Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra skönt att ni mår bättre!! Tjoho! Själv är jag hemma en snabbis och äter innan jag ska ut i vårsolen igen, E sover i sin vagn...

Om natten - ja, läggningen gick ändå bra tycker jag, även om det tog lite tid för dem att somna. Så vi fortsätter försöka lägga samtidigt. Alfred låg också och hyssjade E när hon lät, så sött! Men det var uppvaket på natten som var värstingfloppen eftersom hon tog 2 h på sig att somna om, sen vaknade igen en timme senare och sen igen 1½ h senare när maken gick upp och jag gick och sov en timme till. Alfred vaknade efter att E gnällt och haft sig ca ½ h, hon ställde sig upp HELA tiden och var väl lite förvirrad kan jag tro. Alfred sov i min säng resten av natten medan jag huserade i hans
    Meeeen - vi hoppas det går bättre i natt!
    Assar, när vi är borta sover vi också lite här och där och det brukar funka, men hon är väl så van vi vart hennes plats är här hemma, kan jag tänka, att det blev lite märkligt för henne.
  • malinkat

Tack Assar

Nu ligger bägge och sussar sött - och jag ska i säng tidigt.
    Kaz, inte ni också! Nu tycker jag det är nog med sjuklingar!!
    För er som inte sett det redan har emmlis Elvira blivit storasyster
  • malinkat

Jag måste nog höra till undantagen ser jag Har ingen sån positiv nostalgi av allra första tiden med Alfred, det kom efter några månader. Baby-bluesen tog liksom bort det mesta så jag minns mest tårar och skrik. Visst fanns det bra stunder också där jag kunde njuta av honom, men jag hade en mycket bättre första tid med Elvira faktiskt. Då mådde jag bra! Tror att jag blev förvånad över att allt inte kändes lika självklart som jag tänkt och trott första gången. Visst visste jag att det kunde vara jobbigt - men jag hade inte räknat med detta hav av känslor. Hua! Jag var såååå ledsen när min mammaledighet med A var slut - för då hade jag börjat njuta ordentligt

• malinkat

Milla, jag antar också att tiden har en förmåga att göra att vi förtränger allt det jobbiga... . det är väl därför man orkar skaffa fler än ett barn  

Det jag däremot känner att jag "saknar" det är själva graviditeten första gången, när man hann njuta av den ( min var dock väldigt okomplicerad), prata med bebis i magen, känna.... och så det faktum att jag inte kommer att föda barn igen. Det känner jag lite sorg över...
  • malinkat

Haha, vad olika vi är! Men det är bara graviditet ett jag saknar. Med tvåan var allt bara tungt och besvärligt och kändes just som 100 år. Då kunde man ju inte bara pilla sig i naveln ju....

• malinkat

Mandra, förstår vad du menar, det brukar ju vara stökigt ca 2 sekunder efter att man har städat  Dagis tar säker barnen i flera dygn, hahahaha! Du - och ni - verkar må bättre också, skönt! 

Kaz, hoppas ni slipper salmonella, fy!
    Pyttis, grattis till J - visst har de blivit stora!!!! Och nu är du på jobbet, tänka sig... hoppas allt har kännts bra när du kommer tillbaka till barn och make!
    Milla, precis så... ja, utom flytt då då - men jag hade också längtat vansinnigt mycket efter barn, och det tog några år innan Thorsten också ville. Så jag var ju sprickfärdig av längtan, och även om jag visste att det hela inte skulle vara rosa moln så blev jag så paff på något vis, över allt det jobbiga som kom.
    Nu har vi haft 4-5 nätter med barnen i samma rum, det går helt ok nu! E vaknar tyvärr ett antal gånger, men hon är inte ledsen eller så. Vi lägger henne på mage och så är det det. Problemet har varit hos mig - jag är nu ännu mer lättväckt eftersom jag är rädd att de ska väcka varandra, och har svårt att somna mellan uppvaken. Måste visst också vänja mig Thorsten tog natten inatt så jag kunde ta öronproppar och en insomningstablett (naturmedel) och det behövdes. Han har inte problem att somna om i alla fall. Men det är så skönt att det verkar funka!!
  • malinkat

Litet ego-tillägg!

Alfred har blivit en helt annan kille, eller tja, inte helt förståss Men jag tänkte på det häromdagen i lekparken, att för ca ett år sen var jag nojjig över att han var så försiktig och nästan verkade rädd för de andra barnen, ville vara med men vågade inte. Efter ett år på dagis med nästan bara killar i samma ålder, och så är han ju ett år äldre, är det sån stor skillnad! Han klättrar och integrerar sig med andra barn, utan att jag ska vara med - nu måste jag hålla mer koll på honom, förut visste jag vart han var hela tiden. Han har också börjat våga säga ifrån mer om någon är dum, men så kan han själv också vara den som gör något dumt - tex så är det en på dagis som han alltid kivas med, de slåss visst och jag antar att bägge två har del idet hela. Mindre kul drag eftersom jag märker att han också testar sin ett år yngre kompis och slår till honom ibland, vilket han ju definitivt får veta att det inte är ok. Vi pratar mycket om det med att slåss, vilka alternativ det finns - och hoppas att det ger sig med tiden. 
    Bara så häftigt att se den förändringen på mindre än ett år!
  • malinkat

Milla, tjoho! Ja, inte för att gastroskopi är något roligt, men skönt att det blir av! Hoppas ni kryar på er också!

Mandra, härligt med besök, för både stora och små Kalas och festligheter väntar er i helgen! 
    Kaz, ja visst blir man förvånad ibland! Alfred har också börjat berätta mer saker självmant och låter så lillgammal. Tycker också att man märker av deras integritet mer, eller deras behov av att få vara ifred, kanske inte vilja busa och bli killad eller ha en kram just när JAG tänkte att det var en bra idé. En egen liten person med egna tankar, viljor, självkänsla och mer koll på omvärlden. De har ju alltid varit egna personer, men ja, du vet...!
    Pyttis, hur har dag två gått?
    Nu ska jag packa och så åker vi till Danmark i helgen! Igår var jag och red, det var en fortsättningsgrupp trots allt, på den nivå jag var en gång i tiden ca Meeen jag har mycket att ta igen tekniskt, och ni ska veta, att undervisning på tyska = vilse i pannkakan
  • malinkat

God Måndag alla, har nu hunnit läsa ikapp lite

Milla, bra att maken tog sitt förnuft till fånga så du fick komma ut! Och grattis till intervjun, blir spännande att höra hur det gått!!
    GRATTIS till Vilya!!! Kul att det blev ett lyckat kalas med en nöjd STOR tjej som somnade gott med presenter i sängen Kan hon redan skriva ord? Wow! 
    Assar - aj för bengips! Extra aj när man är fem... en jobbarkompis till Thorsten skulle åka snowboard när vi var i Colorado, ensam den dagen. Första åket, pang! Så bröt hon BÅDA armarna "Hallååååå.....? Hjäääälp....?"  Hon tog det med gott mod, det var ju lite svårt att äta med gipsade underarmar/händer och det där med att duscha och packa inför sin hemresa, fick jag assistera med.... och nu kan man ju skratta åt det
    Vi har varit i Danmark över helgen, på onsdag ska vi tillbaka, på lördag åker jag tåg tillbaka till Hamburg och på söndag är det dags för min ridresa!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*