Inlägg från: nericia77 |Visa alla inlägg
  • nericia77

Campingtråden längtar efter våren !

Wilowa skrev 2010-12-06 19:50:54 följande:
    Platserna var så trånga att de som hade förtält inte fick plats med bilen bredvid. Fast trängseln var inte det värsta, utan det var att de inte hann med att hålla fräscht i duschar och toaletter. På herrarnas så stank det urin (enligt min man). Kräks Fast det är några år sedan vi var där så de har kanske hunnit förbättra sig.

Vad det gäller Böda camping så orkar jag inte se på det...det är bara föööör mycket. Fast min man brukar se på det och han gillar det.
    ja du jag har sett på den  2 ggr. o jag blir så shockad att det är sådär på camping, det måste ju vara såååå överdrivet. o det är det ju säkert. för vem skulle se på det annars eller?Obestämd

men man blir allt sugen på att ut o campa. men inte böda (för våran del). vi har en resa inbokad nu. vi ska uppåt landet, närmare bestämt lycksele, det är studentfirande till sommaren, och då passar vi på att ta med husvagnen så får vi vårat eget boende, o slipper trängas hos släkt, ska faktiskt bli riktigt skönt. o jag längtar till sommaren, e ingen vintermänniska. men det e ju gött med snö ute nu när julafton närmar sig
  • nericia77
    mrseriksson skrev 2010-12-07 07:04:29 följande:
    Hej hopp....när vi var på ALV i sommras bodde vi på en annan camping som låg lite utanför...ca 2 km....vid en liten sjö...fina och fräscha servichus....
    ja så kan man ju oxå göra.
  • nericia77

God fortsättning på er alla!

Hoppas ni haft/har det bra.

Här börjar det faktiskt oxå klia i husvagnstarmen, o det gjorde inget bättre av att vi satt o planera under nyårskvällen, inför sommarn. våra kompisar har husbil.
    Längtar till man får åka o hämta ut den .

Här har jag mycket just nu, planerar inför ett bröllop (inte mitt eget, är redan gift) men ska vara den som "apar" mig där framme under festen o håller reda på alla andra . känns nervöst o stressigt. för bara dagarna efter bröllopet så bär det iväg på släkt o studentfirande, å husvagnen ska självklart med , så mån tro om man längtar till sommaren .

• nericia77
    3kids skrev 2011-01-04 15:35:40 följande:
    Hej kul med en "Campingtråd" =)
    Vi är ganska nya i campingvärlden, vi skaffade vår första husvagn för snart 2år sedan, och hann vara ute lite första sommaren, men i somras så hann vi inte med mer än vid några få tillfällen tyvärr.. 
    Vi har funderingar på att testa en sommar med säsongsplats runt Falkenberg/varbergs trakten, någon som håller till där??
    hej välkommen hit. jag håller inte till där, men är oxå en av dom som är nybörjare. vi köpte våran i somras, så hann inte åka så mycket, så denna sommar blir det nog mer .
  • nericia77

jag sommarsäsongar, (än så länge), våra kompisar tycker vi ska åka på vintern, men jag är lite för bekväm o tycker det verkar trångt o bökigt med alla vinterkläder, haha , men som sagt det är nog bara jag o nån mer som bara är ute på sommarn.

• nericia77

mammiz77: välkommen hit!

va kul med nya i tråden.

Såg att ni skrev lite om snön, jag är sååå trött på den nu, vill ha vår o sommar , jag är ingen vintermänniska, o efter denna vinter desto mindre, haha.

min son som är 2 år, börjar fråga (eller har frågat från o till nu i vinter) vart husvagnen är, det måste ju vara ett gott betyg för att han saknar o gilla den i somras .

Är det någon här som har hund som ni tar med er på campingsemester? Har ni någon bra camping o tipsa om?. Vi var för många år sedan på öland på en camping där det var tillåttet med djur. Det var en camping som var lite inne i skogen eller vad man ska säga. fast det var nära stranden, jätte fin sandstrand. någon som vet vilken jag menar? hittar den inte på nätet när jag letar.

• nericia77

halloj på er!

Om ni ändå hade adria, där (ivarje fall i våran) har vi ett fäste som redan sitter o ett "bord" där tvn står på sen är det bara o vända den in till sovrummet eller annars ut mot soffan i andra änden . Adria ska man ha med andra ord

• nericia77
    libero skrev 2011-01-10 11:18:20 följande:
    Vågar knappt skriva det men Adria var den vagnen som ingen av oss ville ha.Flört Tur att smaken är olika.
    mrseriksson skrev 2011-01-10 09:38:28 följande:
    hej hopp

Tillbringade helgen i vagnen.¨..åkte ner i torsdags och slog på värmen i vårna vagn sedan for vi runt sjön för att åka slalom...hade inte åkt mer än 3 åk så stannar liften...hmm ja eller hela anläggningen fick strömavbrott...efter 1 timmes väntan gav vi upp och for tillbaka till våran vagn..på den sidan sjön fanns det el men ej på hassela ski sidan....ringer lillebror som har sin vagn på hassela ski sidan och talar om att han ej behöver skynda sig upp då dom ej har el på sin camping heller....Vi hade el på våran sida...så när lillebror på ner kom dom till oss tills vi så att lyset i slalombacken tändes då kunde han åka över och slå på värmen åt dom....hassela ski sidan var nog utan ström ca 5-6 timmar....

Fredagen löpte på med massa slalom och mys i vagen sedan på kvällen....tycker att min lilla 3 ½ åring är så duktig att åka nu...:).....

Packade ihop och for hem på lördag kväll eftersom tempraturen va då -22.....och alla var nöjda och trötta i både ben och fötter...

Vi har en hobby 650 kmfe nu...och vi tycker att tv placering i det vändbara skåpet inte är bra alls. alla ser inbe tv så bra....
    Det låter som en mysig helg trots strömavbrott
    Det är lugnt ,  ja visst e det tur. Här har vi ju inte haft nån annan vagn men vi är helt nöjda än så länge. men blir vi fler i familjen ja då måste vi ju titta efter annan, men tycker om adrias modeller. när vi campa jag var yngre så hade vi kabe. men de e ju så jäkla dyra. kostar mer än det smakar, men det är ett märke jag skulle ha annars .
  • nericia77
    libero skrev 2011-01-10 19:49:10 följande:
    Jag har ingen stor erfarenhet av Adria egentligen heller. Mina föräldrar hade en när jag växte upp men det är ju 100 år sedan. När vi letade husvagnar denna gång så tittade vi på ganska många Adrior och vi kände inte alls för dem tyckte att de kändes väldigt plastiga.

Nu blev det ju en Hobby vagn och de är väl inte heller de som har bäst kvalitet.
    Vi föll för planeringen i den. Vi är inte de som utnyttjar vagen som många andra gör här inne så vi vill inte lägga flera hundra tusen på en husvagn.

Skulle jag fått välja helt fritt så hade jag valt en Kabe utan tvekan men som sagt de pengarna ville vi inte lägga.
    plastiga kan jag hålla med om. men bra pris för ny vagn. de e ju ganska billiga . o vi ville ha en nyare vagn men inte ge alltför mycket pengar. men hade jag pengar så skulle det bli kabe. o det kommer det bli om det är så att vi utnyttjar vagnen i massor. men som första vagn så känns det dumt o slänga ut allför mycket pengar.
Svar på tråden Campingtråden längtar efter våren !