• libero

Campingtråden längtar efter våren !

Poppy69 skrev 2011-01-19 14:25:47 följande:
    Ja det var kul, verkar vara en fin plats, förtältet ner mot havsutsikt...
    Campingen ser fin ut och vi hoppas att det blir bra...
    Spännande, första året på säsong....
    Nu är det bara till att spåna på hur vi ska bygga golv, vi funderar på lastpall med skivor på....
    Har man nån presenning under eller så då?
    Grattis vad kul!!!
    Vi har presenning över trallen under tältmattan. Det funkar kanon.
  • libero
    nericia77 skrev 2011-01-20 10:17:31 följande:
    libero: haha nu tacka jag fast inlägget inte var till mig. haha vimspanna e jag.
    Jag grattar dig också till jobbet så du kan ta åt dig du medGlad
  • libero
    nericia77 skrev 2011-01-22 14:10:37 följande:
    förresten måste ju berätta, vart så full i skratt igår när jag kom på mig själv. Vi har börjat fundera hur det e med husvagnen, men självklart är det ju bra annars skulle han vi har husvagnen hos hört av sig. men jag som bara måste fråga skicka över ett mail igår o undra hur det var med den, haha mån tro om han sitter o skrattar för sig själv när han läser det. för jag skrev bara, -hoppas allt är bra o att det går bra med husvagnen, haha
    saknar min vagn såå. Vill att det ska bli barmark nu, så man får ta hem den.
    Ha ha. Han måste tro att du är galen. Funderade själv på att gå ut och titta till vår idag men det är så mörkt där vi har vår så det känns lite meningslöst.

Jag har sådan abstinens så jag får snart söka vårdFlört

Var och handlade världens sötaste stekpanna i går som jag bara måste ha i husvagnen. Hon i butiken trodde nog att jag var galen när jag fick upp ögonen för min lilla stekpanna.
  • libero
    MiaB72 skrev 2011-01-22 17:50:22 följande:

libero: Men åh sicken söt stekpanna

Ska ge mig ut och shoppa lite nytt "porslin" till husvagnen snart tänkte jag, har ju haft samma sen vi skaffade husvagn för 4 år sen, känner att vi kan unna oss lite nya tallrikar och glas Nån som har tips på nåt snyggt? Lite sugen på fyrkantiga tallrikar denna gången!

Visst är det roligt med lite nytt porslin. Tallrikar vet jag inte några snygga som finns just nu men jag satt precis och tittade på www.bolagret.se och tyckte att deras silikonmuggar var lite läckra. Vi har ju Rice muggar som vi är helnöjda med men de kostar ju en del.
  • libero
    Wilowa skrev 2011-02-01 17:42:00 följande:
    Jag har precis varit ute och tittat till husvagnen samt städat lite i den. Fast hjälp vad kallt det var! Är det så att kylan stannar kvar i vagnen så det är -20 i den trots att det är +3 ute? Fast konstigt nog så visade termomern på +3 inne i vagnen med. Jag antar att man upplever det som kallare eftersom det är inomhus men med dunjacka och mössa på så gick det bra att vara där en stund i alla fall.
    Åh vad mysigt fast inte att det är så kallt så klart. Jag och min lilltjej var också ute med lite grejer som vi köpt till vår i förra veckan men som sagt det var KALLT. Sedan står vår i en bod som är väldigt mörk så det var inte så smidigt att röra sig därinne ha ha. Om ett par månader åker den fram och då ska jag greja.

Eftersom vi köpte ny i nov så är den ju alladeles tom och våra saker står inställda i källaren så de ska diskas först innan de ska in i skåpen
  • libero
    Wilowa skrev 2011-02-02 08:02:29 följande:
    Åh vad frustrerande att inte ens ha hunnit få in grejerna i nya vagnen. Jag gissar att du lääääängtar efter våren.

Över jul när vi senast hade vagnen så brydde vi oss inte om att städa ur den eftersom vi trodde vi skulle  ha den över nyår igen. Fast vår värdinnas styvpappa hamnade på sjukhus så festen blev inställd och vi stannade hemma. Eftersom vi snart ska iväg så behövdes vagnen städas nu, men maken var snäll nog och satte på värmen. Han var väl rädd att få göra all städning själv, för jag hatar att frysa och igår var jag dessutom inte helt frisk.
    Jag är lite sugen kan jag lova. Vi hämtade vagnen när första snön kom sedan har den ju legat kvar hela tiden. Jag älskar inredning och nu är jag sååå sugen på att fixa till den med snygga kuddar överkast mm. Vi åker inte ut så ofta på våren innan vi sätter upp den på säsong men i april ska den fram. Åh vad mysigt att snart åka få åka iväg. Avundsjuk...
  • libero
    Wilowa skrev 2011-02-02 09:05:39 följande:
    Ja jag är så glad att vi bytte till en vagn som det går att vintercampa i. Det ska bli så skönt att komma iväg. Sonen ska ha en kompis med sig också, så det blir nog full fart hela den helgen.

Fast jag tycker att ni ska testa att vårcampa, det är så mysigt. Lugnt och skönt på campingarna och härlig natur. dock gäller det att vara lite impulsiv så man kan välja en helg med fint väder.
    Tolta. Problemet är bara att vi har lantbruk och en massa kor så det är lite svårt att komma i väg tidigt på våren när det är vårbrukFlört Men att uppleva Öland i Maj är inte illa det heller. Förra året när vi satte upp vagnen var vi bara 2 barnfamiljer på hela campingen den helgen och det var helt underbart.
  • libero
    Wilowa skrev 2011-02-02 10:30:52 följande:
    Vi bor nog i olika delar av landet, för här är det fortfarande vår i maj.
    Det är vår här också i maj men det kan ju vara på gränsen till sommar ibland

Chris! Det låter som du har haft det bra i helgen

mr Eriksson!
    Klart att du ska vara kräsen när det är en ny vagn ni ska köpa.
    Håller nog med dig när det gäller klädseln. Jättefin vagn. Har ni 2 barn?
  • libero

Sitter här och funderar på trappsteg. Nu när vi köpte vår nya så fick vi bara med en i plast och det var ju mindre kul. Funderar på att köpa en stor i trä. Vad har ni andra för någon? Och vet ni något bra ställe man kan köpa dem på?

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !