30+ som fick första barnet 2006 *4*
Många med flera barn alltså. Lär nog inte bli fler än en för mig, har liksom ingen att skaffa fler med...
Många med flera barn alltså. Lär nog inte bli fler än en för mig, har liksom ingen att skaffa fler med...
Många med flera barn alltså. Det lär inte bli fler för mig, har ingen att skaffa kotte med och det känns inte som om jag skulle hinna hitta nån ny innan jag blir för gammal för barnalstrande....
Många med flera barn alltså. Lär inte bli fler för mig, har liksom ingen att skaffa sådana med.
Vad 17... Försökte flera ggr att lägga in nåt men det gick inte och nu ligger alla inläggen där!?!? Knasigt.... Hej Vi 5, vad kul att se dig igen och vad kul med ny bebis!
Idag är jag ilsk. E berättade att igår på truppgymnastiken så var ledarens dotter elak mot henne, räckte ut tungan och sa taskiga saker. Bla hade hon kallat E för tjockis!! Min dotter väger kanske något kilo för mycket, men hon är absolut inte tjock!! Till saken hör att ledaren är anorexiasmal och dottern är pytteliten och väldigt spenslig. Jag blir så arg.... Får bli ett deep talk med ledaren i morgon när det är träning igen.
Piggley: Tror inte att mamman säger nåt sånt, hon är en väldigt rar och omtänksam person. Men om hon indirekt påverkar barnen med mat- och vikt prat vet jag ju inte. Sen tror jag nog att de snappar upp både det ena och andra i skola/fritids...
Till gymnastikens försvar kan jag säga att E går på truppgymnastik, inte redskapsgymnastik som jag upplever som väldigt mycket hårdare. Här är stämningen mycket sympatisk, ledarna tjatar på barnen att verkligen äta sin frukt i pausen så att de orkar. E kommer hem och föreläser för mig att när man gör av med energi så måste man fylla på med energi, vilket gör mig glad. Så jag tror det var det här barnet som har knasig syn på "att vara tjock". Barn säger ju dessutom saker som de egentligen inte vet så mycket om, de snappar upp vad andra säger och skickar det vidare. Jag pratade med ledaren idag och det märktes tydligt att det var inte första gången tösen har sagt/gjort knasiga/dumma saker. Ledaren blev väldigt upprörd och bad om ursäkt och tackade för att jag sa till. Har dessutom sett de större barnen i elitgruppen träna och de är verkligen inte supersmala, nån av den (en av de bästa) är tom lite småmullig men en fantastisk gymnast. Så vikthets verkar inte förekomma i vår förening iaf.
Ghp: men vad skönt! Två stora steg i rätt riktning!
Nu har jag beställt Thailandsresa till mig och dottern i januari... Ska bli härligt.
Asap: det låter onekligen som ett byte av skola skulle behövas. De kanske borde kolla andra skolor och hur de agerar i såna här fall? De flesta har ju en handlingsplan. Vi ska vara borta i tre veckor, vi gjorde en sån resa i vintras också och jag föll för frestelsen igen.....