Mandra skrev 2010-05-15 13:48:47 följande:
Milla C > Hoppas dagen är bättre än gårdagen
Jo tack! Vi hade en toppendag igår. Det var ju svårt att tro väderleksprognosen som sa att det skulle bli varmt och soligt när man vaknade till igenmulen himmel, men vi packade och gjorde oss iordning och följde med maken till flygfältet (sista tävlingsdagen för honom igår). Då var det faktiskt redan sol, men tävlingsledaren bestämde att det trots allt inte skulle bli tävlingsdag. Det passade oss fint, för strax därefter kom svärföräldrarna samt makens syster och hennes två yngsta barn (snart tre och snart fem månader), och vi åkte iväg till Parken Zoo! Strålande solsken
, glada barn och fler vuxna än barn visade sig vara ett vinnande koncept
. Gabriel och hans kusin Mauritz lekte och busade på ett sätt som de inte gör när de två älsta kusinerna är med, och minstingen Josephine sov sig igenom hela djurparken
. Lucas stod på knä vänd mot ryggstödet eller hängde över kanten på vagnen mest hela tiden och var jätteglad. Så till slut blev det som med Gabriel en "vändning i farten" av vagnen. Jag har dragit lite på att vända honom framåt - främst för att jag själv vill ha ögonkontakt med honom - men nu var det så otroligt uppenbart att han är för stor för att sitta bakåtvänd längre. Så maken tog Lucas och gick med de andra till en lekplats, och jag vände vagnssitsen. Gick på ett par sekunder, och enligt de som såg satt Lucas resten av "resan" och log och log
.
Mini: Vilken härlig kommentar! Gabriel brukar få slut på bensin när han vill att vi ska bära honom
.