Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som fick första barnet 2006 *4*

malin: Har du någon känsla för hur pedagogerna hanterar det vid andra tillfällen? Det känns som barnens beteende är viktigare än kökssysslorna vid sådana tillfällen...

Olimpia: Såklart blir det en underbar svensk sommar

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Assar: Usch vad jobbigt för G, man kan ju hoppas att det är nåt födoämne (nåt man inte "måste" äta) så att han kan slippa eländet och att han kan slippa pollenallergi/astma. Det känns som det vore lättare att hålla sig undan ett visst föroämne än pollen Men mest hoppas jag såklart att det växer bort fort och inte övergår i nåt annat!

• Piggley Wink

Assar: Bra att den funkade bra för G med, jag kpte ju den för att den var garanterat vattenfri att ha när det är svinkallt. Då blir H röd och narig om man inte smörjer ofta...

• Piggley Wink

Assar: Det låter ju toppen! Min kompis dotter fick röda kinder av röda godisar och grönsaker, nu är hon 6 år och kan äta röda grönsaker, men inte rött godis/dricka. Det kan också funka, men orange paprika verkar ju optimalt

• Piggley Wink

Usch, H har åkt en gång med framåtvänd bilstol, 3 km hem från förskolan. Hon var helt hysterisk när hon vaknat så de trodde hon var jättesjuk. Morfar fick rycka ut och hämta och han hade ingen bakåtvänd barnstol så hon fick åka i kusinens framåtvända som råkade ligga i hans bil. jag hade ont i magen ända tills jag hörde att hon var hemma välbehållen! Det är nackdelen med att jobba och plugga en bit hemifrån Mormor har en bilstol i sin bil men var tyvärr inte anträffbar vid just det tillfället. Ska bli skönt när de pensionerar sig, de där mor och farföräldrarna

• Piggley Wink

Assar: Våra vänner har 120sängar till sina barn för att kunna lägga sig där när det behövs. Dessutom funkar de bra som gästsängar, då får man ju in två gäster i varje barnrum så får barnen sova på madrasser hos föräldrarna

malin: Klart de fattar att du behöver dig, de behöver ju bara prova!

Pyttis: Usch och fy men jag är riktigt glad för agnes skull att det inte var uvi. Jag fick ju det för ett par veckor sen och det var nåt av det värsta jag varit med om, ja, näst dickbråcket förstås...

Mandra: Hoppas ni snabbt kommer in i den nya vardagen, det är inte helt lätt...

Hej lia!

• Piggley Wink

Assar: Vi ställde en extrasäng i Hs rum innan hon slutade med spjälsäng. Då fick hon vänja sig lite vid den innan det var dags att byta också.

Mina vänner tittade på bröllopet med sina döttrar uppklädda i prinsessklänningar, de är 4 och 6 år och ÄLSKAR prinsess-saker , vilken upplevelse! Flickorna pratade om det hela kvällen sen! H var inte riktigt lika intresserad Hon har en prinsessklänning, lite fräckt att klä ut sig men det händer inte så ofta...

• Piggley Wink

Mandra: Åh vad skönt att du inte heller tycker det är "a piece of cake" att vara ensam hemma med barn. Visst är det underbart, men H vet ju precis hur hon ska trigga mig Skitunge! Men däremellan har vi det helt underbart!

M73: Ja, visst är det inte så himla jämställt alltid, men oftast känns det viktigare att det blir effektivt gjort, tycker jag.

Pyttis: Skönt att hon får penicillin om de misstänker nåt!

• Piggley Wink

Mandra: Det är lite olika hur det är att vara hemma. det är superskönt när vi har det lugnt och skönt, men när H bara terroriserar så är det inte lika kul . Men oftat varar det inte så länge . För det mesta är det bra, men det är svårt att få nåt gjort... Jaja, jag måt rätt bra även om jag funderar på om det är foglossningar som känns runt svanskotan, eller nåt annat jag behöver gå till ortopeden med...

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*