Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Siggan skrev 2010-02-20 20:50:31 följande:
    Grattis Tyra! Hoppas sjuklingarna kryar på sig. Ang. febernedsättande så kör vi med smälttablett paracetamol till A.
    åh, just det ja, det finns det ju!!! Ska inhandlas pronto och stoppas i medicinlådan! De funkar alltså för barn?
  • Serendipity

februari alltså... fy fan för alla sjukdomar!!!
    Här är det också hosta och snor och mer snor och alvedon.

• Serendipity
    Vi 4 skrev 2010-02-26 18:31:36 följande:
     Nätterna, Jag har ju följt minsta motståndets lag några månader, så jag har lyft över E till min säng när han vaknar och har sedan inte orkat hålla på att lyfta tillbaka igen. Nu har maken gjort samma, men jag tror att E måste sova i sin säng om jag ska klara det när jag tar över nätterna igen, så jag ska försöka övertala honom att prova det. Ang. eget rum så finns två hinder, vi har ju en trea och R sover i arb.rummet och kan inte sova bredvid mig heller även om han har öronproppar, så alternativet är isf att jag (el R) sover i vardagsrummet. Andra hindret är jag själv, jag har så svårt att tänka mig att jag skulle kunna slappna av med E i annat rum, men jag måste väl   !
    Kan du inte dela av sovrummet med t ex ett draperi så E får ett "eget rum" där, där han inte kan se dig? Och där det blir mörkt. Eller reagerar han ((av ljudet)) bara du vänder dig i sängen?
  • Serendipity
    Siggan skrev 2010-03-12 13:49:56 följande:
    Milla: Jag har en nästan 4-åring som totallåser sig minst en gång per dag. Som igår när jag skulle hämta henne på dagis. Då var hon lite trött och då blir det oftast värre. Jag kom när de skulle gå in efter att ha lekt ute. Perfekt tyckte jag, ungen är färdigklädd och bara att gå. Not! A blev som vanligt inte speciellt glad över att bli hämtad. Hon vill alltid vara kvar längre. Och så skulle hon in för att kissa. Bra, sa jag. Men hon skulle klä av sig allt och jag fick inte ta med K som började bli missnöjd i vagnen. För att göra en lång historia kort så blev det 40 minuter med skrik och gråt innan hon till slut kissade och vi kunde gå hem. I snigelfart, medan hon ropade "Jag är sliten" hela vägen hem.
    sliten??!!

I övrigt känner jag igen allt från min nästan-4-åring.
  • Serendipity
    Mandra skrev 2010-03-16 09:45:30 följande:
    malinkatarina > haha, det kan ju vara som du säger. Att något känns obehagligt i kroppen och att hon snurrar. Lite växtvärk kanske? Vad hjälper ingefäran mot? Jag vet ju att den hjälper mot illamående, men jag är högst inte gravid Fick mensen till råga på eländet Jag brukar göra ingefärste på färsk ingefära när jag ska ut och åka långt. (och när jag var gravid) Såg ett avsnitt mythbusters för länge länge sen. har ni sett det? Programmet där de testar olika myter. En gång testade de åksjuketabletter, ingefrästabletter och något till som jag itne minns. Dom stackarna som fick testa sattes i en snurrande stol *garvar* först utan något i kroppen och kräktes på nolltid. Åksjuketabletten gjorde ingen skilnad i princip men ingefärstabletten gjorde STOR skillnad. Tyvärr finns det inte att köpa i svea, inte någonstans.
    Jag åt ingefärstabletter under början av förra graviditeten. Köpta på helt vanlig hälsokost. Tyvärr hjälpte de inte ett dugg!
  • Serendipity
    Mandra skrev 2010-03-16 10:02:57 följande:
    seren > jag hittade inte ens på hälsokost. jag var inne på alla jag paserade. märkligt.
    burken såg ut såhär! www.eapoteket.se/Ingefaera-Tabletter.html

malinkatarina: Jag försökte göra eget thé med ingefära (riven) och honung, men jag mådde illa av det också *s* starkt som attan!
  • Serendipity
    malinkat skrev 2010-03-23 12:24:18 följande:
    Jag måste nog höra till undantagen ser jag Har ingen sån positiv nostalgi av allra första tiden med Alfred, det kom efter några månader. Baby-bluesen tog liksom bort det mesta så jag minns mest tårar och skrik. Visst fanns det bra stunder också där jag kunde njuta av honom, men jag hade en mycket bättre första tid med Elvira faktiskt. Då mådde jag bra! Tror att jag blev förvånad över att allt inte kändes lika självklart som jag tänkt och trott första gången. Visst visste jag att det kunde vara jobbigt - men jag hade inte räknat med detta hav av känslor. Hua! Jag var såååå ledsen när min mammaledighet med A var slut - för då hade jag börjat njuta ordentligt
    Ja, fy, jag drog mig verkligen för att skaffa ett barn till.. för att jag fortfarande tydligt kommer ihåg de gräsliga första spädbarnsmånaderna. Jag har aldrig förstått det där "passa på att njut, denna tiden kommer aldrig tillbaka" Thank god för det liksom. Men det var lättare med Elsa, fast vi hade förberett oss på samma helvete rent mentalt. Förlossningsdepressionen slapp jag inte ifrån dock, men Elsa har inte haft kolik, och så sket jag i det där med amningen denna gången också, som hade gett så mycket vånda med första barnet.

Men som Milla C säger: Hade man fått första barnet nu, när man vet allt och är 100 gånger mer rutinerad hade det nog varit mycket lättare!!
  • Serendipity
    Mandra skrev 2010-04-23 18:58:08 följande:
    Ja det blir ju lite som en bokcirkel online. Jag tänkte vi kunde ha goda marginaler så alla med små små kan va med också om de orkar och vill. Vi kan ju köra en bok och se om det funkar och är skoj. Ok, alla som är intresserade och kan tänka sig läsa en bok 'ihop' kan väl kika på några titlar och välja en bok som sitt förslag så kan vi rösta på en sen? Funkar det? Den som inte orkar eller vill lämna förslag är självklart befriad och lika välkommen att lägga en röst ändå på det förslag som finns och sen läsa och diskutera, samtala om. Det ska vara skoj och inget annat än skoj. Vi tar en vecka och funderar på förslag så hinner fler logga på och hänga på om de vill Hur låter det?
    Jag är på!

Men vi kan väl starta en egen bokcirkeltråd att diskutera i?
  • Serendipity
    Minimalla skrev 2010-04-29 13:18:06 följande:
     Idag har jag och Stella varit på ögonkliniken och de bekräftade att hon inte ser tillräckligt på ena ögat så nu blir det glasögon. Känner mig jättedum för att jag tycker det känns så otroligt jobbigt. Vill inte att folk ska titta och tycka saker om min fina tjej . Men egentligen är det ju en världslig sak och jättebra att de kan upptäcka felet så här tidigt. Förhoppningsvis växer det bort med tiden, men utan glasögon överkompenserar hennes "bra öga" och det andra utvecklas inte som det ska.
    Vilka jättesnygga magbilder!!!!!!!

Stalle blir väl hur snygg som helst i glasögon. Är det någon annan på hennes dagis som har glasögon? På Teodors avdelning finns 2 barn med glasögon (båda flickor). Jag tror Teo kommer få glasögon innan skolåldern. Jag fick själv glasögon när jag skulle börja skolan, och min lillasyster fick när hon var 5 år.
  • Serendipity
    Mandra skrev 2010-04-29 09:07:08 följande:
    Här sitter jag och dricker en kaffelatte och lyssnar på lite bossanova. Jag har just avnjutit skön sång och frukost med presenter på sängen. Det är alltså såhär det känns att vara 39 Då är det officiellt, nästa gång jag fyller år blir jag 40år. Woho! Det är nu ni ska säga -  NÄ, det kan man ju aldrig tro Lisa . Jag har haft ett trevligt mailande fram och tillbaka med redaktionens support som för övrigt instämde i att tråden lät spännande och det är klart att folk ansluter Så då, åter till en fråga. Öppen på FL eller stängd på FB? Vad tycker ni?
    Grattis!!
    Jag tycker det är OK med en tråd här på FL, kalla den Bokdiskussionstråden för oss från 30+tråden eller något sådant...
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*