30+ som fick första barnet 2006 *4*
Nej det blev dålligt med litterära utflykter... men Stockholm lär väl ligga kvar.
Nej det blev dålligt med litterära utflykter... men Stockholm lär väl ligga kvar.
Sara; googla stockholmskortet så hittar du infon om vad som ingår o var man kan köpa det. Vi köpte på Scandic i Täby eftersom det var närmast från där vi bodde när vi var uppe.
Vi har sökt dagisplats till T nu o jag har lite ångest för hon är ju så liiiiiiiiiiten... o värre blir det av att jag inte vet vad sjutton jag kommer att göra. Fördelen med att gå arbetslös vore väl att det blir korta dagar för tjejerna... men samtidigt vill jag ju ha nått vettigt att göra.
Kaz; härligt med nattsömn!
Själv somnade jag närapå till skrikande barn o vaknade till nästa som klagade o dessutom matat t under natten. Underbart! Fast vi har haft en fin dag på Universeum o tittat på fiskar o annat.. T var fullständigt förtrollad!
Åh, jag skall surfa tapeter sen minsan... Vi skall ju göra i ordning flera rum, bland annat vårt sovrum och där hade jag tänkt mig en snygg fondtapet på en vägg,
Sara; hoppas killarna kryat på sig! Jag gav upp hoppet om sjukvårdsupplysningen när jag ringde dit för att sambon skurit sig i benet och jag ville veta vart vi skulle åka för att sy och det var över en halvtimmes väntetid för att komma fram... (lyckades få en läkare att sy det fast akutmotagningen vi åkte till egentligen var nedlagd.)
Här har H börjat dagis igen och är lycklig men uttröttad. Jag har anmält henne till en barndanskurs till hösten. Hoppas att det är nått hon kommer att gilla. Skulle egentligen vilja ha nån gymnastikklass eller så till henne men var sjutton hittar man egentligen alla fritidsaktiviteter?
Jobbigt det där med snedfördelning... semestern var bra för den fick sambon att inse vilken skilnad det är att vara hemma med T jämfört med H så nu fattar han plötsligt varför saker inte hinns med Kram på er!
Mandra; härligt att ni verkar dra åt samma håll nu!
Pyttis; låter så härligt med ridresa, barbackaritter och god mat!
Juni; hoppas det kan ordna sig med Hs mage. Jag skall inte börja tjata om vad jag anser om expertisens tendenser att lita blint på viktkurvorna...
(Vad var det den boken hette nu igen? Funderade på det här om dagen man hade inte tid att gå igenom tråden...)
Idag pissregnar det och blåser. T har fortfarande feber... gissa om det blir bil till dagis?
Idag hade hon ingen feber, hoppas det håller i sig! men snorig hostig och gnällig..
pyttis; skönt att kunna planera lite!
Mandra; härligt med ny make
Pyttis; Vad modig du är! håller tummarna för att det blir ett bra utfall av ditt intiativ!
Assar, fy vilken jobbig sits. Tycker också att de kunde varit betydligt rakare mot dig! Jag har aldrig jobbat via konsultföretag men desto fler konstiga vikariat som förlängs i sista minuten och generellt verkar det vara stor oförståelse för det faktum att även vikarier ibland skulle vilja planera sin framtid med längre varsel än nån vecka.. Hoppas att det ordnar sig!
Juni: jag köpte billiga vinterskor till bägge tjejerna på din sko igår, kanske inte ultimat till H men då vet jag iaf att jag har ett par varma skor när det blir kallt... sen får jag jaga vattentätare under tiden. Värme går ju alltid att lösa med yllesockar.
T är piggare men väldigt hostig o gnällig. Svårt att säga vad som beror på vad för dels är det förkylningen, dels har hennes mage spårat av totalt av sagda förkylning och dels odlar hon framtänder. Underbar kombination som ni förstår... Dessutom vaknade jag vid sex imorse av att H kröp upp i vår säng och var som en liten kamin... Hon har feber och ont överallt så det verkar ju som om det kan vara nått influensaliknande som går, jag hoppas verkligen att vi vuxna slipper en omgång. Sambon åkte till jobbet o vi tjejer har lagt oss i soffan. Planerar att tillbringa dagen där för jag är SÅ trött även om T inte vaknat och gnölat fullt så mkt i natt *gäsp*
Grattis till Drutten!
Mandra; oj så mycket på en gång!
Idag mår bägge tjejerna bättre men jag är helt mör... jar varit lite för mycket ett tag så jag vill mest gå i ide. Skall unna mig lite kakor till kaffet iaf o så blir det taccos. Plus att sambon får äran av att ha ordning på tjejerna större delen av dagen