Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Mini, härligt med kalas! Men jag håller med om det med presenter, ojojoj. Var ska man lägga allt???? Kommer de att uppskattas??

Imorrn flyger vi till Sverige! Är väl inte så aktiv här då under veckan men kikar in ibland
  • malinkat

Mandra, tack Vi ska flyga försiktigt...

Wilma, vilken Goúnge!
    Milla, vilken osis, men tänk så nära du var!! Det handlade ju inte om att de inte ville ha dig - bara knasiga praktiska omständigheter.... 
  • malinkat

Mandra, vad jobbigt!! Men vad skönt att det verkar ha vänt, och att den kloka lilla damen själv vänt situationen (med mammas kluriga morot, men det vet hon ju inget om ) Hoppas pannkakorna blir poppis!

Frk Kanin, haller tummarna!
    Kaz, jag undrar ocksa hur daten gick??
    Pyttis, haller tummarna för friskhet
    Sirre, vad är det för träningsläger? Hoppas du hade kul ialla fall nu när du inte blev utvilad, hahaha....
    Finns ju mer att kommentera, men vi är hemma i Svedala och jag ska välan vara lite social ocksa. Det snöar massor!!! Har varit ute i stallet idag med syrran och hennes yngsta (13 ar) och ridit i snöyran, mysigt.
  • malinkat

Pyttis, lycka till imorrn, det kommer ga bra!!!

Mandra, stackars lilla sötnos! Och stackars er, att behöva oroa er Visst önskar man ibland, att de skulle kunna uttrycka sig bättre de sma.... Hoppas det snart far en lösning, att VC har nagot bra tips att ge. En kompis till mig har en dotter som alltid satte mycket i halsen  men där var det tal om en "dold" gomspalt som opererades - och det var ju problem fran start. Lat oss veta hur det gar!! KRAM! 
    Nu ska jag vara lite social igen
  • malinkat

Morrn! Idag ska jag på bio med Alfred för första gången Planet 51 blir det! Tjoho! Läser men hinner inte kommentera....... får bli mer när jag är tillbaka i Hamburg

• malinkat

Snabbkik och säger hej - och Hejja Milla!!

Och Mandra, skönt med lite svar ialla fall, ochjag kan bara hålla med - tänk vad de små liven kan koppla ihop det ena med det andra. Inte alltid helt logiskt, för oss vuxna i alla fall.... Hoppas det snart blir bättre!!

KRAM

• malinkat

Kaz, härligt med skridskor! Alfred såg ett par i affären häromdagen och frågade vad det var för något.....

Vi var ju på bio igår, Alfreds premiär! Planet 51, den var faktiskt bra! Alfred var dock lite trött innan, och även om han kollade mycket koncentrerat och verkade tycka att det var spännande tyckte han att det var lite långt - han var supertrött efter och när vi kom hem igen hade han 38.8 tror jag att det var - eller däromkring. Lillplutt! Fattar inte att han får såna konstiga febertoppar? I måndags hade han ju runt 40 grader som kom och försvann. Händer lite för ofta tycker jag!

Idag tar vi det piano i Bålsta, vi har ingen bil idag och jag har ingen lust att dra ut med en vagn som E inte kan sova i någon längre sträcka. E vaknade dessutom x antal gånger inatt och så var vi uppe vid 6 (och jag satt uppe och kollade på Bourne igår...;) så jag gäääääääspar lite.

Hoppas ni får en bra dag! Nu längtar jag snart tillbaka till våren i Hamburg

• malinkat

Men GRATTIS gbg till fina Gabriel!! Vilken rysare, men slutet gott!

Tack för tankar om febern - alltså sist kom den ju under bion, så han var ju inte alls aktiv innan. Har inte tagit upp det med läkare, ska nog göra det när vi kommer tillbaka till Hamburg. Kanske kan jag ju slå en pling till bvc i morrn också. Nu har ju E feber också, suck suck, men hon är för tillfället rätt pigg.

Mandra, vi åker tillbaka på måndag! Imorrn ska jag dock ha en barnfri dag, de ska vara med mormor, morfar och kusinen medan jag åker till jobbet och pratar med chefen och sen åker till stan en sväng och strosar runt lite  

• malinkat

Pyttis, välkommen hem! Trist att de måste göra en till op, men ändå skönt att de tar det säkra före det osäkra. Hoppas du läker snabbt!! Kram!

Mandra, psykologi är (nästan) allt med de små liven! Snart är hon frisk!

Siggan, skönt med amningen och sovnätter!

• malinkat

Ojojoj, här händer det grejjer! Husköp, fler sjuklingar (kram till Mandra, och till Pyttis som inte får lyfta!), springcykel (Alfred har en och älskar den, första gångerna fick vi hålla i för han tyckte det var läskigt, nu går det undan!), sömn och icke-sömn, och ja, en massa mer som jag hunnit läsa ikapp men inte riktigt hinner kommentera mer just nu. 

Vi kom hem sent igårkväll, flyget gick en halvtimme efter barnens egentliga läggtid, men jag är impad över hur mina goungar ändå fixade det. Alfred och jag hade sovit lite middag tillsammans, så även om han var trött fixade han det. Elvira fattade inte riktigt vad som var vitsen med att sitta fast i knät på mig, och blev lite sur emellanåt, men i det stora hela gick det bra. Så slockande de på stört kl 22 när vi var i lägenheten igen. För första gången i Alfreds snart 4 åriga liv fick jag också höra honom säga "Mamma, jag vill inte gå upp än" Så han låg och drog sig lite i sängen Nu är han på dagis, får dock en kortare dag eftersom han ju är lite sliten, så går vi och fikar och myser efter.
    I Sverige har jag hunnit rida lite, sett syrrans nya häst som är stor som ett hus (170 i mankhöjd) och stark som en oxe, dessutom brunstig, träffat vänner, träffat jobbet, haft febertoppiga barn (måste jag kolla upp nu), shoppat kläder till hela familjen (tröjor till mig uteblev, det här modet är visst inte helt i min smak) och spelat en massa kortspel med familjen. Nu är vi dock tillbaka, och nu ska jag försöka få ordning på alla prylar medan E sover. Tjenixen!
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*