• kaz

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hej alla! Jag har läst en del men inte orkat skriva ngt själv den sista tiden – får bli ändring på det. Det har varit super mycket på jobbet, Dessutom har maken och jag en svacka.

Mandra: Underbart att höra om din nya sambo. Vi är inte alls lika konstruktiva som ni vid bråk. Just nu har vi ganska lång väg tillbaka till varandra. Skönt att du fick EKG redan!

Drutten. Stort stort grattis! Låter som ni haft en underbar dag! Kramisar!

Vi4: Jag tror att du ska försöka avsluta dagen genom att göra en ”att-göra-lista” inför morgondagen. Det är mycket lättare att komma igång då. Ang. Overaller så har vi kört på PoP i många år. De har varit jättebra. Man kan ha dem på 40 grader i torkskåpet. Men då Simon går på utedagis så har vi ofta kört dubbla set och då har jag köpt någon jacka och byxa från HM. Funkar ju bra att bara ha till och från dagis. Overallen hinner ju torka över natten.

Ang. skor har vi haft Ecco två vintrar i rad och de har inte varit helt vattentäta men de är smidiga och sköna att gå i. Till riktigt blöta dagar kör vi fodrade gummistövlar med yllesockor.

Hej Wilma! Kul att höra att livet är underbart!

Assar: Fy vad trist att du inte blivit informerad om vad som gäller. Ang. lön tycker jag att du ska försöka förhandla hårt! Lycka till nu!

Olimpia: Vi köpte en cykel med stödhjul till Simon när han fyllde 3 år. Det var uppskattat!

Sara: Kul att G är på G att gå! Spännande! Lycka till med jobbstarten! Vi har inte heller stängt dörren helt för fler barn även om det inte är särskilt sannolikt att det blir fler… Känns som en bra strategi J

• kaz

Vi4: Jag tänker mig en lista som fångar det flow du ev. har när du precis ska gå hem. Listan måste även innefatta ngr enkla saker som man lätt kan göra utan för stor startssträcka. Jag ex. utifrån min eget arbetsliv dvs INTE skriv klart kapitlet om varför Sveriges potentiella produktivitetstillväxt har dämpats UTAN mer: svara på mail från XX, ta fram ett diagram över YY, skriv klart avsnittet om ZZ som ska innehålla 1), 2), 3).

Sara ska också sova ute framöver och jag kommer nog att ha en tjock åkpåse i vagnen. Om det blir riktigt kallt kanske man ska ha en fäll. Det bör vara varmare än madrass.

• kaz

Sara: Stor grattis till J!

Imorgon åker Sara och jag på tjejhelg till min släkt i Frankrike. Ska bli mysigt men samtidigt längar jag redan efter Simon... Mden det ska bli gött att kunna ge ett barn all uppmärksamhet. Sara är så himla mammig nu så det blir nog bra!

Pyttis: Skönt att A var glad igen. Jobbigt att lämna dem när de är ledsna.

Assar: Go girl!

• kaz

Juni: Jättefin tapet! Me like! Ta det lugnt vännen! I vilken vecka är du nu?

Mandra: Skönt att det inte var ngt allvarligt med ditt hjärta men jag säger som de andra att om du inte lyckas med annan strategi så ta medicinen. Kramisar

Vi4: Jobbigt att kostnaderna rusat i väg. Bra att du ber dem specifisera! Skönt att maken växlat upp ett snäpp!

Pyttis: Kul att A gillade dansen! Simon ska börja på bollek i höst. Han är helt ointresserad av bollar men här ska man få testa olika sporter och redskap. Tycker det verkar bra. Jobbigt med J men skönt att ändå få en lösning.

Milla: Massor med kramar. Vilken jobbig sits du hamnat i. Håller tummar och tår för snabb lösning.

Assar: Skönt med fast tjänst - trots allt. Hoppas dock att du snart hittar ngt annat...

Även hör ska det målas. Hallen ska bli turkos - lite crazy men det blir nog fint.

Sara och jag hade det så skönt i Frankrike. Det var underbart väder. Men visst saknade jag Simon... Nu är det maken som är bortrest. Är ensam med kidsen 1 vecka men det känns helt OK.

• kaz

Juni: Låter fint! Här är det också äggskalsvitt i nästan alla rum. Simon kommer att gå på söndagar. Han har rätt tuffa dagar i förskolan med mycket uteverksamhet. Bra med extra koll. Hoppas Barbra2 håller sig lugn ett tag till. Kram

• kaz

Milla: Skönt att höra! Jobbigt med så många uppvak! Själv är jag riktigt utvilad idag då ingen väckte mig i alls. Vaknade kl 06:30 och då hade jag sovit från kl 22:30 - det är bra!!!

• kaz

Olimpia: Vi klipper dem hos frisören. De har rejäla kalufser båda 2.

Jobbigt att lämna ledsna barn på dagis. Det har vi varir rätt förskonade i från men när det händer sitter det i kroppen hela dagen...

Assar: Läskigt att falla så. Hoppas det inte är ngt allvarligt med din arm. Kram! När jag läser om andra so m trillar får jag flash-backs fråm när jag trillade rakt in i en stenmur och bröt handleden så illa illa... Har ju fortfarande problem med den...

Juni: Men fy vad otäckt!

Idag tänkte jag ta med barnen till sinhallen efter dagis om de inte är alltför trötta

• kaz

Men fy vilka hemska olyckor. Det ryser i kroppen!

Pyttis: Vad kul att få i ordning rummet!/rummen - ska de dela rum? Vår har var sitt rum men vill helst sova ihop. Numer ligger de sida vid sida. Lite stökigt att få dem att somna men det går bättre och bättre. De är i alla fall sjukt söta när det väl sover

Milla: Hur mås det?

Simhallen i fredags var toppen. En lång tid var vi ensamna i vår pool. Himlans skönt! Idag var vi i Siggesta gård. En bondgård typ... Jättemysigt men sjukt dyrt - 50 kr för en ponnyridning. Imorgon tror jag att vi ska gå på bio... Annars planerar jag barnkalas. Nästa söndag firar vi Sara 2 år - stor tjej. Hon fyller på ons. Har köpt en dockvagn till henne.

Simon säger så många roliga saker nu. Tex. Mamma A (en pojke på dagis) tycker om att dricka djupt vatten. Då använder han ett lååångt sugrör.

• kaz

Stort grattis Ida

Juni: Ja, det hade varit toppen!

Ela: Ja, det är så hima kul. Mindre kul el. snarare svårare var när han sa: Mamma, varför är han så brun (om en mörkhyad man i simhallen i fredags). Och då är han ju själv lite mörk då pappa kommer från Iran. En annan dag sa han. Jag tycker inte om X (en tjej på dagis som han brukar leka med ganska så ofta). Jag svarade: Nej, men varför då? Ni brukar ju leka. Och då säger Simon: Nej, hon ser inte ut som oss i ansiktet (X är också mörkhyad). Jag blev ärligt talat helt ställd och visste inte riktigt vad jag skulle säga men drog ngn story om att alla ser olika ut och att det är fint att det är så... Men där undrar jag verkligen vad han fått det ifrån, särskilt som halva vår släkt är iranier (inte jättemörka i hyn dock)... Men han har inte sagt det igen så jag tänkte att det är bäst att inte göra ngn grej av det annars får jag ta upp det med dagis.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*