Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Pyttis, dels ska jag på Junis inrådan försöka hitta en faktabok på tyska så kan man nog lista ut ett och annat, sen ska jag fortsätta googla. Men om jag bestämmer mig för att ta lite enskild undervisning så ska jag prata med läraren - när man är i en grupp vill man liksom inte störa för mycket.... Vet ju heller inte riktigt "hur" jag vill rida igen - Dressyr? Mest uteritter? Hoppa?. Jag kommer ju inte hinna vara jätteaktiv, så jag vet inte vart jag ska lägga krutet. Inför resan vill jag ju mest återbekanta mig med sadeln - väl där är ju syftet att njuta både häst och landskap, inte att arbeta hästen så som man gör på ett dressyrpass Mest orolig just nu är jag visst för mina skavsår på ett visst ställe, hahaha! Fick plötsligt flashbacks från den gamla goda tiden när det fanns tillfällen då man inte hade lust att gå och kissa.. Får hitta bra underkläder och kanske följa Junis råd om vaselin.....

• malinkat

Pyttis, det är HELT sant det med dagen! Igår när jag kom hem sa jag till Thorsten att jag trodde att jag nog fått lite skavsår. Han skrattade lite skadeglatt och sa att det var ju mitt problem, det är priset man får betala för att ha skoj liksom... men så sa jag att om han tänkte efter lite så skulle det ju komma att bli hans problem också.. Hahaha, ni skulle sett hans ansikte :-8

Mandra - det blir nog inte så regelbundet just nu, mer "nån gång ibland" men det duger det med!
    Juni, tack för tipsen igen! Är så glad för alla de där tipsen, det är ju suveränt! Ska genast in och kika på trosan.
    Frk Kanin, jag trodde nästan det var Alfred du skrev om... Det har börjat bli lite bättre, men han är/har varit precis som Ärtis. Vår teori är att han inte vill gå hem, inte vill sluta leka - och kanske hoppas att om han inte säger hej då så kanske det på något magiskt sätt blir så att man inte behöver gå hem... Vissa gånger har jag fått släpa hem en skrikandes/gråtandes Alfred, och vi har, liksom ni, pratat om det mycket. Det som till sist hjälpte lite var dels att förbereda honom noga ett tag innan hemgång. Att snart ska vi gå, och då måste vi säga "hej då, vi ses en annan dag" till leksakerna och kompisen. Få honom att förstå att detta inte är sista gången han kommer att få leka där. Förklarade att kompisen blir ledsen om man inte säger hej då och istället blir tjurig. "Inget bråk och inget skrik" har blivit vårt mantra... Sen en gång sa hans kompis inte hej då när vi skulle  hem, hon ville inte kramas och inte säga hej, och Alfred blev jätteledsen. Det tar vi ofta upp när vi pratar om det, för att han ska kunna relatera till något. Men det är svårt! Vi har också bett dagis öva Hej och Hej då där. Hoppas det blir bättre!
  • malinkat

Juni, när jag kikar på bilderna därifrån ser det ut som engelska sadlar, så det är vad jag utgår från. Mitt största problem är inte sittbenen, visst blir de ömma, men jag får så lätt skavsår på heeeeeelt fel ställe (vill fortfarande inte kissa riktigt efter ridturen i torsdags, hmmmpf..  )  Men jag tror ju som sagt, att det blir fler skavsår efter en timmas dressyr än några timmar ute - då kan man ju stå i fältsists och rida lätt i traven...

• malinkat

Det ska jag tänka på Juni - nu köpte jag ju en helskodd byxa så det får nog bli trosan som ska glida mot byxan :-8 Ska kolla sadelskyddet sen också - inte så himla dyrt tyckte jag!

För dig med dålig rygg måste det vara suveränt att det finns något stötdämpande. Hur mår du idag förresten?
  • malinkat

Nä det var inga roliga pengar! Men värt att investera i senare låter det ju som. Jag antar att du får morfin nu, eller? Hoppas du snart får må lite bättre!!

• malinkat

Milla; salvan är köpt! Har testat både den och Inotyolen, men det är bara att inse att min läkhud inte är lika bra som ungarnas - deras röda rumpor blir ju bra på nolltid Och förresten, klart lillkillen vill ha dansklänning!

Pyttis, kul, islänningar har jag aldrig testat!!
    M73, mina lår brukar klara sig, men vaderna blir lite ömma.. .  sen har jag en svag vänster ankel (heter det ankel?? Eller vrist kanske...??) pga stukningar, det brukar visa sig snabbt, tappar balans och styrka lite. Men på uteritter kan man ju stoppa in foten lite längre in i stigbygeln så får jag stöd.
    Alfred har hostat massor i natt, och jag fortsätter sova som en insomniac. Kan bara inte komma till ro, försöker med Mandras positiva ramsor, men icke... har sovit 3½ h inatt och maken är borta idag - men så är det tur att det finns en TV, Hmmmmpf
  • malinkat

Assar, har just lurat lite på soffan med Alfred på armen - inte mycket sömn, eftersom armen domnade, men mysigt var det. Och nu är det dags att väcka honom, annars somnar han nog inte ikväll... det är ju bara så lugnt och skööönt just nu

Trevligt med familjetid! Vi har bokat Sverigeresa till i mars nu, så då får vi ladda
  • malinkat

Nu fattar jag varför skavsåret är så envist -  det är mitt förlossningsärr, där jag sprack, som ställer till det!!! Aj!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*