Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

Tolta: ja det e otroligt vad de kostar å husbilar det e ju hutlöst mycket pengar

• nericia77

halloj alla!

välkomna hit alla nya, kul när det e tagit fart, i tråden, bara mer o läsa ikapp bara Flört.

Här längtar jag till vi ska ta o hämta vagnen, vill göra iordning den NU inför sommarn. O sen bara måste jag berätta, jag har fått jobb, jag är sååå glad. Så tråkigt o gå arbetslös. Har ju gått hemma så länge nu(1år) men jobbade i somras, men nu kommer jag jobba, få lön, vi kan köpa till lite mer saker till vagnen o sen resa mer, jabadabadoooo man har ju liksom fått snåla lite förut, man blir ju inte så tät när man är fritidsforskare .

• nericia77

3kids & marremask: Tack så mycket . e så glad för att äntligen få jobba igen.

marremask: ja du håller denna längtan efter vagnen i sig år efter år, då lär nog vi oxå börja utnyttja vagnen på vintern. fast jag skulle ju då gärna ha sommar o bad på vintern, (om du förstår) haha. Hade vi haft som i usa här i sverige, att det vore sommar fast det var vinter så hade vi lätt campat på vintern haha

• nericia77

libero: tack

jmmm: ja inte e det kul o gå hemma. jag har gått lite på timmar. men känns så tråkigt att jämnt få till svar att de gått vidare med andra sökande. man vill ju gärna ha en tjänst med fast månadslön, o nu fick jag ett jobb där det var 250 sökande. då blir man verkligen stolt över att de tycker man är bäst . hoppas du ska få ett jobb snart. håller tummarna.

• nericia77
    Wilowa skrev 2011-01-20 21:31:28 följande:
    Gud så skönt! Grattis! Jag är egentligen också arbetslös, men är med i en vikariebank inom barnomsorgen. Jag jobbar i alla fall 70-80% och den här terminen har jag en anställning på 50%.
    Tack .

gött o få en anställning även om det är 50%, inom barnomsorgen lär det väl behövas folk. här bara skriker de efter förskollärare.
  • nericia77
    Wilowa skrev 2011-01-21 07:50:44 följande:
    Tyvärr så har vi ett universitet här som det bara spottar ut lärare och förskollärare ifrån. Många av de som flyttar hit för att läsa stannar kvar, så här är det många sökande till få tjänster tyvärr. Jag har en familj som är rotad här och då är det inte så enkelt att flytta, dessutom så har min man ett bra jobb. Det är bara att harva runt i vikariebanken tills det blir en öppning och denna 50%-iga tjänsten är ju en början.
    ja då är det ju svårt. Tänk va olika det kan vara, här har vi oxå lärarutbildning. men ändå skriker de efter förskollärare.
  • nericia77
    Wilowa skrev 2011-01-22 08:57:54 följande:
    För min del har det ingen ekonomisk betydelse om jag har fast jobb eller inte, för bristen på vikarier är akut här. Jag får jobb varje dag, men kanske inte alltid hela dagar. Fast det skulle vara väldigt skönt att få ett schema och en fast plats. Fast nu jobbar jag som sagt halvtid på en förskola och igår upptäckte jag fördelar med det som jag inte tänkt på innan. Jag var med mitt ena arbetslag (jag jobbar på två avdelningar) ut och bowlade igår och det var jättekul!

Är det någon mer än jag som ogillar vädret just nu? Det är is överallt, det går knappt att gå ute, knappt åka skidor  vare sig på längden eller utför och det är brun, smutsig snö överallt. Det är ju så här det ska vara i slutet av mars och inte i mitten av januari. Måtte det snart komma lite mer snö utan att regna så vi får tillbaka den sköna vintern! Jag bara längtar efter att få koppla på husvagnen och dra till Sälen och eventuellt blir det en tur till Säfsen innan dess. Solig
    vädret e hemskt just nu, ,men mer snö, nääää vet du vad, nu får det vara nog. sol o sommar vill vi ju ha
    vikariat är inte min önskan heller, eller på timmar. här kunde de ringa o undra om jag kan komma inom en timme o jobba, inte så lätt när man har småbarn o bara släppa allt. jag blir stressad av att inte veta från dag till dag. jag e ett kontrollfreak, måste veta vad som händer framåt
    jmmm skrev 2011-01-22 13:17:16 följande:
    Tolta: okej ja vikariat i min bransch e inte lika lätta Men jag hoppas som sagt snart att ha nytt. o att veta hur man jobbar e a&o känner jag

Här e snön nästan borta, de där tiden med is överallt hade vi i förra veckan o veckan där innan, de var inte kul.... nu är det högarna från skottningen som ligger kvar smutsiga o tråkiga
    I mars vill vi att snön håller sig borta helt för säsongen för då tänker vi hämta hem pärlan

Soliga hälsningar till er alla från skåne
    va jobbar du med? jag e nyfiken i en strut
  • nericia77

förresten måste ju berätta, vart så full i skratt igår när jag kom på mig själv. Vi har börjat fundera hur det e med husvagnen, men självklart är det ju bra annars skulle han vi har husvagnen hos hört av sig. men jag som bara måste fråga skicka över ett mail igår o undra hur det var med den, haha mån tro om han sitter o skrattar för sig själv när han läser det. för jag skrev bara, -hoppas allt är bra o att det går bra med husvagnen, haha
    saknar min vagn såå. Vill att det ska bli barmark nu, så man får ta hem den.

Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !