30+ som fick första barnet 2006 *4*
Hej! I'm back! Har varit 1 vecka på Grinda i Skärgården med barnen och min mamma. Det blev så himla lyckat iom det fina vädret. Barnen har verkligen njutit av friheten att kunna röra sig ute och inne.
Mandra och Juni: Grattis grattis! Spännande värre!
Krya på sig till de som är sjuka. Det måste vara jättejobbigt i denna värme.
Vi4: Sara kan också bli tokarg. Hon skriker upp sig och vet inte alls vad hon vill (självklart har jag då frågat vad hon vill och språket är såklart en bidragande faktor men hon har ibland välidgt svårt att ta ett nej). Hon brukar då springa efter mig och dra mig i benen och om jag lyfter upp henne så kastar hon sig bara bakåt så att man nästan tappar henne - inget hjälper. Jag har har nu börjat sätta henne i ett hörn och säga till henne att hon får sitta där och lugna ner sig. Jag låter henne sitta där kanske enbart 30 sek och sedan kommer jag tillbaka och ber henne sluta skrika. Det har funkat för oss. Vi går och tvättar ansiktet och sedan får hon sitta i min famn och snyfta och lugna ner sig. Vid det laget har hon glömt vad det var hon hetsade upp sig för. Stackars E som blir så arg... Undrar varför det sker mitt i natten? Vill han komma och sova hos er då? Hos oss är det mest på dagtid när Sara får ett nej och när hon börjar bli riktigt trött om kvällarna.