30+ som fick första barnet 2006 *4*
Kikar in eftersom jag stämmer in på namnet på tråden och känner igen några av er som är med här.
Har en dotter född i mars 06 och en son född i december 08.
Kikar in eftersom jag stämmer in på namnet på tråden och känner igen några av er som är med här.
Har en dotter född i mars 06 och en son född i december 08.
Hej hej!
Hinner inte läsa ikapp nu, kanske mer på onsdag. Imorgon är det dotterns födelsedag och jag ska iväg och visa upp mig på rekryteringsträff på Arbetsförmedlingen i stan. Hinner inte mer än en bråkdel av var jag vill/borde om dagarna.
Hoppas ni har det så bra ni bara kan. Och att våren äntligen är på väg.
Kram
Tjo vad ni skriver. Jag hänger verkligen inte med. Och jag känner igen flera av er från en gammal tråd, men minnet är ju lite ihåligt ibland. Ska försöka läsa ikapp nu när jag försöker stressa ned och kanske kan orka vara uppe längre på kvällarna dessutom.
Ska väl uppdatera lite om mig själv att jag fortfarande söker jobb, men det är segt. Har varit hemma tre månader snart och även om jag har rätt till a-kassa i drygt 1½ år så vill jag inte gå hemma precis.
Uppepå det har jag just avverkat en stor kalashelg för min nu fyra år gamla Uma och planerar för fullt för att hitta en större lägenhet. Och så vill vi ha ett syskon, kanske till nästa år. Jag ska i alla fall inte ta fler hormonpreparat, p-sprutan "går ut" om 1½ månad och då är det nog.
Kikar in ikväll eller något igen och försöker hänga med lite bättre.
Sköt om er!
Milla C: Lycka till själv med jobb och familj och allt. Kram.
Mandra: Hoppas du kryar på dig snart. Och vad fint av Vilya att vara så förstående.
Nu ska jag lämna den här datorn och gå igenom barnkläder. Tror jag. Inget jobb att söka idag, så då får det vara.
kaz: Oj, salmonella. Hoppas det inte är det. Skönt att hon fått aptiten tillbaka.
Och att nosa bebis - DET vill jag också göra. Fast jag har en ganska "liten" fortfarande. Vi har ju bestämt oss för åtminstone ett till syskon, jag och dottern säger gärna två (ibland säger hon att vi ska vara sju totalt, med mamma och pappa). Vi får se vad det blir. Och detta trots att sömnbristen har bott hos mig sedan jag var gravid med första, alltså upphackade nätter i 4½ år. Men det här är ju meningen med livet ändå, tycker jag. Det är så underbart, nästan jämt. Måste bara få mina föräldrar att vara barnvakt för det har inte hänt på två år och jag tror att vi behöver det. Nu är ju ändå minstingen över året. Och han gillar sin mormor.
Ha det bra i vårvädret (som jag hoppas många av er har). Kram.
Milla: Lycka till med intervjun och barnvakt!
Pyttis: Jobbigt med allergin, men bra att ni vet vad det berodde på.
Själv har jag en hemmadag med hela familjen. Grådaskigt ute men det verkar smälta bort mer snö i alla fall. Det är snorigt och hostigt och sonen har fått ta sin medicin mot förkylningsastma igen. Suck. Men det går ju över. Snart är det vår?!
Mandra: Vilken bra ramsa. Den vill jag lära min dotter.
Kikar in en kortis. Hänger inte alls med men försöker. Har lämnat barnen på dagis, konstaterat att inga nya jobb finns att söka för tillfället och undrar vad jag ska ta tag i först - vårstädningen eller en tur till mataffären.
Pyttis: Jag har aldrig skrivit högskoleprovet heller.
kaz: Mina barn fick bara inte välling på natten till slut. Jag gav nappen och kämpade med att få dem att somna om igen. Och ge vatten istället för välling.
Tjoho! Jag har ett dilemma. Jag vill inte tappa bort er, minns er från förr, men jag hinner verkligen inte komma ikapp med alla inlägg och vad som händer. Jag kikar in ibland och skummar igenom i alla fall.
Sköt om er!