jmmm skrev 2011-01-08 15:19:53 följande:
Mammiz77: Välkommen till tråden
Angående era tv apparater i 560 KMFe så kan de nog skilja på lösningarna genom åren. Hobby har bytt till olika "gondoler" under åren nämligen
Ska ni sätta armar så tänk på att förstärk om där inte redan är gjort det (har sett exempel när det inte skett....) en hsuvagns vägg e inte stark nog annars
e ganska häftigt egentligen att så tunna"klena" konstruktioner kan husa en hel familj o tillgodose så många olika behov
Vi har ju samma planlösning i vår Kabe fast köksbänken är lite grundare i kabe än i de nyare hobby vilket ger lite mer plats att passera köket, men visst är det inte lätt att passera men de övervägs avt de andra födelarna med den planlösningen enligt oss
Hade ju en adria 542Pk innan de var ju en smalvagn o inte "rundgrupp" i mitten utan dinettgrupp så vi är ju vana
Visst nu har vi både be kort o ny bil som skulel klara en större vagn, men jag känner mig för feg o dra ut själv m en större vagn
så än ett atg känns denna vagnen som rätt vagn för oss. Den dag vi börjar säsonga mer eller barnen "växer ur sina sängar" får de bli större vagn, har redan mina favoriter men de lär ju itne bli förre planlösningar med åren
En kabe 780 GDL eller en BGXL skulle passat oss fin fint sen
hela familjen Längtar grymt mycekt efter vår husvagn. Måste bli färdig o ringa fd kollegorna o boka in fukttest o lite småpill
så hon e redo i tid......
Jag som trodde ni hade västa Hobbyvagnen
. Den Kaben har jag inte sett någon planlösning på. Låter spännande med köket.
Wilowa skrev 2011-01-08 15:27:53 följande:
vi har vår tv stående i vårt sovrum när vi är hemma, så vi har inte brytt oss om att skaffa nått fäste till den i vagnen. I vår vagn ska tvn sitta på en "gondol" som går att snurra på och på baksidan är det ett barskåp...med fina Hobby-glas i.
Blått ljus kan vi få i barskåpet med. Kan ju säga att vi inte använder vare sig glas eller blått ljus.
Vad det gäller fäste till tvn, så kollade vi Hobbys originalfäste och det skulle kosta ca 1500...och där stannade det för oss.
Vi har också tv:n stående i sovrummet så den får nog stå på hyllan mellan sovrummet och köket hos oss.
I vår vagn så har vi ju en stor hylla däremellan men jag förstår hur er ser ut med skåpet för det är ju så på de nya vagnarna.
Jag sa just till sonen att jag längtade ut till husvagnen. Då kom han med en leksakshusvagn och la på min kudde så här ligger jag nu och leker.