Campingtråden längtar efter våren !
Ser att några av er även är på facebook. Är ni med i någon campinggrupp där? Jag är nästan bara på fl för att hålla koll på er här, annars "bor" jag mest på facebook.
Ser att några av er även är på facebook. Är ni med i någon campinggrupp där? Jag är nästan bara på fl för att hålla koll på er här, annars "bor" jag mest på facebook.
Nu i helgen när vi var till Örebro, så blev jag förvånad över hur lite bilen drog. Den drog i snitt ca en liter diesel per mil, jag hade trott att det skulle bli mer nu när vi har en tyngre vagn. Jag måste säga att jag är väldigt imponerad över min "lilla" Golf...fast den får dra 1600 kg, så den är inte så liten egentligen. Vår Passat (bensinare som får dra 1300 kg) höll ju på att korka när vi hängde på den förra vagnen (totalvikt 1320 kg). Det är en pigg bil, men så fort man hänger nått på dragkroken, så hoppar hälften av hästarna upp i släpet/husvagnen och åker med. ...och bensinförbrukningen var högre än med Golfen med den tyngre vagnen efter.
Ni andra som drar på era vagnar, vad ligger er bränsleförbrukning på? Hur mycket får ni dra med era bilar och vad har ni för totalvikt på era vagnar?