Inlägg från: Sunkiissed |Visa alla inlägg
  • Sunkiissed

Hur kan man önska sig ett prematur barn??

Om det bara är för att mamman inte orkar och har lust att vara gravid så tycker jag det är egoistiskt mot barnet!!

Jag fick mina tvillingar i v24+4 och skulle hemskt gärna vara gravid mycket längre och få en normal förlossning.. Tycker det är tråkigt ifall vissa inte uppskattar en sådan stor sak..

• Sunkiissed
    SaJo81 skrev 2010-01-26 19:59:44 följande:
    jag avundas alla som fick gå en en hel graviditet......längtade så under graviditeten att bli så där härligt stor och vagga fram med stolt min....Blev inte så då pojkarna kom v 30+1, visserligen mådde dom jätte bra hela tiden men ändå, jag (miss)unnar ingen den fruktansvärda tiden man går igenom och inte tala om vad barnen går igenom den första tiden som tidigt födda!
    Ja, visst saknar man graviditeten :(
  • Sunkiissed
    ääni skrev 2010-01-26 16:45:28 följande:
    Så de kan ibland rädda barn före vecka 23+ var min poäng. I vecka 23+ däremot är överlevnaden betydligt större. Om jag inte minns fel är den 56 % bland de levande födda.
    Ja mellan v 23-25 tror jag det ligger på den %..
    Mina barn föddes i v24+4, vi fick komma hem i v36+4 utan sond eller sygas så för oss gick det väldigt bra :) Inga operationer osv..

Men vi fick se mycket sorligt på sjukhuset.

Och det är inte en lätt tid att ha ett sjuktbarn och ett barn kan vara sjukt när det kommer i v33..
  • Sunkiissed
    satakatse skrev 2010-01-26 21:17:33 följande:
    oj... finns de folk som vill ha ut sina barn innan fullgången tid?har för mig att tex möjlkhormonerna kommer inte igång förrän till slutet mot grav...mina föddes oxå i grav vecka 28, med första veckan som risk för att de skulle dö... ändå är och var de friska, men att födas så pass tidigt är riskfyllt...
    Ja jag tycker det låter jättekonstigt!
    Visst att man kan klaga men att allvarligt vilja ha ut barnet tycker jag låter egoistiskt!

Om det är något som gör att det är bättre för både mamman och barnet så är det klart att man ska göra något åt det, men inte för att man har foglossning eller någon annan typisk sak som de flesta gravida har.

Ser man på "Den sköra tråden" så dog väl en i v29??

Bra att allt gått bra för er !
Svar på tråden Hur kan man önska sig ett prematur barn??