Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mandra; TACk för lite proffs-input Uppskattas, som alltid! Ska definitivft söka jobbet och det var ett bra tips med fotandet. Det kan jag ju fråga om där, kanske kan man göra lite av varje?

Frågar också som Assar, Hur mår du idag? Hoppas du fick godkänd-stämpel på VC som sa att det snart går över!!
    Assar, tackar som frågar, natten var bättre än den innan (tack och lov) men långt från godkänd... Maken tog henne fram till 01, sen fick han gå ut till bäddsoffan och jag tog över. Då var hon precis vaken igen och var jättevarm så hon fick alvedon och drack MASSOR av vatten, och efter det var det bara 3 uppvak fram till 7. Innan dess hade maken lekt jo-jo.
    Vi4, GRATTIS, fantastiskt!!!
    Frk Kanin, vilken sötis din Ärtis. Att minnas och tänka och känna, det är så lätt att tro att de små kanske inte bär det med sig så länge som vi gör. Men jag kan tänka mig att det river upp många känslor hos dig. KRAM!
    Kaz, stor tjeja!! 1½...!
    Ja, min lilla tjej blir 365 dagar idag. Ett helt år. Vart tog det vägen? Sitter här med förlossningsjournalen, och för exakt ett år sen så hade hinnorna spräckts och vi satt mest och väntade på att något skulle hända. Sen vid halv ett kom lunchen in tillsammans med lite värkstimulerande dropp och vid ett gjorde det satans ont. 13.14 började jag krysta i och med att jag lade mig på sidan och 13.26 var hon ute
    Ser nu också att hon föddes med navelsträngen ett varv om halsen, det har jag inte sett förut!? Kanske var lika bra att man inte visste det då.
    Känner mig lite sentimental, snyft! 
    Ikväll blir det pannkaka och sen glass med ljus i och et tpaket som kommit med posten. Vi har faktiskt inte köpt något alls, hon behöver inget och förstår ju inte i alla fall. Men jag ska slå in hennes snuttefilt i ett paket, och GISSA om hon kommer att bli glad!
  • malinkat

Härlig mellis, det är du värd Mandra!! 

Och japp, nu kommer det bara bli bättre med lilla E också.
    Jösses, för exakt ett år sen låg jag och krystade för glatta livet....
  • malinkat

Assar, du hade rätt - verkar som det vänt, E sov mycket bättre inatt!

M73, hur är det med T?
    Milla, en stor KRAM till dig!! Säger som Kaz, ibland är det skönt att få gråta ur sig lite. Känns det som att ni närmar er varandra, att det ger något? Jag minns att jag också var glad över att jag inte alltid tittade mig i spegeln under min Baby-Blues med Alfred, fy sjutton vad jag såg ut, konstant rödgråten och svullen och ofta hulkandes. En riktig pingla
    Kaz, härligt med en resa! Kroatien som ska vara så vackert!!
    Hur är det med dig Mandra? Hjälpte semlan?? Jag har förresten börjat på ett CV på tyska, men det är så svååååårt att uttrycka sig!
    Här ska det bli uppåt 14 grader idag, tjoho!
  • malinkat

Härligt Juni!!! SKönt att det funkat - och styrkan och kondisen får du tillbaka på ett kick

• malinkat

Men usch Mandra!! Nu måste du bli frisk! Att ta hand om hela familjen när man själv skulle behöva lägga sig raklång, det tar på krafterna... Och fy för att behöva ställa in kalas Vilken tur dock att V är så klok och rar

Milla, hahaha, vart kommer den kommentaren ifrån??
    Pyttis härligt att komma igång, det kommer att kännas bättre och bättre ju lättare du blir! Tänk all ny energi du kommer att få
    Juni, Alfred har också märklig mage, något jag började lägga märke till mer när blöjan åkte. Ofta lös och också svullen. Nu är han ju lite rund i sig själv, så man tänker inte på det på samma sätt. Vi ska på 4 års koll snart, så då ska jag också kolla med läkaren. Syrran pch hennes dotter har glutenallergi, och Thorsten är känslig mot ren mjölk. Men för hans del blev det bra av att utesluta just ren mjölk i flingor etc, han kan fortfarande äta fil o dyl.
    Ännu en stöknatt och vi börjar bli trötta! Visst, det är bättre än för några dygn sen, men hon vaknar allt för ofta, inatt tror jag jag var uppe 6 ggr mellan 22.30 och 5.30, sen var hon vaken en dryg halvtimme innan hon somnade om igen. Vi funderar ju på att lägga barnen i samma rum, men de där tidiga mornarna får mig att tveka. Inte så kul om de vaknar 5 och inte kan somna om för att de ligger och babblar. Så har vi två trötta barn att tampas med....! Har ni erfarenheter om syskon som delar rum tidigt?
  • malinkat

Mandra, intressant, så finns det ju hopp (och det är ju faktiskt ett lyxproblem, förr hade man visst inget val, så sov man tillsammans!)   Vi har också alltid haft tidiga mornar, men har på sista tiden märkt att det oftast går att få E att somna om till 7. A vaknar ibland 6, ibland 7 nuförtiden, förr var det alltid 5.30/6. Så vi vill ju njuta av vår "sovmorgon"

Milla
  • malinkat

Juni, bra att det ska kollas! Bättre att kunna utesluta saker, som du säger.

Mandra - inatt tänkte vi ha sova-i-samma-rum premiär och se hur det funkar. Håll tummarna!! Hur mår du idag förresten lilla sjukling? Och V & T?
    Siggan, härligt med skidor, det hoppas jag på till nästa vinter! Men nu vill jag ha mer VÅR! Har ju lite här redan, men idag är det grått och trist.
    Pyttis, bara att ta ett djuuuupt andetag..
    E och A har vaknat tidigt hela senaste veckan, och E har ju haft en del uppvak. Men det går faktiskt åt rätt håll ändå, och vi blev eniga om att vi måste tillbaka till att ha senast 22 som sängdags för oss vuxna, annars orkar vi inte. Kulkul, kanske inte alltid, men hellre det än att vara dötrött jämt.
    Idag ska jag träna lite och sen tar vi en utflykt bort till ett stall i närheten. Det stället jag testade förut gav mig inga jättebra vibbar och jag har inte fått svar från dem på det senaste jag frågade. Så här ska kollas upp annat. Och om ofattbara 2 veckor sitter jag på flyget mot Barcelona och ridresan!! Helt vansinnigt, längtar som en tok!
  • malinkat

Mandra, hoppas ni känner er bättre, ni är värda lite FRISK-tid nu!!!!

Och ridresan ja, musklerna lär ju göra sig påminda Vi åkte ut till ett stall idag för att kolla, om jag kanske kunde rida i veckan. Stängt på söndagar. Hahaha, helgerna var ju liksom heliga stalldagar på min tid Så vi åkte till en park istället för att äta vår picknick, det visade sig vara en begravningsplats,mycket vacker dock! Sen när vi kom hem fick Thorsten tvätta bort hundbajset från allas skor och så kom beställ-maten 45 min tidigt. hahahaha! Och nu har en halvtimma gått i Experiment söva-barn-i-samma-rum   - och det är INTE tyst!
    Lia, sen E kom ska A ha saker i munnen när hon har det - är nog en syskongrej här i alla fall..
  • malinkat

Ok, första natten blev en FLOPP!!! Bättre lycka i natt!! Men det är så fantastiskt väder idag så jag skiter i att jag är trött som ett as, när E vaknat igen ska vi ut!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*