Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Assar: Vilken käck kommentar!!!

Vår lilllsessa vaknade halv fyra inatt och tyckte att det var morgon, efter viss övertalning inklusive välling somnade hon om. Föräldrarna var ganksa trötta när klockan gick imorse.

• Gladhannapanna

MIlla: Så då har hon ju stulit vagnen! Vill gärna höra fortsättningen!

Visst kan man väl ööpna en tråd bland "medlemsgrupper" det är ju dit de här trådarna blev flyttade när de införde det!

• Gladhannapanna

Siggan: Smart! Ska se om vi gör lika när hon är beredd att prova utan igen.

Ibland kan jag bli så trött på mig själv när jag har båda barnen utana tt be maken om hjälp när vi är i samma sits! Oss händer det faktiskt även att det är jag som inte har något barn medan han har båda!

• Gladhannapanna

Assar: Min man hävdar att hans mamma gillar att diska! Han beter sig som en tonåring hemma hos sina föräldrar, ställer disken på bänken eller i hon istället för att ställa in i maskinen tex! Hemma ställer han alltid in!

• Gladhannapanna

Mandra: Trevligt att umgås med sambon!

Ang förstoppning så hade jag nog givit mycket kiwi, mogen banan och päron för att kolla om det har effekt, men det har  ni kanske redan gjort?

Inatt råkade maken lägga Agnes utan blöja vilket stolt konstaterades imorse!

• Gladhannapanna

assar: Har för mig att man kan köpa en "Sorkskrämma" som man sätter i marken, vibrerar eller ngt. Kolla med bauhas, plantagen eller liknande.

MIn hund åt också upp minst en sork, hon bet ihjäl en råtta i syrrans källare och ett marsvin hos dagmattens kompis... En jakttax!

• Gladhannapanna

Juni: Marsvinet var lite pinsamt, men jag var inte där så jag känner inte så stort ansvar. Sola var också en favoritsysselsättning, hon var brun på magen på sommaren!

• Gladhannapanna

Ännu en blöjfri natt! Fast imorse sa hon att hon vill ha blöja när hon sover för hon tycker om blöja!

Härligt med en bra barnvakt Kaz!!!

Maken och jag ska vara barnlediga vid kristihimmelsfärd en natt, fick biobiljetter med barnvakt av syrrans familje i julklapp!

• Gladhannapanna

Grattis Mandra, inte en dag över 25 är mitt bud!

Vi var på utvecklingssamtal igår. Har varit lite oroliga för Agnes på förskolan när det gäller kompisrelationer. De är fyra jämngamla flickor på avdelningen och de har delat upp sig två och två, Agnes är vilsen på morgonen innan kompisen kommer och om hon är sjuk är det inte kul att gå dit. Pedagogerna har uppmärksammat saken senaste veckan (vi har sett det längre, men ändå) och delat upp dem i andra konstellationer när de haft olika aktiviteter.  Vi har också funderingar kring att Agnes inte är så framåt motoriskt och det hade pedagogerna också tänkt på.

Vi fick läsa en intervju med Agnes och på slutet hade hon ritat en huvudfoting, med händer, fötter, hår, ögon, näsa och mun. Så vitt vi vet är det hennes första!!!

Kändes bra att vi tänker lika och vi kommer att jobba på varsin front med "problemen".

Annars har jag nu slutat med mina pulver och börjat äta lite försiktigt. har gått ner tio kg på 6 veckor, 16 kg sedan mitten av januari. har stora klädproblem just nu, antingen är kläderna för stora eller för små. Vill inte gärna köpa kläder nu eftersom jag satsar på att gå ner så de små kläderna passar, men jag måste nog köpa iaf ett par brallor.

bara egoinlägg, kommer mer kommentarer en annan gång!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*