Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Hinner bara in med ego idag...

Ego 1: Lucas kräktes efter lunch . Så det blev till att ringa sjukvårdsrådgivningen och kolla vad man ska göra. Vätskeersättning till att börja med och sedan så mycket Pro Vivia det går att få i honom för att få magen i balans var tipset därifrån.

Ego 2: Jag ska på intervju ! På en rektorstjänst ! Så håll gärna några tummar på onsdag klockan 10 om ni har några över då .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Pyttis: Oj! Vilket skrämselskott ! Skönt att det inte blev värre än kräkningar och klåda iaf. Och nu vet ni ju vad ni ska undvika att ge henne.

Malin: Hoppas att ni har det trevligt i Danmark.

Ego: I går ringde en klubbkamrat i flygklubben och talade om att det skulle komma en inspektör till klubben idag, och att maken kanske ville ha papprena på sitt flygplan godkända på samma gång som man gick igenom papprena på klubbens flygplan. Inspektören skulle komma klockan tio idag.
    I morse var det min "sovmorgon", så när Lucas vaknade gick jag ner med honom till maken och G som redan var uppe. "Hur länge får jag sova idag" frågade jag. "Ja, jag ska åka klockan åtta" svarade maken. "Åtta! Inspektören kommer ju inte förrän tio."svarade jag och gick upp igen. När jag lagt mig tänkte jag att "Imorgon är det deffinitivt min tur att åka iväg på egen hand en stund". Men när jag blev väckt vid åtta så påminde maken mig om att han ska vara på flygsäkerhetsmöte hela dagen imorgon...
    Jag är bara sååå trött på att hasa omkring hemma med magsjuk Lucas utan att komma ett steg utanför dörren ensam. Ursäkta att jag är så negativ på lördagsmorgonen.
  • Milla C

Tack för alla grattis till intervjun . Enda saken som behöver fixas är barnvakt till Lucas i ungeför fyra timmar mitt på en onsdag, men det är väl en "piece of cake" .

M73: Barnvaktspremiär minsann . Grattis ! Det är alltid lite oroligt första gången tycker jag.

juni: Hoppas att du får sova mååånga ostörda nätter när mannen kommer hem. Förstår precis det där med att man blir helt slut av att väckas en mmassa gånger varje natt. Det är likadant här.

kaz: Nästnästa vecka har jag bokat upp både fredag kväll och hela lördagen, men fredag kväll och lördag förmiddag för att hjälpa till på en klädbytardag och på lördag eftermiddag med att sjunga på musikcafé, så lite egentid att bara vara jag hade inte varit fel det heller .

• Milla C

Måste bara komma in och skriva hur det blev här hemma. Jag ringde maken vid strax efter fyra för att kolla om han visste när han skulle komma hem. Då säger han till min stora förvåning: "Vad vill du göra imorgon? Det är inte mer än rätt att du får göra något du vill istället för att jag åker på flygsäkerhetsmötet." Jag bara gapade . Så nu har jag varit med en kompis på Me&I-party. Ingen lång utflykt, och jag köpte inte ens något, men en stund hemifrån i alla fall. Skönt!

Pyttis: Vi har också en sådan kalender. Problemet är bara att jag är jättedålig på att hitta på något att skriva. I går skulle vi dessutom eg. haft middagsgäster, men eftersom Lucas mage är som den är ställde vi in i fredags.

Mandra: {#lang_emotions_flower} Grattis i efterskott till Vilya! {#lang_emotions_flower} Stort att hon blivit fyra år.
    Förstår att fyra nätter i Idre som första övernattning känns lite väl tilltaget. Här har ingen av pojkarna sovit borta utan oss ännu.

Assar: Stackars femåring . Skidolycka eller annat? Makens då sexåriga systerson åkte hem ifrån fjällen med handen och underarmen i gips, men han hade ramlat ner ifrån våningssängen.

• Milla C
    Piggley Wink skrev 2010-03-27 19:10:50 följande:
    Milla: Jag är ju ledig på onsdag, synd att du bor så långt bort
    Eller, så är det du som bor långt bort . Skämt åsido har jag bestämt mig för att ta med Lucas till intervjun. Eftersom vi inte har familj eller släkt här i närheten finns det ingen "naturlig" barnvakt som jag känner förtroende att lämna honom så länge hos (av de som ev skulle ha tid att ta honom).
  • Milla C
    kaz: Vad skönt att du tog dig iväg på massage, och att ni fick lite tid ensamma tillsammans. Jag kan ibland känna att jag längtar efter maken, fastän han ligger i sängen bredvid. Men det är som du skriver - man hinner knappt prata alls med varandra på kvällarna. Jag har för mig att min make också är ganska trevlig .
  • Milla C
    Sirre: {#lang_emotions_flower} Grattis till Olle på tvåårsdagen i efterskott! {#lang_emotions_flower} Jag funderar lite på hur det kommer bli med syskonrivaliteten nu när Lucas kommer få leksaker i present som Gabriel vill ha. Det är redan så att G mer än gärna lånar L´s saker, men inte lånar ut sina egna saker med någon större entusiasm. Vi försöker förmedla att det är OK att låna, men att man måste låna ut också (och inte bara någon tråkig byggbit till Duplot, utan roliga, rörliga saker också)
  • Milla C

Lite uppdatering efter intervjun i förmiddags:
    Det var inte alls rektorstjänsten, utan en förskolechefstjänst som jag inte ens sökt ! Rekryteraren hade trott att jag bara skrivit fel i ansökan, eftersom min profil passade mycket bättre för den här tjänsten . Jag har tyvärr ingen aning om om jag gjorde bra ifrån mig eller inte. Hon skulle intervjua en till imorgon och några nästa vecka, så får jag besked någon gång under veckan därpå när hon pratat med de som ska rekrytera.
    Trevligt iaf att man kommer på tal för en tjänst som passar en, även om man själv helt missat att söka den .

Och Lucas skötte sig alldeles utmärkt. Jag hade försökt få tag på barnvakt, men ingen av de tre jag ringde kunde idag tyvärr.

• Milla C
    Gladhannapanna skrev 2010-03-31 14:52:37 följande:
     Du, jag ahr funderat på hur det blev med den där vagnen som stals på er förskola, rosa emmaljunga har jag för mig.
    Inget nytt att rapportera. Vagnen är fortfarande borta (eller, hon som blev bestulen är ju nästan 100 på att det är hennes vagn hon sett hos en annan mamma, men det verkar vara tveksamheter om det verkligen är den eftersom hon inte fått den tillbaka)
    asap skrev 2010-03-31 14:58:58 följande:
     Milla - Det låter bra med intervjun! Vad gäller för en förskolechef, håller de på med ekonomi och sådant? Personalplanering, gissar jag också?
    Ekonomi, personalansvar, ansvar för den pedagogiska utvecklingen, sitta i ledningsgruppen för Barn- och Utbildningsnämden... You name it! (Guuud, vad har jag gett ig in på !)
  • Milla C
    malin: Nej, vi firar påsk på resande fot. Lördag hos svärföräldrarna i Tyresö och söndag hos min pappa i Hälleforsnäs. På båda ställena med pojkarnas kusiner och våra syskon också.

Makens föräldrar sa förra helgen att vi fick komma när vi ville på lördag, så vi tänkte att vi skulle åka på förmiddagen när Lucas ska sova. Det tar ca 2 1/2 timme i vardera riktningen, och vi måste åka hem igen på kvällen eftersom vi ska på annat håll på söndag.
    I morse ringde svärfar. Då visar det sig att de trodde att vi skulle komma på eftermiddagen/kvällen och stanna över natten, så de hade bestämt klockan fem med makens syster. Så går det när ingen av parterna talar klarspråk.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*