• jmmm

Campingtråden längtar efter våren !

Tolta! Du har en hobby o hobby har egna fästen om jag inte misstar mig. Vilken variant på tv skåp har du? Drar du ut ett helt skåp o sen sitter tv´n o kan snurras på ena delen? eller är det jalusi skåp? Vet att vi haft lite problem med bla hobby´s skåp o större tv aparater o djupet på dem helt plötsligt kan man inte stänga skåpet
    Har du kollat tv fästena i kama katalogen?
    http://www.kamafritid.se/pdf/07002.pdf

idag ahr jag o barnen varit o bäddat i vagnen o lämnat grejer imrogon tar vi premiären Hoppas vi får rätt på kassett toan bara...... Får in o flörta m verkstadskillarna imrogon

• jmmm

Vi har haft vår premiärcamping o efter ett par rundor med siliconsprayet så slutade toan att läcka Än så länge är allt bara bättre Älskar vår vagn! Men de blev ju inte så mycke mysa/njuta. Kom dit i fredags höll på en del med toan o sen var de majbål typ, lördagen var cup med grabbens fotboll o em ägnade vi åt att sätta upp förtält o få i spänn o så. Där blev vi nästan på ovänner, vi behöll tältet från "gamla" vagnen eftersom det är samma a-mått, men när tältet kom upp i skenan ville inte mannen acceptera storleken, jag blev arg, isabella tabellen o katalogerna säger a mått 1000 o detta är ett 1000!! ja ja han fick lyssna på frun sin o se de var ju rätt bara de att vi var vana vid att de gcik längre ner på förra vagnen som skulle kunnat ha även amått 989
    Igår jobbade jag, jisses va campare skall ha tillbehör o jisses så många som missar att tömma varmvattenberedare o kranar under vintern...... Vi hade ingen butiks personal igår så jag tog en hel massa där.
    Idag blir de jobb mannen får komma hem o ta sjuk son. hoppas han e bättre till helgen då vi skall åka på en tur med min släkt o fira en 80 o en 25 åring
    Husvagnen får besök 13 maj nästa gång.

• jmmm

Vi stannar på rastplatser o sover, så länge där e andra ekipage o upplyst så känns de helt ok. Vi har visserligen haft både narkos o gasollarm i vår vagn. Skall in ett nytt i nya vagnen. har bara itne bestämt mig för vilket jag skall satsa på

• jmmm

Libero: de finns olika sätt att lösa detta på beroende på vad för vagn o årsmodell typ.
    På vissa vagnar ex kabe finns de en list i överkant runt hjulet ocxå som amn har en speciell hjulhuskappa i.
    På andra som itne har det tex nyare adria så brukar vi rekomendera att limma fast tryckknappar på vagnan(hjulhuset o sen antingen använda sig av en rak hjulhuskappa som man själv slår i tryck knapp i elternativt finns det rak hjulhuskappa att beställa med tryckknapp i.

Nyss hemkommen från en helg på bornholm, JÖSSES m campingar de fanns där, men de e synd d ee så dyrt o ta vagnen med över Denna gången bodde vi på hotell.
    På torsdag åker vi till vagnen på em, grabben skall ha försenat barnkalas på fm(om han e frisk....) Tyvärr jobbar jag sen fre-sö, men men familjen kan njuta av vagnen o jag får några timmar o framförallt goa nätter i husvagnen

• jmmm

mammasara80: vi har en i tråden som säsongar där, hon ger sig nog till känna
    libero: det är i kama fritids sortiment de finns så alla butiker som har kama sortiment kan ta hem/har hemma dem de för kabe är ganska dyra, ca 260kr minns inte vad ni har för vagn. ett tips angående limningen på vagn, isabella har eget lim=svindyrt, superlim funkar bra, kan behövas göras om nån gång men de kan de kanske va värt mät bara noga vart knapparna skall sitta o ha inte fööör spännd markkappa.

chris: de lät ju lite läskigt m brand i stolpen, men att ligag utna e l e ju inge konstigheter alls hur många grader hade du vagnen ståendes på då? o så har du den stora kylo frysen med separat frys elelr har du endörrars skåpet? evt du hur många luter kylen e  på? funderar för vår del nämligen vi har ju stora lyl o frysen i runda slängar 150l + egen dörr t frysfacket.
    har vår vagn på el med 7* inställt, skall läsa av mätaren nrä vi kommer 2 veckor har den stått då, 2 nätter har vi varit där i övrigt bara kylen på (o ev värmen)
     men vi betalar ju el efter förbrukning iallafall. borde kanske köra på el, har bra gasolpris på jobb, 295 för pc10

• jmmm

chris. aha så ni har ingen värme i vagnen under veckan, nja de har vi, vi lämnar ju allt kvar vatten osv så vi vågade inte chansao de va nog tur för första natten vi lämnade vagnen hörde jag av några andra att de varit 6- där på natten. Men de e ju skänt o ha lite mer värme så klart när an kommer på kvällen. ja då har ni troligtvis samma kyl som oss, tillval i icke royal 10:or o standard i royal10:or iallafall.

• jmmm

Tolta: kolal varmvattenberedaren o under lådor etc så att det inte läcker vatten någonstans nrä du kör kraarna både på kallt o varmt. har du otur har de varit kallare i vagnen under natten o tyvärre kranen o varmvattenberedaren känsliga för frost. Men jag hålelr tummarna att de klarat sig men OM de hänt e de ju bättre o se de i tid inann de gör skada i vagnen

• jmmm

chriss: vi kommer tömma ur vattnet när vi kommer dit o tappa på nytt, tyvärr hann vi inte med det sist när vi lämnade. Känns ju inte så fräscht med 10dagar gammalt vatten..... man borde ju kunan skippa värmen nu framöver men å andra sidan om man bara kräver tatd e skall vara låt säga 7 grader i vagnen så går den ju bara på om de e kallare o vi har ju el på mätare va får ni föresten betala för  er plats? vi komemr stå dryga 6 v o om vi skulel stått 10v hade vi fått rpis på 3500+ el, nu nrä de blev kortare o vi hade ställt upp vagnen, de blev ju tight m tid nrä vi fick veta att vi kunde hämta hem vagnen o utan dragbil..... så blev de3000 + el..... tyvärr kommer vi itne hinan nyttja den så mycke som vi skulel önskat känns de som, men men, skönt o ha dne på plats iallafall

tolta: nej de har säkert klarat sig, men bättre o kolla en gång för mycke än en gång för lite....

• jmmm

chris: så ni betalar bara de dagar ni är där så att säga?

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !