Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

asap skrev 2010-05-06 12:19:55 följande:
     Milla - Det vore väl toppen-toppen att få göra praktik som flyglärare! Det finns ju några lyckliga själar där ute som har lyckats förvandla sitt största intresse/hobby till ett jobb.
    Att förvandla hobbyn till jobb går tyvärr inte (mer än tillfälligt då) eftersom allt arbete i segelflygklubbar är ideelt. Men om jag inte får "napp" på en praktikplats som ingenjör - eller på någon av jobbansökningarna jag har ute - så är det ju inte ett helt fel sätt att spendera sommaren .

Ego: Fem jobbansökningar idag med. Nu ska jag ringa förskolan och kolla om G somnat eller inte...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    asap skrev 2010-05-06 12:58:31 följande:
    Milla - Jag förstår att det vanligtvis är ideellt arbete, men om nu af vill betala för en praktik så är det ju bra! Jag kan gissa att du skulle få ha familjen mycket hos dig på "jobbet" om det nu blev så..? Ett trivsamt ställe för hela familjen/släkten har jag förstått. Duktig du är på att söka, hoppas på napp!
    Jodå, det skulle nog bli en del besök ifrån familjen . Problemet då skulle nog vara att maken gärna skulle göra mer än titta på flygplanen .

Och vid ett idag ringde de ifrån en fritidspedagogtjänst jag sökt i Köping. Jag ska på intervju på tisdag .
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-05-06 20:07:16 följande:
     Mandra: Grattis, 1.3 är ju absolut inget att skämmas för! Du är jätteduktig! Om maken skrivit efter att ha varit uppe med sjuka barn en vecka hade han förmodligen inte prickat in 2.0 heller
    Nä, just det! *Nickar bestämt*
    Piggley Wink skrev 2010-05-06 20:07:16 följande:
    Milla: Härligt med många järn i elden! Även om inte instruktörsjobbet är långsiktigt så kan det ju skapa kontakter för ett framtidsjobb! Iaf är föräldrarna till "mina" ridskolebarn guld värda när man behöver kontakter i alla möjliga sammanhang
    Tror inte att föäldrarna till eleverna är att räkna med (eleverna börjar som tidigast vid 15 års ålder. De älsta jag haft har varit 62 ), men elelverna själva och andra klubbmedlemmar kanske . Om jag skulle få jobbet på tisdag kan jag dessutom ha praktik som lärare i sommar iaf. Det jobbet börjar inte förrän 1 augusti .
  • Milla C
    Malin: Hmm, jag har nog 40-42 runt baken och 34-36 "däruppe" , men jag har hittat två bikinisar på Intersport. Där kan man också välja fritt mellan toppar och trosor.
  • Milla C

Näe ! Jag hade ju skrivit ett jättefint inlägg - och så kom det inte med !

Nytt försök:

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_cheers} Grattis Assar!! {#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_flower}

Mandra: Skönt att det var streptokocker, för det brukar vända fort då. Och skönt att du kunde komma iväg ikväll. Det behöver man ibland.

• Milla C

Måste bara få lägga in ett totalt egoinlägg och läsa tillbaka senare:

Igår skulle maken gå och klippa sig på morgonen. Gabriel ville följa med, för han ville få färg i håret (han har varit med mig hos frisören en gång, och då fick han färg i håret ). "Jaha, ska du också klippa dig" sa maken. "Nej pappa, små pojkar klipper sig inte på stora klippet!" svarade Gabriel .
    Kan tillägga att han stolt kom hem med fyra olika färgbilder samt spray i håret .

• Milla C
    oyra: Vad skönt med en psykoterapeut som kan läsa er bra. Om du vill gå till honom själv så fråga om han tar vuxna "patienter" också. Om han inte gör det själv kanske han har en lika bra kollega eller så som gör det.

Mandra: Visst börjar våra "stora" barn bli just stora? Tänk vilka skaer de kan tänka och räkna ut - och som de kan uttrycka sig !
    Vad skönt att Kåvepeninet verkar hjälpa. Hoppas att ni får "ha hälsan" nu .

Pyttis: Hur var det med Julia? Var det öroninflamation? Hoppas att det inte var det.
    Mysigt och "vuxet" att hyra stuga. Själva kan vi just nu inte planera någon semester alls. Fr om nästa vecka måste jag ju "stå till arbetsmarknadens förfogande" - men vi tänkte nog åka iväg och bo på vandrarhem i skärgården (Stockholms) ett par dagar iaf.

Mandra (igen): Höga kusten. Där har min svärnors släkt en ö. Eller, jag vet inte om de har en helt egen ö, men det låter så när de pratar om den. Jag har aldrig varit där.
  • Milla C
    Mandra skrev 2010-05-10 19:51:03 följande:
    Okej, nu är jag fundersam. Kan ni hjälpa mig, ni kloka människor. Tyra har ätit kovepenin nu i 4 dygn och har ändå 38 graders feber. Hur kan det stämma? Är det normalt? Jag tänkte jag ringer ner till vårdcentralen imorgon bitti och kollar vad de säger. Men har ni liknande erfarenheter?
    Det låter ju som attTyra har något annat (också?), så säkrast är nog att ringa så att de får kolla upp henne. Jag har själv en gång haft ganska hög feber trots pencilin, men då visade det sig vara en form av luftrörskatarr som var den enda sorten som just det pencilinet inte verkade på. Kan det vara så att Tyra har en annan stam av streptokocker kanske?
  • Milla C
    Mandra: Hur har det gått idag? Hoppas att Tyra snart blir frisk.

Pyttis: Det var duktigt gjort av dig. Cykla ena dagen och gymmet nästa. Imponerad!

Ego: Anställningsintervju idag, och jag tyckte att det gick riktigt bra. Det var tre personal ifrån olika fritidshem på skolan, och så rektorn. Kan inte komma på en enda sak jag glömde fråga om - förutom var man parkerar i närheten . Som det var nu fick vi parkera på centrumparkeringen och gå en bit. Det fungerar om man bara är borta en timme, men jag tror inte att det går att stå där en hel dag.
  • Milla C
    asap skrev 2010-05-11 20:12:28 följande:
     Milla - Skönt att det kändes bra med intervjun, hoppas jobbet blir ditt! Hur var det med tillträdet på tjänsten, det var i höst eller? Är du intresserad av att göra praktik innan, även om du får det här?
    Tillträde är 1 augusti, så jag är fortfarande väldigt intresserad av praktik (= i alla fall några pengar) i sommar .
    Mandra skrev 2010-05-11 20:34:32 följande:
    Tack för att ni fråga om Tyra, jotack hon har 38 idag med men dom ville inte ta emot oss idag utan de bara bokade en ny tid till imorgon? Kändes konstigt, men det kanske har lagt sig till imorgon.
    Men, vilken urdum VC ni har . Här är det förtur om barnen är sjuka. Hoppas att ni får hjälp idag iaf.
    Mandra skrev 2010-05-11 20:34:32 följande:
    Sen investerade vi i sånna där utomhustavelkritor , också roliga. Har du sånna Milla? Jag tänkte på din konsnär när vi köpte dem. Milla vad roligt med intervju och vad MÅNGA som 'grilla' dig. Du verkar så cool med det
    Ja, vi har tavelkritor här som använts flitigt (mest innomhus nu under vintern, men jag får nog plocka ut dem idag och se om G vill rita ute. Tack för påminnelsen .
    Att de var flera som intervjuade igår känndes faktiskt riktigt bra. Det var avslappnat - och så kändes det som att både de och jag fick all information som behövdes. Det är två tjänster det gäller, vad jag förstod var den ena på fritids med f-2 och den andra på 3:ornas fritidshem.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*