma ville också be läkaren att prata med mormor om hennes rökning när hon låg inne för lungcancer, men personalen tyckte inte att det var deras jobb att komma med pekpinnar. Synd, för faktum är att samma ord väger så mycket tyngre från en läkares mun än en orolig dotters i mammans öron.
    Människans försvarsmekanismer är starka, och det är väl enklast att tro att man är odödlig så slipper man ta in att det egna levernet måste ändras för att man ska undvika förtidig sjukdom och/eller död.
    Är ni flera syskon? Ni kanske kan prata ihop er och tillsammans nå fram till läkaren eller era föräldrar?

Kram!

• asap

malin - Hoppas ni får ett bra samtal idag, du och föräldrarna. Jag kan inte heller vara arg eller upprörd utan att gråta, bra att skriva ihop det du vill ha fram istället.
    Toppenbra pepp och stöd från de andra tjejerna härinne.
    Kram!

Visst är det ju så när man har barn, att man är banne mig skyldig att försöka finnas så länge som möjligt för dem, även när de är vuxna och har egna barn!

• asap

Malin - Det låter som ett lyckat resultat hittills, hoppas ni får tillfälle att prata ordentligt när du är där i feb.

frkKanin - Så skönt att mensen kom (nästan) som den skulle. Nu ska nog spolningen och kaninandet ge resultat!

Jag har lagt in några nya bilder i galleriet, säg till om ni inte kommer in men vill det.

• asap

malinkatarina - Självklart, kom in kom in!
    Åh, jag önskar att jag var fotograf! För inspiration kan du ju kolla på jonaspeterson.com/, en svensk kille som hoppade av ett jobb i reklambranchen och nu jobbar som bröllopsfotograf i Australien. Galet snygga bilder, jag skulle nästa kunna köpa varenda en och sätta på väggen...

• asap

Imponerad av maken just nu - Han lyckades avstyra eskalerande illvrål hos båda barnen, och nu håller de på att klä sig för att gå ut. Idel glada miner och lugna röster, jag vet inte hur det gick till..? Det verkade som att vi skulle få lyssna på skriken ända till läggdags, men nu är det tyst. Ahhh, ljuvliga tystnad.

Trevlig helg på er alla!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*