Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Kaz: Vi började med att servera vällingen kall när vi skulle vänja av Agnes. Minskade mängden också. Det skulle itne vara mysigt att äta på natten helt enkelt.
    Efter ett tag spädde jag ut den med vatten och efter att ha smakat en gång på det valde hon bort den själv!

Visst hände det länge efter det att hon kunde få en flaska de gånger hon inte kunde komma till ro om hon vaknat av en dröm eller ngt, men i princip var det slut vid 18 månader.

• Gladhannapanna

Bra jobbat med HP Lia och Mandra!!!

Här är helt underbart väder!

Agnes har övat på nya sparkcykeln, målat med asfaltskritor på uppfarten och hoppa´t studsmatta hos grannarna.

På förmiddagen åkte hon och jag till ett köpcentrum och shoppade lite, mysigt!

Tittade ut en del som jag nog ska köpa om några veckor när jag blivit lagom smal!

Ser fram emot att få shoppa loss totalt! Har fått presentkort på ca 1600 när jag fyllde år och i julklapp så det finns lite resurser med!

• Gladhannapanna

Malin: Härligt att du slapp skav och ont i kroppen!!!

Mandra: TACK! Just nu är jag rätt trött på dieten coh vill bara börja äta igen, men jag har faktiskt gått ner 7 kg på knappt fyra veckor och hade gått ner 6 innan så det är ju en rejäl skillnad! Vill gå ner mer så jag ska köra som planerat, två veckor till innan det blir matupptrappning och sedan får jag se vilken nivå jag lägger mig.

Cyklade iaf 30 min på motionscykeln igår!

• Gladhannapanna
    Piggley Wink skrev 2010-04-12 13:59:51 följande:
    FYRA VECKOR???? Men 13 kg är imponerande!
    Tack! Ska köra på pulver i totalt 6 veckor...
  • Gladhannapanna

Mandra: Hoppas att natten blev bättre än befarat! När Agnes har krupphosta sätter en av oss (läs pappa) med henne i famnen vid ett öppet fönster eller ute på balkongen, då släpper det oftast.
    Varm ånga gör det sämre enligt sjukvården även om det var det som rekommenderades tidigare.
    Brukar ge varm saft, astmastpray, mollipect också, inte allt på en gång alla gånger, men ibland har hon faktiskt fått alla tre!

Igår letade jag fram kläder som legat länge i garderoben, hittade flera byxor som passade! Några kjolar med. Mina toppar sitter bara bättre och bättre, de var uppenbarligen i minsta laget innan.

har även tagit fram underkläder som varit för små tidigare.

• Gladhannapanna

Intressanta tankar om ålder! Just nu känner jag mig båda gammal och ung på en gång! Känner mig piggare i kroppen men mentalt gammal och sliten.

• Gladhannapanna
    Mandra skrev 2010-04-13 14:00:28 följande:
    okej, ett snabbrecept till att inte känna så är ..tänk tillbaka till när du inte kände dig gammal och sliten.. fundera på vad du gjorde då rent fysiskt, vad du tänkte, hur du tänkte, vad som fick dig att tänka och känna dig ung.. när du defenierat det så försöker du aplicera det i ditt liv nu..Tänk, känn och agera på det sätt som får dig att känna dig ung    Teoretiskt enkelt jag vet men riktigt intresant om man testar det och får det att funka
    Jag förstår tanken, vet att det kommer att kännas bättre snart igen. Har haft några kassa nätter och behöver helt enkelt lite mer sömn så blir allt bättre!
  • Gladhannapanna

Vi fick tillbaka en rejäl hacka på skatten. Jag har en uppskjuten vinstskatt som jag väljer att inte tänka på... Den är ca 150 000!!!

Hoppas att alla småskruttar piggar på sig snart!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*