-
Nu är du snäll och spar liiiiiiiiiiite saker åt oss, vi kommer förbi Ullared på söndag.rosaid skrev 2010-10-01 12:34:31 följande:idag kopplar vi vagnen...ska testa den på ullared
-
Ja du, folk vallfärdas till paradiset Gekås. Gott att ni fick el då.rosaid skrev 2010-10-02 17:58:24 följande:ja jösta petter..vi kom dit 18.oo igår kväll 2 st före mig i kön o elplatserna hadde tagit slut 16.00....men tjejen före mig ville inte ha sin elplats för den var för backig...dom hadde tydl husbil...så när det blev min tur fick jag den...gissa om många va besvikna i kön efter mig,,,,,nå fick testat allt i vagnen o det gick såå fint allt...fick lite mer på inköpslistan till vagnen...i morse ringde klockan 0545....06.30 var vi i kön..den var till bräckeboden då....så vi kom in i första insläppet...men när vi gick ut då var det folk jösses....nå vi åkte från campingen till husvagnssvensson o vidare till ikea....bilen helfull..vi nöjda..behöver inte handla kläder förren i vår,,,,,vi kunde bara vara en natt pga idas 6 års kalas imorrn.....nästa helg hafsten o polarvagnen men helgen därpå ska vi ha en avkopplande helg utan shopping iaf inte dom mängderna...o kolla o bo in oss på riktigt....vita sandar eller laxsjön....
Gott att ni fick handlat vad som behövdes.
Vad är det för planlösning på vagnen ni åker runt med.
Vi kommer stå här i Varberg Oktober ut, så det blir inget Hafsten i år för oss, blir kanske till våren. -
Ja ok, det är ju perfekt att ha en sådan vagn att åka runt med...rosaid skrev 2010-10-02 18:34:29 följande:e ju soffa bak dubbelsäng med toa vid sidan om bak...460 htd....
ja nu åker jag till hafsten nästa helg o helgen därpå vita sandar i mellerud -
Jobbat i helgen, men nästa helg är en ledig helg som jag redan idag ser fram emot ;) veckorna går ju så fort så snart är det fredagkväll och vi sitter i vagnen och myser ;)
-
Har också haft problem med en fuktskadad Knaus, men det va ju av årsmodell äldre. Min mamma och hennes man har en 2010 Knaus, finfin vagn!
Skoj Jmmm att ni ska iväg med vagnen, vi åker till våran också.
Det känns lite sådär med fukttestet får vår del nu när M är fukttekniker, men det är ju "tvungent" att göra på firman så att vi får stämmpel i boken. Till våren blir det test på våran och byte av ytterväggen. -
Det går, vi ska ju göra det ;)Wilowa skrev 2010-10-16 11:03:15 följande:Av vad jag såg på fabriken så känns det nästan som en omöjlighet att byta ena sidan...det var ju typ station tre av 15-16.
Kan återkomma till våren med HUR ;) -
Det går ju på garantin, det är ju saker som inträffat under "byggtiden" av vagnen inne i fabrik, så vi bryr oss inte om kostnaden. Vet ej hur dom gör faktiskt, men det tror jag ju inte. Återkommer våren 2011, om hur det gick till ;)Wilowa skrev 2010-10-20 18:38:13 följande:Ja gör det för det känns som ett större jobb än vad det är värt. Kommer de att byta ut all inredning som sitter fast på väggen på insidan med?
-
Samma här, har packat för barnen som ska vara hos moster.jmmm skrev 2010-10-28 10:00:38 följande:
Idag ska jag packa ihop grejjer till barnen samt se över packningen i vagnen för oss vuxna
Imorgon em lämnar jag barnen hos mina föräldrar sen drar mannen jag o husvagnen till ullared ska bli härligt! Får se om vi får nån plats på campingen, lär va slut på elplatser tidig em o icke el platser farmåt kvällen enl, kvinnan i receptionen.... för vår del går de bra med quickstopet, men de hade ju varit trevligt med tillgång till dusch tidig uppstigning på lördags så man kommer in.....
På söndag ska vi träffa medlem2 och hennes man där uppe, kul!
Har handlat mat & vinet, så sedan blir det att mysa av!
Så ses vi på söndag! Trevligt!!! -
Oj, ellergiska emot mycket då?!Wilowa skrev 2010-10-28 13:01:33 följande:Hoppas ni blir klara snabbt i varuhuset då så ni få gott om tid att mysa samt vara sociala.
Våra barn har allergier som ställer till det för oss, samt att min man är borta mycket under veckorna och då vill han träffa barnen under helgerna. Det är mycket därför som vi skaffat husvagnen, den ger oss ett allergianpassat andrum som vi så väl behöver ibland.
Inte lätt det där med allergi. -
Första advents helgen ställer vi upp våran vagn och vi har fått en annan plats, utsickt emot backen. Ska bli roligt. Lukas längtar så efter att få åka skidor. www.isaberg.com befinner vi oss på.
-
mrseriksson: Härligt för barnen!
tolta: Yes det är både bra (förutom servicehuset, men det funkar) och mysigt ;) -
Ja det är bra att man hjälper varandra när man inte kan åka dit jämt.Chris skrev 2010-11-15 10:53:12 följande:I Säfsen börjar dom ha en hel del snö i familjebacken. Dels natursnö men sen så går snökanonerna dygnet runt. Får se när backen öppnar.
VI skall ev. åka upp om 2veckor för att fixa en snösäkring i förtältet. Hade trevliga vänner som var uppe i helgen som hade kollat till vårt tält och taket tyngdes ner av ca 10cm blötsnö som dom tog bort.
Annars blir premiären över nyår, då vi planerar att stanna ca 1 vecka
Vi stannar också i vagnen ca en vecka mellan jul och nyår, härligt att kunna nyttja mer än helgerna då och då... -
JA du kvaliten har ju försämrats med åren OM man säger så...Mikah skrev 2010-11-15 22:32:23 följande:Nu har vi lämnat in vår husvagn på lagning. Vattenpumpen fungerade inte som den skulle. Inget tryck och inget varmvatten. Undrar om det finns nån ny vagn som fungerar från början. Detta felet har varit hela tiden som vi har haft den.