Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Drutten: Förstår att det var skönt att vara på jobbet när barnen är så sjuka!

Sövningen gick jättebra, skönt att ha den erfarenheten till nästa gång!

Jag skulle inte skrivit att Agnes var nattorr för igår morse kissade hon i sängen och imorse visade det sig att hon kissat i sängen tidigt under natten men inte märkt något utan låg i det...

• Gladhannapanna

Mandra: Usch så jobbigt med ständig feber! Jag får nästan aldrig feber och är jättesjuk om jag har över 38, min normaltemp ligger på 36,3-36,5. Men vilken fantastisk inställning du har till livet, jag är jätteimponerad!!!

Vi4: Vad jättespännande med huset!!!!

• Gladhannapanna

Vi4: Spännande! Hoppas att det går i lås!

Milla: Fina konstverk! Jag ska nog testa det där jag med vid tillfälle.

Vi blev ju påkörda förra veckan, idag var jag på verkstaden och visade upp bilen för bedömning av skadan. Han konstaterade att dragkroken måste bytas och att det var lackskador. Jag hann inte riktigt reagera på det förrän efter en stund, lackskadorna är nämligen gamla... MEn inte gör det oss något att få spoilern eller vad det heter omlackerad gratis. Vi blir av med bilen i en dryg vecka, men får hyrbil under tiden så det blir nog bra det med.

Annars är det så himla svårt att inte lyfta! Maken har sagt till mig två gånger idag, ena gången bar jag ner en korg med torr tvätt, andra gången tömde jag vattenbehållaren på tumlaren.

Agnes vill fortsätta sova med trosor så det får hon göra, var ju flera torra nätter före dessa så jag hoppas at det blir så igen. Köpte engångs underlägg på ICA idag, som draglakanen de har i vården med lite stoppning på. BLev lite prassligt med den plastade frottén hann inte torka. Dessutom smarta att ha när man sover borta.

• Gladhannapanna

Mandra: 6-8 veckor innan jag får lyfta som vanligt igen!

Lia: Vet inte vad man ska skriva, men bra att ni tog tag i det!

• Gladhannapanna

Assar: Stackars både dig, maken och lillkillen! Hoppas att det vänder! SKrev några tips i andra tråden.

Jag kan ju stå och diska och får lyfta lätta saker, men det är svårt att lyfta lagom.

Försöker avlasta maken så mkt jag kan, men han får ju helt klart göra nästan allt! Jag kan byta på Julia, men han får lyfta upp henne innan och ner henne efteråt. Han får lyfta upp henne i mitt knä när hon står där på golvet och skriker av ilska av att mamma inte fattar vad hon vill!

• Gladhannapanna

Juni: Julia är inte så bra på att klättra än så att klättra upp på skötbordet är itne aktuellt, men kanske en pall vid soffan.

Än så länge är det itne så bra att sitta rakt upp och ned på golvet utan stöd med Julia som är så "ålig" i famnen, man balanserar ju hela kroppen med bäckenbotten!

Maken och Julia är i stan och shoppar nu och jag hämtade Agnes. Hon klarar ju så mkt själv.

När vi kom hem provade vi att måla på snön, men först skulle hon kissa, sedan bajsa och sedan råkade hon bajsa i trosorna. TRE toabesök på 20 minuter med overall mm var mer än jag klarade av så jag avbröt uteaktiviteterna.

Agnes har fått ganska roliga "pinnar" med svampar i ändarna. Inuti svamparna är det vattenfärgskakor så när man doppar dem i vatten kan man måla hur bra som helst. Funkade väldigt bra på snön.

• Gladhannapanna

Agnes älskar bara Julia hon. Däremot sa hon häromdagen: "Pappa älskar mig, men han sjunger konstigt"

Var torrt imorse föresten.

• Gladhannapanna

Drutten: Hoppas att ni hittar ert drömhus, men du har nog rätt i att ni får tulla på en del om ni vill bo i stan!

Vi valde att flytta ut från stan just för att man får mer för pengarna. Det tar ungeför lika lång tid för oss att ta oss till gbg cenrum nu som när vi bodde i Frölunda!

• Gladhannapanna

MAndra: Jotack, det verkar faktiskt vara bra nu!

Jag är dålig på att ta det lugnt coh föreslog maken att vi skulle gå till stora skoaffären istället för att ta bilen, vid halva vägen fick jag ont. Jag fick gå hem och hämta bilen medan maken och barnen fortsatte. Läkaren sa uttryckligen till mig att promenera mycket, men han kanske menade längre fram...

Jag hade två kriterier när vi letade hus: Det skulle gå att sätta in badkar om det inte redan fanns och man skulle kunna ha en eldad värmekälla. Minst fyra sovrum var ett gemensamt krav.

Vårt hus är 1,5 plan med källare, boa 116kvm. Tillräckligt många rum, men de är något små. Stor tomt för att vara häromkring, 950 kvm.

Men det allra bästa är läget, vi bor nära centrum och det är platt, inga backar!

Vi råkar också ut för det där med utbrott. Jag har svårt för att skicka ut Agnes ur rummet utan hon brukar få sitta i soffan, men ingen tv eller annat kul. Efter en stund brukar jag försöka prata med henne om varför det blev så fel. Ibland funkar det, ibland inte.

Idag har vi köpt skor till båda barnen, tänk att vår lilla tjej snart kommer att behöva skor, hon går inte än, men vi hoppas att det kommer snart.

• Gladhannapanna

Vi4: Vad jättebra att ni inte behövt tulla på kraven! Husets själ skapar man ju till viss del själv även om vissa hus har mer charm än andra.

Jag skulle gärna bo i ett annorlunda hus, gärna större, nyare, enplans med källare, men jag gillar läget så himla mycket så jag vill inte flytta!

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*