• Mandra

30+ som fick första barnet 2006 *4*

Milla C > Jamen du kanske kan trycka lite på att remissen pratades om redan i dec men glömdes bort. Det är inte ditt problem och upp till dom att lösa?

Agronom > Synd med så mycket resande. Verkligen tråkigt. Speciellt som det annars var intresant. Men snart kommer den. Den där tjänsten som är både intresant och där du slipper resa.

kaz > Men fy stackars din man, med foten. Jag skulle också bära runt och jag gör det än om Tyra eller Vilya behöver, ja fast Vilya får jag sitta mycket med om hon ha rnärhetsbehov, lite för stor nu heh   Jag är ju av den tanken att barn blir trygga om man kan tillfredställa sånna behov som närhet. Snart så kommer Sara vilja gå ner och leka igen och undersöka.

Vi har nu varit på VC och Vilya har halsfluss. Inte konstigt att allt fastnar i halsen på henne. Sen vart det lite upprivet när det fastnade i halsen i fredags så det är klart att kaka på kaka gör att man inte vill äta.
    Hon hade inga vita prickar i halsen och var bara lite röd plus att hon inte haft ngn feber så det var ju inte lätt att gissa på det.
    Jag är glad att jag stog på mig om läkarundersökning när flera i min närhet tyckt att jag överdrivit och att det borde gå över av sig själv bara man låter tid gå. När jag sett hur varje tugga kräver en blinkning för att svälja. Hur hårt  hon sväljer. Nåja, nu får Vilya antibiotika och det positiva med det är att det är hennes första kur någonsin så de tlär ju ta snabbt.
    Så sväljandet och pratat om att hon sätter i halsen kommer säkert att minska på bara ett par dagar!
    Sen får vi se hur mycket av 'fobin' som är kvar när penicilinet tagit så jobbar vi med det då. Skönt så skönt för nu vet vi vad vi kan göra åt och har satt igång att 'bota' det. *phew*
    Fast när de skulle köra in glasspinnen i munnen på labbet så vägrade hon. I 20 minuter pratade vi och pratade, sen kom läkaren från BVC (han som gör väg och mät på Vilya) Snabbt och med våld från min sida, fick hålla i både armar och huvud så tog han provet på ett kick och Vilya fick belöningen direkt, en fjärilstatuering på magen.
    Sen när vi fick provsvaret av distriktsköterskan så  sa hon Vilya att hon var sjuk. Vilya svarade genast att hennes farfar var sjuk och dog, med skräck i ögonen. Så jag passade på att fråga sköterskan innan vi gick om man kan dö av ont i halsen så Vilya fick höra från någon mer än mig att så är det inte.
    Vilka grejer de sättre ihop dom små och vad svårt det är att förklara det här med döden.

• Mandra

M73 > Jag är övertygad om att det är så också, helt klart. Jag ser ju hur det precis blir så. Hur hela hennes kroppspråk säger rädsla plötsligt och så snörper allt såklart ihop sig och så fastnar det. Så du har helt rätt i det.

• Mandra

mmalinkatarina > Tack vännen! Hoppas du har det ljuuuvligt i el stockholmo!

• Mandra

gbg > Vilka goda nyheter! Stort grattis till lillbus! *krama om* Vilken hejjare till föderska du är. 3 gånger redan!
    Jag säger som Minimalla, viktigt att bearbeta den där ångesten som kom. Vad tror du att den kom av?
    Det lät verkligen fint med att du fick lyfta upp han själv. {#lang_emotions_heart}

malinkatarina > Men stackars liten, märkligt med febern som kommer och går. Har du tvistat frågan med en barnläkare? Bara sådär rådfrågat så du vet om det är normalt?
    Lät ju otroligt mysigt med bio.
    När är det du åker hem igen?

• Mandra

Pyttis > Hej vännen och välkommen tillbaka/hem Jag har tänkt på dig och väntat på inlägget ovan. Vad tråkigt att du måste göra om en ganska ordenltig operation fast det lät ju som det inte fanns något alternativ/val.
    Jag hoppas nu att du läker med rekordfart så du inte behöver känna dig så mycket konvalecent mer än att tänka på att inte bära och sånt (som jag gissar att du ska tänka på). En liten {#lang_emotions_flower} via cyberspace till dig och massor med varma kramar, skönt att ha dig tillbaka.
    Ang Vilya så ..Ja vi har tryckt massor på just det i hopp om att hon ska släppa fobin när halsflussen är slut. Hon satte ju i halsen upprepade gånger innan flussen kom meeeen barn som hon är så hoppas vi att hon glömt det och att hon med vår hjälp rationaliserar bort fobin till endast halsont!!

Nu pratar vi itne om det alls utom när hon tar upp det själv. Vi låter det helt vila och som sagt så tar vi tag i vad som är kvar av matfobin när den 10 dagar långa penicilinkuren är över.

• Mandra

Vi 4 > Så spännande med hus. *håller tummarna*

AssarP > Åh lillevän, hur mår han idag?

sirre > Hoppas det var En dålig natt bara

Ja, vi som varit ganska förskonade har hoppat på på sjukabarn-never-ending-storyn nu.
    Inatt vaknade Tyra med hög feber och hade svårt att somna om. Så jag han itne sova många timmar.
    Hon var ju hemma to, fr lö sönd mån tis förra veckan. Vilya hemma hela förra veckan och nu Tyra igen. Tur jag itne jobbar, hur förklarar man sånt vabbande? Kommer ju vara uppe i 2 veckor, hemma med sjukt barn, kanske mer?
    Själv ha rjag en hiskelig huvudvärk ikväll och kan inte komma på varför, antagligast sömnbristen.
    Doktorn imorgon igen då för att kolla så inte T också fått halsfluss.

• Mandra

Tack för alla sympatier, jag kan glatt meddela att idag är Tyra feberfri. Väldigt snorig men vid gott mod och aptiten tillbaka. Hoppas feberfriheten håller i sig nu. Vilya fick gå till dagis idag. Hon kramade mig och sa taaaack mamma. Lilla stumpan längtar efter en vecka hemma.

NU LÄNGTAR JAG EFTER våren och sommaren. Vet ni, båda tjejerna har lekt badstrand hela helgen. Sprungit runt i baddräkter och legat och solat på badlakan på olika stränder (golvet i alla rum). De har sprungit runt i simmringar och armkuddar och fått oss alla att längta efter en badstrand.
    Jag som älskar vintern och allt

kaz > Neeej inte ni också

sirre > Ja eksem får våra också. Vi smörjer och smörjer. Morgon och kväll, så här års så räcker det med att vi missar en smörjning så sätter det igång, framförallt på Vilya.
    Är ni friskare nu? Ja Olle har verkligen haft jobbigt med sina luftrör va? Känslig för hosta när han är förkyld om jag itne minns fel?
    Grattis igår! {#lang_emotions_flower}

Vi 4 > Så fantastiskt spännande! Låter ju som ni redan har det under kontroll. jag hoppas verkligen ni får huset, det låter som gjort för er . Hur många rum är det?

Pyttis > Åh nej, jag hoppas verkligen att du inte fått en infektion! Grattis till helt blöjfritjej. Så skönt för er alla.

Malinkatarina > Lycka till med hemresan idag. Kör försiktigt!

• Mandra

Vi 4 > Jag tänkte på en sak till föresten. Alla projekt tar ju faktist inte energi. En del projekt trots att de är krävande ger energi.
    Jag tänker på tex sambon här hemma som är så mycket gladare sen han började extrajobba. Han har mer att göra, fler saker att få att funka, passa osv men han tycker det är så skoj med ny input i livet så det ger mer energi än det tar. Framförallt så ger det mer lycka i hans och därmed också vårt liv.

Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*