Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som fick första barnet 2006 *4*

M73 skrev 2010-03-12 14:02:56 följande:
     T o jag är soriga o H tycker att vi är tråååååååååååkiga. Sambon kommer att få fullt upp när han kommer hem. Mailade o bad honom köpa hämtmat på hemvägen.
    Åh, vad mysigt det låter med hämtmat. Här är jag gräsänka i kväll igen eftersom maken ska med jobbet och spela curling.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Serendipity skrev 2010-03-12 16:16:12 följande:
    sliten??!! I övrigt känner jag igen allt från min nästan-4-åring.
    Gabriel säger "Mina ben är trötta".

Ibland önskar jag verkligen att jag kunde ta tillbaka saker jag gjort. Dels det som hände i förmiddags, men också det som hände alldeles nyss: Min man skickade ett MMS med en brandbil på som han var och tittade på. Jag visade den för Gabriel - som ääälskar brandbilar just nu - och nu säger han "Vi måste åka och tanka din bil, mamma. Och åka till där pappa är. Snäääälla! Snälla, snälla, snäääälla! Vi måste det! Vi måste det!" hela tiden. Stackars min lille kille, som inte får ha roligt på fredagkvällen .
  • Milla C

Angående hus och kompromisser: Vi har ett par kompisar där tjejen hade två "aldrig" när de letade hus: Inget enplanshus med källare, och aldrig bo i Medåkar (som ligger en mil utanför Arboga "centrum"). De bor i ett enplanshus med källare i Medåker .

• Milla C
    malinkatarina: Prova samma sak som jag försöker få i maken: varmt thé eller (helst) varm svartvinbärssaftprecis när de ska sova. Saften ska vara "riktig" saft, inte så´n där "Spädes 1+7" utan Önos i glasflaska eller ekologisk.
  • Milla C
    Assar: Duktig Gustav{#lang_emotions_heart}!

Mandra: Hoppas att ni allihop kryar på er!
  • Milla C
    Mandra: Krya på dig gumman!

Assar: Jag håller med. Det räcker för er också nu! *Nickar bestämt*

Frk Kanin: Ja, man vill som sagt var göra det så mysigt som möjligt för "Lånebarnet". Ganska opedagogiskt av kompisen att inte komma på besök hos er ett par gånger innan resan tycker jag.
  • Milla C

Jippie! Jag har vunnit auktioner på en skaljacka och en Lundmyr-mössa på Tradera ! Nu ska jag "bara" vinna auktionen på skaloverallen jag är intreserad av också så spelar det nästan ingen roll att jag varit vaken halva natten med något barn och att Lucas tyckte att det var morgon halv sex .

• Milla C
    Vi 4: {#lang_emotions_flower} Grattis till husköpet och till förskoleplatsen ! {#lang_emotions_flower} Men oj! vad mycket du har haft (och har) att göra på en gång ! Inte undra på att du får amgkatarr .

Pyttis: {#lang_emotions_flower} Grattis på födelsedagen! {#lang_emotions_flower} Vad fyller du? 21?
  • Milla C

Maken och Gabriel är ute i lekparken. De ringde just in "Mamma, jag gungar i den stora gungan. Jag ligger ner. Och så har jag gungat på två gungor och så..." Han är så underbar vår äldsta son{#lang_emotions_heart}. Den lille ligger och sover och är ganska underbar han också .

• Milla C
    {#lang_emotions_flower} Grattis i efterskott Elvira! {#lang_emotions_flower}

Frk Kanin: Jag kan tänka mig att det gör väldigt ont att tänka på allt som Adéle egentligen borde ha fått vara med på. Men vad fint av Ärtis att tänka och säga så om lillasyster{#lang_emotions_heart}. STOORA kramar till er!

Krya på er-kramar till alla som behöver!

Själv var jag glad att jag inte hade någon spegel på hela dagen igår - för då hade jag nog inte gått utanför dörren. Det är en sak att känna sig som en urvriden trasa, men en annan att se ut som en. Och det var precis vad jag gjorde upptäckte jag när jag hamnade framför en spegel på kvällen. Vi var på familjerådgivningen för tredje gången igår, och jag började gråta och kunde inte sluta (grät för allt och ingenting, var bara sååå trött). Sedan gick jag tydligen hela dagen och var alldeles röd och svullen både i och omkring ögonen. Men eftersom jag inte visste om det så var jag både på lång prommenad med killarna i det fina vädret och var hemma hos en kompis till Gabriel (som har en lillebror som är född dagen efter Lucas) hela eftermiddagen och satt och pratade.
Svar på tråden 30+ som fick första barnet 2006 *4*