Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Måste få lägga en egen söt ordväxling till er andras:

Klockan kvart i fyra i morse var jag in till Gabriel för att han skulle kissa. När han är klar på pottan och ligger i sängen igen säger han (fortfarande i sömnen):
    "Mamma, se, Lucas klär på mig fint."
    "Klär Lucas på dig fint?" frågar jag.
    "Mmm, mamma, se!" svarar han.
    {#lang_emotions_heart}

Annars är det mycket kärlek i Gabriel just nu också. Han säger ofta "Mamma, jag tycker om dig!", varpå jag svarar "Jag tycker om dig massor också". Oftast får man en kram också{#lang_emotions_heart}.

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    kaz: Grattis till "fullstopp" på blöjorna till Simon! Ha det så skönt i Kroatien !
  • Milla C
    Minimalla: Jag har precis beställt nya glasögon, och fick med mig fem provbågar ifrån affären för att vara säker på att jag valde rätt. När jag provade dem satt Gabriel och sa "Wow, vad häftigt!" om varje par jag provade - och ville själv prova. När det sedan var dags att beställa var båda killarna med i affären - och Gabriel tjatade hela tiden om att han också ville ha glasögon .
    Förstår att hon gillade glasögonen hon valde. Sötnos{#lang_emotions_heart}!

Mandra: Hejja Tyra! Tre blöjor på raken ! Hoppas att hennes mage hjälper henne så att hon slipper det i framtiden. Och bajs är häftigt !

Skriver in några fler smileys så kanske mitt eget humör stiger också. Det är inte på topp om man säger så (dispyt med maken, som aldrig kan erkänna ett fel på sin egen sida). Så...

, ,
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-05-15 13:48:47 följande:
    Milla C > Hoppas dagen är bättre än gårdagen
    Jo tack! Vi hade en toppendag igår. Det var ju svårt att tro väderleksprognosen som sa att det skulle bli varmt och soligt när man vaknade till igenmulen himmel, men vi packade och gjorde oss iordning och följde med maken till flygfältet (sista tävlingsdagen för honom igår). Då var det faktiskt redan sol, men tävlingsledaren bestämde att det trots allt inte skulle bli tävlingsdag. Det passade oss fint, för strax därefter kom svärföräldrarna samt makens syster och hennes två yngsta barn (snart tre och snart fem månader), och vi åkte iväg till Parken Zoo! Strålande solsken{#lang_emotions_sunny}, glada barn och fler vuxna än barn visade sig vara ett vinnande koncept . Gabriel och hans kusin Mauritz lekte och busade på ett sätt som de inte gör när de två älsta kusinerna är med, och minstingen Josephine sov sig igenom hela djurparken . Lucas stod på knä vänd mot ryggstödet eller hängde över kanten på vagnen mest hela tiden och var jätteglad. Så till slut blev det som med Gabriel en "vändning i farten" av vagnen. Jag har dragit lite på att vända honom framåt - främst för att jag själv vill ha ögonkontakt med honom - men nu var det så otroligt uppenbart att han är för stor för att sitta bakåtvänd längre. Så maken tog Lucas och gick med de andra till en lekplats, och jag vände vagnssitsen. Gick på ett par sekunder, och enligt de som såg satt Lucas resten av "resan" och log och log .

Mini: Vilken härlig kommentar! Gabriel brukar få slut på bensin när han vill att vi ska bära honom .
  • Milla C
    asap skrev 2010-05-16 10:43:34 följande:
    Milla - Åh, det låter som en härlig dag på Parken Zoo. vi brukar också försöka klämma in det en dag innan högsäsong då det brukar vara så mycket folk.
    Ja, det var verkligen en toppendag. Och jag tror att iaf Gabriel skulle uppskatta ett besök den 18/7 - då kommer nämligen "Supersnälla silversara" och "Stålhenrik" dit !
  • Milla C

Hinner bara in med ett egoinlägg:

Nu har jag varit och köpt skor och sandaler till båda killarna (phew!). När jag var i skoaffären ringde mobilensom alltid när det är totalt olämpligt). Jag har fått jobb ! Intervjun jag var på förra veckan - och där de skulle återkomma i slutet av denna vecka - tyckte tydligen att jag var bra . Jippie!

• Milla C
    Aggis: Näe ! Vilken människa ! Hoppas att drömjobbet väntar runt hörnet (säg nästa vecka kanske ?)
  • Milla C

Vi blev rekommenderade "Ambre Solaire kids spf 50+ Sun protection Spray" ifrån Garnier av flera kompisar förra eller förrförra sommaren. Den ska vara OK att använda, och är enkel att ta på eftersom det är spray. Gabriel t om tjatar om att man ska ta på den på morgnarna på sommaren .

• Milla C
    Serendipity skrev 2010-05-19 17:21:22 följande:
    först skulle man inte ha kemiska och sedan skulle man inte ha fysikaliska med zink. Så vad blev det kvar?
    Enligt min BVC-sköterska är de som innehåller zink de bästa. De partiklarna är så stora att det inte finns en chans att de tränger ner i huden påstår hon.
  • Milla C
    Pyttis:Har också inte så roliga hågkomster av gastroskopi (även om de gått "bra") så jag tycker redan synd om Agnes.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*